Ktm 625

Det vi ALLTID bytte när jag jobbade med KTM var den lilla metallpackningen där man fyllde på oljan i ramen.

Även om det ofta går utmärkt att synda och ge fan i att byta kopparingar till pluggarna så skulle jag aldrig göra det. Man ser en hel del KTM som läcker olja från pluggarna och man kan ju gissa hur spännande det är med en läckande plugg som sölar olja på däcken. Man ångrar sig nog när man ligger på marken med sönderlsagen kropp och cykel. Snåla inte på säkerhet, ringarna kostar 18kr per oljebyte....

JA båda filtren finns numera på Biltema, stora filtret sitter bla på Citroen C1/Toyota Aygo och lilla filtret finns i MC sortimentet.
 


Puss<3

Måste bara flika in med att de tidiga årsmodellerna av 625 väger betydligt mindre än 150 kg. 2002:an väger tex. 130 kg.

Okej vet inte under -03 då, tar tillbaka det då. men om det väger 130kg blir det ännu svårare att regga den.

Är vell 21kw i pappret på en 625a om jag inte minns helt fel.


Njaa min -03a har 24kw för att matcha vikten på 150kg:yoparty
 
Last edited:
Med risk för att bli helt utskrattad ställer jag återigen några nybörjarfrågor :)

1. Det finns inte en enda bild som visar var man fyller på dessa 1,6 liter olja vid oljebyte. Är det så att man ska fylla på oljan vid hålet på bilden, där stickan har tagits upp ifrån? ( http://img404.imageshack.us/i/oljebyte.jpg/ ) Om inte, kan någon isåfall länka en bild på vilket hål som ska fyllas.

2. När man ska lufta systemet, då är det väl så att det ska rinna ut olja från samma hål som man precis hällt i 0,6 liter olja i? ( http://img13.imageshack.us/i/oljebyte1.jpg/ )
 
Med risk för att bli helt utskrattad ställer jag återigen några nybörjarfrågor :)

1. Det finns inte en enda bild som visar var man fyller på dessa 1,6 liter olja vid oljebyte. Är det så att man ska fylla på oljan vid hålet på bilden, där stickan har tagits upp ifrån? ( http://img404.imageshack.us/i/oljebyte.jpg/ ) Om inte, kan någon isåfall länka en bild på vilket hål som ska fyllas.

2. När man ska lufta systemet, då är det väl så att det ska rinna ut olja från samma hål som man precis hällt i 0,6 liter olja i? ( http://img13.imageshack.us/i/oljebyte1.jpg/ )

1 ja 2 ja

du kan hälla i all olja i motorn också så den pumpar upp all olja i ramen själv och stänger av den när de rinner ur hålet på bild nr 2 :)
 
Lär inte ut fel nu.....

KTM valde inte dubbla oljepåfyllningar därför att det var roligt. Kolla vad som händer med oljetrycket under de första 45sek efter uppstart när du bara har fyllt på där nere....

Vänder denna fråga diräkt till dig...
Såg att det satt en olje sticka på en utav ovanstående skribenters oljepåfyllning... jag har ingen sticka på min. Ska det finnas en från fabrik eller är det ett option?
 
Sist jag bytte olja och filter märkte jag (efter att allt var ihopskruvat) Att jag gömt de små metallringarna vid filtret i motorn.. Än så länge har det inte läckt :gnissla
 
Vänder denna fråga diräkt till dig...
Såg att det satt en olje sticka på en utav ovanstående skribenters oljepåfyllning... jag har ingen sticka på min. Ska det finnas en från fabrik eller är det ett option?

Sticka var standard fram tills nya motorgenerationen 2003
 
Ska slänga på ett uppsamlingskärl på moppen. Någon som har en bild el. liknande från en LC4 med ett sånt?
 
Back
Top