Ktm 625

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Min ktm svarar inte rikitgt på gasen när man står stilla...Vad ska man ha för några munstycke och nål i den? Öppnad luftburk och SAS:en är bortplockad. Nu när jag ändå frågar vad finns det för några fabriksstrypningar på en 625a från 2005?

Ha, jag skulle precis ställa samma fråga men med tillägget att det är slutdämpare med fritt flöde på. (Typ akra alltså)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Behöver vänster fotpinnehållare (aluminiumvarianten) till min SXC, nån som har en över?
 

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Min ktm svarar inte rikitgt på gasen när man står stilla...Vad ska man ha för några munstycke och nål i den? Öppnad luftburk och SAS:en är bortplockad. Nu när jag ändå frågar vad finns det för några fabriksstrypningar på en 625a från 2005?

ifrån fabrik sitter det ett trottelstopp. Det som göras frö att strypa av är väl ta bort stoppet, locket på luftburken, Byta till tex OBkER nålen och munstycken till 165 och 45 om jag inte minns helt fel
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Märker att det läcker pyttelite vid dom RÖDA markeringarna...speciellt när man åker på ett hjul. Vad heter packningarna? Kikade på motorskissen men jag blir inte riktigt klok på den.
 

Bifogat

  • LC420motor.jpg
    LC420motor.jpg
    51.3 KB · Visningar: 109

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Märker att det läcker pyttelite vid dom RÖDA markeringarna...speciellt när man åker på ett hjul. Vad heter packningarna? Kikade på motorskissen men jag blir inte riktigt klok på den.
Övresta:
CYLINDER HEAD GASKET 101,3M 58330036000 1st 279kr:-

Understa:
% CYL. BASE GASKET METAL 0,5 58630035200 1st 123kr:-
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Var brukar ni köpa era Ktm-delar? Verkar vara mycket lättare att få tag på grejer till exc-modellerna, vilket ju är logiskt.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Var brukar ni köpa era Ktm-delar? Verkar vara mycket lättare att få tag på grejer till exc-modellerna, vilket ju är logiskt.

Karlströms motor är guld, kolla på cyclehutt vilket nr det är på delarna du ska ha sen är det bara att handla, har ofta de mesta hemma och snabba leveranser!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Var brukar ni köpa era Ktm-delar? Verkar vara mycket lättare att få tag på grejer till exc-modellerna, vilket ju är logiskt.

Vad är det du skall ha?

Är det stylingprodukter eller motordelar?

Ironi? Kungen på Din MC sa att det INTE var något att oroa sig för men en 2nd opinion är aldrig fel.

Nej ingen ironi. Att det fuktar lite där är ganska vanligt och inget att bekymra sig över annat än kosmetiken med skitig motor.
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Karlströms motor är guld, kolla på cyclehutt vilket nr det är på delarna du ska ha sen är det bara att handla, har ofta de mesta hemma och snabba leveranser!

Jag kan inte hitta några lc4-delar på karlströms :va

Vad är det du skall ha?

Är det stylingprodukter eller motordelar?

Motordelar. Kan du ta fram pris om jag gör en lista på alla delar jag behöver och skickar till dig?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag kan inte hitta några lc4-delar på karlströms :va



Motordelar. Kan du ta fram pris om jag gör en lista på alla delar jag behöver och skickar till dig?

Delarna finns hos karlströms om man pillar i reservdelsnr.

Jag åker på 3v semester i natt så blir nog tight med tid.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ventiljustering avklara :D SÅ jävla king att veta hur man gör till nästa gång. Alla ventiler satt som kungen utom en dessutom!
 

Pey

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625
Tjena

Vart kan man få tag på Akrapovic helsystem egentligen?
Kollar i första hand på begagnad fronten men de tycks vara dött lopp då ingen vill sälja dom löst.
Sedan johans mc och lelles, men hittar bara dessa:Grenrör KTM

och dessa Acrapovic Slipons

Har tittat på ebay också men hitta inget. Några tips?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top