Ktm 625

Vad kör ni med för olja? Funkar Q8 sbk 15w-50 utan att kopplingen slirar, tänkte även använda till endurohojen.

Last edited:
Drivpaket. Passar 600serie från 2003-2006? Lelles har ingen till 625 bara 640/660.
Bakdäck. Köpte sportsmart och det låg på kedjan hela resan....finns det smalare varianter med samma tum och storlek?

Drivpaket. Passar 600serie från 2003-2006? Lelles har ingen till 625 bara 640/660.
Bakdäck. Köpte sportsmart och det låg på kedjan hela resan....finns det smalare varianter med samma tum och storlek?

Dreven är identiska på alla LC4. Vilken utväxling planerar du? Jag har ju gott om kedjor och drev...

Det är ett mörker med däcksbredder, 2 däck med samma märkning kan vara så pass olika breda att bara det ena tar i kedjan. Men har du mycket kedjegnugg så se till att du har justerat hjulet korrekt så att det står rakt i svingen.

Dreven är identiska på alla LC4. Vilken utväxling planerar du? Jag har ju gott om kedjor och drev...

Det är ett mörker med däcksbredder, 2 däck med samma märkning kan vara så pass olika breda att bara det ena tar i kedjan. Men har du mycket kedjegnugg så se till att du har justerat hjulet korrekt så att det står rakt i svingen.

Planen var 16-38. Angående däck så är det väl bättre med ett smalare än ett som tar i kedjan. Eller blir det stor skillnad i väghållning?

Planen var 16-38. Angående däck så är det väl bättre med ett smalare än ett som tar i kedjan. Eller blir det stor skillnad i väghållning?

Nej det blir ingen skillnad i väghållning om du inte tävlar på lite nivå. 16-38 har jag på hyllan om du vill ha.

Boris är aldrig dyr!
Synd att du inte har drivpaket till moppen, skulle behöva nytt inför våren där!

Behöver drev och kedja. How much?

Det beror helt på vilken kedja. Där ligger jag sämre till i pris då jag bara har värstingkedjor, är iof garanterat billigast på dem men de är ju inte direkt gratis. EK MVXZ har jag i blå, röd och grön just nu. 900kr för kedjan

0000-EK-525MVXZ-Chain.jpg

Kan du inte ta in orange för min skull? Grön, röd och blå....förfärligt :)
Jag köpet partier med kedjor från ex raceteam som fått några över efter säsongen. Därför är mitt urval av färger begränsat. Vill du ha en annan färg såkan jag just nuinte hjälpa till tyvärr.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon