Ktm 625

Vad behöver man för att offroadkitta hojen? (Tänker på bromsoksadapter och sånt)
Någon som vet om hjul från Husqvarna 610 TE passar?

Fälgar från en KTM eller Husa från 03-06.
Bak passar det rakt av.
Fram behöver du distansera ut oket ca 4mm och skivan lika mycket för att oket inte ska ta i ekrarna.

Så var det på min gammla 660 -05, så det bör vara samma på 625.
 
Fälgar från en KTM eller Husa från 03-06.
Bak passar det rakt av.
Fram behöver du distansera ut oket ca 4mm och skivan lika mycket för att oket inte ska ta i ekrarna.

Så var det på min gammla 660 -05, så det bör vara samma på 625.

Ok. När du säger Ktm, menar du då exc-fälgar?
 
Ny hastighetsmätargivare

Halloj,

Tänkte byta givaren till mätaren då den inte fungerar längre, såg en länk till denna: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=37-566-61&toc=19233&name=reed-sensor,_59070-020

Finns en annan variant som ser likadan ut men har 030 som sista siffror i art nr. https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=37-566-62&toc=19233&name=reed-sensor,_59070-030
Någon här som vet vilken av dessa som funkar?
Den ena är slutande den andra omkopplare, vet inte vad det betyder
Original givaren nr. slutar på 010 men denna verkar inte finnas.
Får väl beställa båda om ingen vet :)

/Martin
 

..och när du säger "KTM eller Husa från 03-06", menar du då Ktm alla årsmodeller och Husa 03-06.

Behöver man inte flytta oket på något sätt? Om man nu inte vill riskera sin stora fina skiva.

Fan att man inte kunde prata över forum ist :D
 
..och när du säger "KTM eller Husa från 03-06", menar du då Ktm alla årsmodeller och Husa 03-06.

Behöver man inte flytta oket på något sätt? Om man nu inte vill riskera sin stora fina skiva.

Fan att man inte kunde prata över forum ist :D

Alla KTM och Husa över 450cc bör ha samma axeldiameter från 03-06.
Axeldiameter fram är 26mm och bak 20mm, om jag kommer ihåg korrekt.

Det enklaste du kan göra för att oket inte ska ta ekrarna fram (vilket jag gjorde) är att montera en distans ring på hjulaxeln mot fälgen på okets sida på ca 4mm, då tar inte oket inte ekrarna.
Sen måste du flytta ut skivan lika mycket för att den ska passa till oket.

Ska se om jag eventuellt har någon bild hemma på hur det såg ut på min hoj, isf kan jag lägga upp det ikväll.
 
Alla KTM och Husa över 450cc bör ha samma axeldiameter från 03-06.
Axeldiameter fram är 26mm och bak 20mm, om jag kommer ihåg korrekt.

Det enklaste du kan göra för att oket inte ska ta ekrarna fram (vilket jag gjorde) är att montera en distans ring på hjulaxeln mot fälgen på okets sida på ca 4mm, då tar inte oket inte ekrarna.
Sen måste du flytta ut skivan lika mycket för att den ska passa till oket.

Ska se om jag eventuellt har någon bild hemma på hur det såg ut på min hoj, isf kan jag lägga upp det ikväll.

Ok, tack. Förstår nu.
 
svara inte om du gissar....

obekr är inte en strypnål utan en välfungerande nål när man har gjort luft och buller modd

Tack så mycket!
Efter vad jag lyckats skrapa ihop med mina usla datkunskaper så är det alltså byta munstycken och låta någon som kan se över inställningar på förgasaren som gäller?
 
Tack så mycket!
Efter vad jag lyckats skrapa ihop med mina usla datkunskaper så är det alltså byta munstycken och låta någon som kan se över inställningar på förgasaren som gäller?

Jag både säljer förgasare och renoverar/servar befintliga. Vad har du för konfiguration och vad är du missnöjd med?
 
SBK är carbone loraines näst mest sportiga compund. 5 är bara en efterföljare till 3. Deras värsta pads heter C43.


SBK5 är ett utmärkt val för banåka utan att kompromissa på möjligheten att åka gata allt för mycket.



Toshiba TT
Brembo SC
Carbone Lorraine SBK
EBC HH
Braking CM

Är alla bra pads för din applikation



Har letat lite men hittar ingen bra sida som säljer beläggen, Dom siderna jag hittar står det vilken hoj det passar typ.

//poppe
 
Har precis köpt en 625:a och undrar om man kan kolla att alla strypningar är borttagna? Vilka är strypningarna från fabrik?
 
Jag både säljer förgasare och renoverar/servar befintliga. Vad har du för konfiguration och vad är du missnöjd med?

Luft o buller mod som sagt. O borttagen SAS. Sedan jag satte på öppna dämpare (med fritt flöde alltså) o gjort allt det andra så är den inte lika rapp i botten. Inbillar jag mig. Hörde då att gå upp i munstycken kunde vara lämpligt. Vilket ju låter logiskt I mina öron. Står den på tomgång o man ska iväg så tjuvdör den ibland där den innan sparkade iväg ordentligt.
 
Undrar om nån vet vilket biltema luftfilter som passar till en 625 smc 2006?
det framgår nämligen inte på deras hemsida, det verkar helt enkelt inte finnas....?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top