Ktm 625

Tänk på att byta packningen också till det avlånga filtret som är där nere på sidan av motorn.


Om man tar det lugnt så går det att köra med gamla filtret, värre var det på de äldre typ -01 "-02 blev det bra" där ramen inte var tillplattad för att byte av detta filtret skulle bli bättre.
 
Smaksak, använder choken istället & stänger av den någon sekund efter jag startat. En del brukar sura ner sina om man är lite för gasglad i handtaget innan man startar hojen.
Mjo, man får ju inte dra för mycket. Jag brukar bara "dutta" till den två gånger, typ 1cm eller nått. :)
 
Finns det någon manual med svensk text till ktm 625 -02?

Nopp det tror jag inte, den tjocka manualen man får i väskan är på tyska-engelska-franska & säkert nåt språk till. Kan du inte engelska eller varför vill du ha en på svenska?
 
Frame guards/protectors

Är det någon som vet vart man kan få tag i sk "frame guards" till en 625:a?
Se bifogad bild

mvh Jon
 

Bifogat

  • LC4-Frame-Guard-L-Large.jpg
    LC4-Frame-Guard-L-Large.jpg
    60 KB · Visningar: 63
  • LC4-Frame-Guard-R-Large_2.jpg
    LC4-Frame-Guard-R-Large_2.jpg
    53.9 KB · Visningar: 63
Vart ute och tänkte starta hojen tidigare idag. Har inte haft igång henne sedan jag bytte olja för ng månad sedan. Men när ja fått igen den så började den ryka nått så in i hel**te.

Röken kommer ifrån "grenrören" eller vad man skall säga längst fram och sen när jag stängde av den så fortsatte det ryka ur avgasrören i ca 30sek.

Den står i kall garage, men detta hände aldrig förra vinter.

Någon som har en idé på va det kan vara?
 
Vart ute och tänkte starta hojen tidigare idag. Har inte haft igång henne sedan jag bytte olja för ng månad sedan. Men när ja fått igen den så började den ryka nått så in i hel**te.

Röken kommer ifrån "grenrören" eller vad man skall säga längst fram och sen när jag stängde av den så fortsatte det ryka ur avgasrören i ca 30sek.

Den står i kall garage, men detta hände aldrig förra vinter.

Någon som har en idé på va det kan vara?

Det är inte så enkelt att du spillt lite olja på grenröret när du bytte olja
och den nu bränts bort bara. Brukar kunna ryka som fan...
Varför det rök ur avgasrören vet ja inte dock.
 
Det är inte så enkelt att du spillt lite olja på grenröret när du bytte olja
och den nu bränts bort bara. Brukar kunna ryka som fan...
Varför det rök ur avgasrören vet ja inte dock.

Jo jag fundera också på det, men det förklarar ju inte varför det ryker hur burkarna så länge efteråt?
 
Jo jag fundera också på det, men det förklarar ju inte varför det ryker hur burkarna så länge efteråt?


He he he kanske en råtta som ligger grillad i rören?:D


Nja jag tror på kondens ur burkarna & ev olja på grenröret efter du har luftat systemet uppe vid styrhuvudet.
 
625 offroad

Hejsan,
Har blivit lite sugen på att förlänga min mc-säsong. Kör till vardags en KTM Superduke och har funderat på en billig offroadare till höst/vinter. Har varit inne på SOE lite och många där rekomenderar 625an. Det verkar som att de flesta av er använder den som SM men min tanke är offroad med transportsträckor på asfalt, till gatan blir det fortfarande Superduken :) Hur funkar de med 625an? Någon av er som har den som offroad?

Vad jag förstår skedde det en uppdatering 05 då High Flow top + längre serviceintervaller kom. Korrekt?
 
Hejsan,
Har blivit lite sugen på att förlänga min mc-säsong. Kör till vardags en KTM Superduke och har funderat på en billig offroadare till höst/vinter. Har varit inne på SOE lite och många där rekomenderar 625an. Det verkar som att de flesta av er använder den som SM men min tanke är offroad med transportsträckor på asfalt, till gatan blir det fortfarande Superduken :) Hur funkar de med 625an? Någon av er som har den som offroad?

Vad jag förstår skedde det en uppdatering 05 då High Flow top + längre serviceintervaller kom. Korrekt?

03 kom High flow topen.
05 kom ny bakdel.
Däremot finns den som enduro och heter då SXC.
Fast vore jag dig skulle jag köpa en SMC och köpa till ett endurokit.

Ps. Jag har ett till salu:D
 
Längd på kedja

Time att byta drev paket nu under vintern.
Gamla drevningen va 15/40. Fram drevet tyckte jag dock va för litet så nu tänkte jag köra med 17/44. Det ska motsvara samma utväxling som innan om jag inte misstar mig.

Den stora frågan är nu... Hur lång kedja behöver jag?
 
Är det någon som har bänkat sin hoj? Jag har en "Svensson-kittad" 625a. Alltså, upptagen luftburk, akra-pipor och den är mappad därefter. Det var förra ägaren som gjorde allt, men jag har inget papper på någon bänkning, utan bara lite kvitton ifrån det.

Ha det gott alla!
 
Back
Top