Ktm 625

Att lufta genom att spruta vätska nedifrån med en 20ml spruta är vedertaget idag. Mycket snabbare än att pumpa ovanifrån ffa om man har mycket luft i systemet.
 
Att lufta genom att spruta vätska nedifrån med en 20ml spruta är vedertaget idag. Mycket snabbare än att pumpa ovanifrån ffa om man har mycket luft i systemet.

Ska man ens röra bromshandtaget när man sprutar in vid oket? Allt verkar så mycket enklare med just den metoden (bakvänt)

Edit: Vart får man tag i en sån spruta, apoteket? Clas Ohlson?

8249589-01.jpg
 
Last edited:
Ska man ens röra bromshandtaget när man sprutar in vid oket? Allt verkar så mycket enklare med just den metoden (bakvänt)

Edit: Vart får man tag i en sån spruta, apoteket? Clas Ohlson?

8249589-01.jpg

Nej det skall man inte. De går att köpa på apoteket även om vissa har rapporterat att personalen inte är sugen att ge folk sprutor. Annars har jag köpt hem ett 120 pack så man sätter in portot och en valfri liten slant på mitt konto så kommer där en på posten.
 
Någon här som vet ifall det finns vit plast till lyktmask samt dom bakre kåporna som bla täcker ljuddämparen?

Till modellerna 99-04

Har hittat bakdel+framskärm och kylarvingar i vitt men inte resten :va
 
Ohoj! Precis köpt mig en 625 sxc (eller vad det nu var) med motardfälgar och endurofälgar. Har precis bytt till endurofälgarna och försökte lista ut det där hur man ställde om hastighetsmätarn. Läste långt fram i den här tråden att man skulle lossa på lyktan och ta bort en triangelformad kontakt men kan fan inte urskilja nån sån kontakt. Nån som kan urskilja på bilden vilken kontakt som ska ur? Kortet taget rakt framifrån hojen. Väldigt tacksam för svar! :)

/Adam
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    239 KB · Visningar: 74
...vissa har rapporterat att personalen inte är sugen att ge folk sprutor.

bla jag, men sköljsprutor säljer dom även till mig som tydligen ser ut som en halvknarkare. Och en sån passar ju bra till bromsar.

Mitt knep är att istället trycka ner bromsslangen så att böjen uppåt försvinner och sedan vrida styret så att bromspumpen blir den högsta punkten i oljeslingan. Sedan klämmer jag med handkraft i bromsoket mot skivan så att bromskolvarna åker in i oket. Då strömmar bromsvätskan uppåt och tar bubblorna med sig upp. Brukar funka utmärkt.
 
Ohoj! Precis köpt mig en 625 sxc (eller vad det nu var) med motardfälgar och endurofälgar. Har precis bytt till endurofälgarna och försökte lista ut det där hur man ställde om hastighetsmätarn. Läste långt fram i den här tråden att man skulle lossa på lyktan och ta bort en triangelformad kontakt men kan fan inte urskilja nån sån kontakt. Nån som kan urskilja på bilden vilken kontakt som ska ur? Kortet taget rakt framifrån hojen. Väldigt tacksam för svar! :)

/Adam

Du har en nyare modell av hastighetsmätare.... Den stora gråa kabeln i mitten me sina 3 st kontakter är dom du ska dra ur då... En av dom såg jag att de inte va någe kopplat till, den är till att ändra displayen från styret... Men du behöver inte ändra hastighetsmätaren, den kommer att visa lite mindre än vad värklig hastighet är... 60km/h är 70km/h, c:a så pass fel bara... Dvs. 17% fel...
 
Tack, då vet jag. Ok, då kan man kanske skita i det om det inte är så stor skillnad..

Nytt problem: Var ute o körde idag och allt gick fint, åkte o tvättade i en gds-hall med högtryck och körde vidare hemmåt (från stuvsta till hammarbyhöjden). Allt gick bra upp till Gullmars då hojen började bete sig som att soppan var slut, slog om till reserven och körde vidare, hojen fortsatt ändå bete sig mysko. Rullar ner till shellmacken vid hammarbyhöjden och skall stanna för att tanka och då dör den. Startar den igen o den dör ett par gånger. Till slut tar batteriet slut och ja provar att kicka men det gick inte att få liv i den. Nu har jag lett hem hojen o satt på laddare. Någon som vet vad fasen som står på? Har jag tvättat sönder den? Tacksam för råd/tips!
 
Nytt problem: Var ute o körde idag och allt gick fint, åkte o tvättade i en gds-hall med högtryck och körde vidare hemmåt (från stuvsta till hammarbyhöjden). Allt gick bra upp till Gullmars då hojen började bete sig som att soppan var slut, slog om till reserven och körde vidare, hojen fortsatt ändå bete sig mysko. Rullar ner till shellmacken vid hammarbyhöjden och skall stanna för att tanka och då dör den. Startar den igen o den dör ett par gånger. Till slut tar batteriet slut och ja provar att kicka men det gick inte att få liv i den. Nu har jag lett hem hojen o satt på laddare. Någon som vet vad fasen som står på? Har jag tvättat sönder den? Tacksam för råd/tips![/QUOTE]

Kan vara att du fått vatten i soppan... Kolla de me att ta låss sopaslangen å häll lite i ett glas eller mugg... Vatten å bensin skiktat sig.. Ser ut som mat olja i vatten... Vattnet är tyngre än bensin å me andra ord ligger längst ner i tanken där soppa kranen är... Kan vara de... Kolla de...
 
Har googlat och läst, men överallt är det skiljda meningar.

Öppnad luftburk, GPR-slipon. Vilken bestyckning? Har nu OBEKR, 45/165 (original)
Funderar på att testa 48/165 eller 48/168.
 
Kan vara att du fått vatten i soppan... Kolla de me att ta låss sopaslangen å häll lite i ett glas eller mugg... Vatten å bensin skiktat sig.. Ser ut som mat olja i vatten... Vattnet är tyngre än bensin å me andra ord ligger längst ner i tanken där soppa kranen är... Kan vara de... Kolla de...

Tack för tipset, kan kanske vara så. Eftersom hojen blev helt cp efter jag slog om till reserven, och jag antar att det eventuella vattnet i så fall ligger nere vid hålet för reservtanken? Hur gör jag enklast för att ta loss soppaslangen, av med tanken eller? :S
 
Tack för tipset, kan kanske vara så. Eftersom hojen blev helt cp efter jag slog om till reserven, och jag antar att det eventuella vattnet i så fall ligger nere vid hålet för reservtanken? Hur gör jag enklast för att ta loss soppaslangen, av med tanken eller? :S

De är nog lättare att lössa slangen från förgasaren.. Behöver bara typ 1 deciliter i en plast mugg eller så fär att se om de är vatten i soppan...
Är de vatten i soppan, då är de av me hela tanken å tömma den i en hink eller så... Vattnet lägger sig botten på hinken... Om du vågar använda bensinen igen så kan du hälla in den igen förutom sista delen... Den är bara slänga då.....
 
Ok, får prova när ja kommer hem! Rent spontan, om vattnet sjunker till bottnen av tanken borde det väl bara va att tappa ut en eller två deciliter genom förgasarn, eller tills det börjar komma ren bensin, eftersom vattnet borde komma ut före bensinen? Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ok, får prova när ja kommer hem! Rent spontan, om vattnet sjunker till bottnen av tanken borde det väl bara va att tappa ut en eller två deciliter genom förgasarn, eller tills det börjar komma ren bensin, eftersom vattnet borde komma ut före bensinen? Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt riktigt....
 
Tömde ut ca en dl soppa genom förgasarn och det såg jättefint ut, ingen skiktning eller så. Drog av tändhatten o tittade i den o nu (24 timmar senare) såg det torrt o fint ut. Provade o starta hojen och nu gick den hur fint som helst.. Kul, men samtidigt funderar man på vad det var som hände igår och om/när det kommer uppstå igen, hade inte vart så skoj om man vart ett par mil från stan..
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top