Ktm 625

tjena nu är man en stolt 625 ägare=)
har dock lite problem med startmotorn, när jag trycker på startknappen så bara klickar det bara från relät, men det går ner ström till startmotorn om man mäter. Vad kan vara fel??
jag har ett nytt batteri..

mvh :D
 
tjena nu är man en stolt 625 ägare=)
har dock lite problem med startmotorn, när jag trycker på startknappen så bara klickar det bara från relät, men det går ner ström till startmotorn om man mäter. Vad kan vara fel??
jag har ett nytt batteri..

mvh :D

kolla även så det inte är glapp eller ärgat i kablar.
 
tjena nu är man en stolt 625 ägare=)
har dock lite problem med startmotorn, när jag trycker på startknappen så bara klickar det bara från relät, men det går ner ström till startmotorn om man mäter. Vad kan vara fel??
jag har ett nytt batteri..

mvh :D

Om du testar att bypassa hela startsystemet och kopplar 12V direkt på startmotorns poler tex med startkablar från ett externt batteri, vad händer då?

Är startmotorn ändå slö gör följande:
1. Testa vad som händer om du kör med den manuella dekompen inne
2. Justera ventilerna
3. Demontera startmotoringreppet som sitter i motorn. Det finns en batch dåliga av dessa. Uppgraderade säljs från KTM. Verkar inget trasigt montera ihop.
4. Skicka din startmotor till mig för renovering.
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG
nytt != laddat.. läs om, läs rätt


jag sätter väl inte in ett nytt batteri oladdat?

Om du testar att bypassa hela startsystemet och kopplar 12V direkt på startmotorns poler tex med startkablar från ett externt batteri, vad händer då?

Är startmotorn ändå slö gör följande:
1. Testa vad som händer om du kör med den manuella dekompen inne
2. Justera ventilerna
3. Demontera startmotoringreppet som sitter i motorn. Det finns en batch dåliga av dessa. Uppgraderade säljs från KTM. Verkar inget trasigt montera ihop.
4. Skicka din startmotor till mig för renovering.

ska kolla på detta imon.

1an : Du menar trycka på knappen medans jag håller inne decompen.

3an: Har kollat på en sprängskiss, menar du typ kugghjulen då eller?

4an: Ja om du bor i skåne ska det nog inte vara några problem...
 
Last edited:
jag sätter väl inte in ett nytt batteri oladdat?



ska kolla på detta imon.

1an : Du menar trycka på knappen medans jag håller inne decompen.

3an: Har kollat på en sprängskiss, menar du typ kugghjulen då eller?

4an: Ja om du bor i skåne ska det nog inte vara några problem...

1. YES. Det eliminerar att det är autodekompen som är skyldig
3. JA
4. Bor i Lund
 
Om du testar att bypassa hela startsystemet och kopplar 12V direkt på startmotorns poler tex med startkablar från ett externt batteri, vad händer då?

Är startmotorn ändå slö gör följande:
1. Testa vad som händer om du kör med den manuella dekompen inne
2. Justera ventilerna
3. Demontera startmotoringreppet som sitter i motorn. Det finns en batch dåliga av dessa. Uppgraderade säljs från KTM. Verkar inget trasigt montera ihop.
4. Skicka din startmotor till mig för renovering.


När vi kopplade det externa batteriet till startmotorn så hände absolut ingenting,
när man håller inne decompen som händer ingenting,
De 2 andra har jag inte testat än. ska slita väck startmotorn nån dag och mäta lite.

mvh
 
När vi kopplade det externa batteriet till startmotorn så hände absolut ingenting,
när man håller inne decompen som händer ingenting,
De 2 andra har jag inte testat än. ska slita väck startmotorn nån dag och mäta lite.

mvh

en sak jag såg var att jorden satt jäkla konstigt ,, för o effektivisera så kan du koppla en 4 mm kabel från jord vid batteri ner till minus till start för o undvika strömförlust
 
vet att det har vart uppe förut men orkar inte leta igenom allt ..

har satt på 16 kugg fram vad är bästa alt bak ,, vill ha en stark maskin ligger oftast inte över 140 o kör, räcker det med 42 ? antar att man tappar en del i toppfart om man sätter på 45 ?
 
vet att det har vart uppe förut men orkar inte leta igenom allt ..

har satt på 16 kugg fram vad är bästa alt bak ,, vill ha en stark maskin ligger oftast inte över 140 o kör, räcker det med 42 ? antar att man tappar en del i toppfart om man sätter på 45 ?


15-42, funkar alltid=)
 
vet att det har vart uppe förut men orkar inte leta igenom allt ..

har satt på 16 kugg fram vad är bästa alt bak ,, vill ha en stark maskin ligger oftast inte över 140 o kör, räcker det med 42 ? antar att man tappar en del i toppfart om man sätter på 45 ?

Jag har precis gått från 15/40 till 16/42, Tycker 16/42 är klockrent!:fakta
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top