Ktm 625

Kom på den brillianta idén att artnummrena till min båge finns ju säkert med i min "SPAREPARTS MANUAL".
Oja, mycke riktigt där var dom allesammans. Nu skulle jag vilja att någon vänlig själ korrekturläser så jag inte beställer fel.

Kära tomten detta önskar jag mig:

5860801400030A – bakskärm
5840804100030 – vänster bakkåpa
5840804210030 – höger bakkåpa
5030800100030 – framkåpa
5480805000030 – kylarvinge vänster
5480805100030 – kylarvinge höger
5030801030030 – framskärm supermoto

:yoparty
 
Jag ska sätta på en GPR dämpare på hojjen och undrar hur jag ska bestycka om den?
bygger en egen bit avgasrör för att det bara skall sitta en ljuddämpare på ist för dem dubbla piporna, men den har samma diameter som delningen till slutdelen har så det ska nog inte vara ngra konstigheter med bestyckningen pga det...

imorgon byter jag däck fram så har jag regndäck både fram och bak(allt för att få säsongen att börja tidigare):)

sen en fråga till... tänker rensa baken på hojjen, måste man kapa bort den lilla stjärtlappen som hänger ner och vart ska den kapas då isf? bild?

tack för hjälpen// micke:)
 
Behåll dubbla piporna för de gör väldigt nytta för flödet istället för enkeldämpare.
Jag själv trodde inte på detta när jag satte på dubbla pipor på min -04 men sen när jag bytte tillbaka till enkeldämpare så blev hojen f*n slö! Hade dock rallykam monterad också!
168 & 48 körde jag i bestyckning & ca 2varv på luftskruven.

1z3cc5s.jpg
 
Kom på den brillianta idén att artnummrena till min båge finns ju säkert med i min "SPAREPARTS MANUAL".
Oja, mycke riktigt där var dom allesammans. Nu skulle jag vilja att någon vänlig själ korrekturläser så jag inte beställer fel.

Kära tomten detta önskar jag mig:

5860801400030A – bakskärm
5840804100030 – vänster bakkåpa
5840804210030 – höger bakkåpa
5030800100030 – framkåpa
5480805000030 – kylarvinge vänster
5480805100030 – kylarvinge höger
5030801030030 – framskärm supermoto

:yoparty


Stämmer!!:D :yoparty
 
Snygg dekal till en bakskärm på en -06as 625. alltså uppe på bakskärmen skulle jag villja ha. nån som vet nån bra sida med dekaler å sånt till lc4?
 
Behåll dubbla piporna för de gör väldigt nytta för flödet istället för enkeldämpare.
Jag själv trodde inte på detta när jag satte på dubbla pipor på min -04 men sen när jag bytte tillbaka till enkeldämpare så blev hojen f*n slö! Hade dock rallykam monterad också!
168 & 48 körde jag i bestyckning & ca 2varv på luftskruven.

1z3cc5s.jpg

På vilket sätt gör det nytta med dubbla pipor?(blir registret hel mongo?)

Röret och dämpen som ska på har en konstant diameter på ca 5cm och går kortaste vägen ut... borde väll vara bättre än orginal?
 
När jag var och provstartade hojen i garaget nu i veckan så uppmärksammade jag ett tickande ljud som avtog efter en stund och jag tänkte att det kunde vara att oljan kanske tar lite tid på sig innan den hinner ut i alla delar om den har stått still länge. Är det så eller behöver jag ställa ventiler?
 
På vilket sätt gör det nytta med dubbla pipor?(blir registret hel mongo?)

Röret och dämpen som ska på har en konstant diameter på ca 5cm och går kortaste vägen ut... borde väll vara bättre än orginal?

Förmodligen, vet ej vilket rör du kommer köra med men jag hade ett rensat SXC dämpare på tidigare & den blev förbannad slö med det. Sen kan det kanske bero på att jag hade Rallykam på som i sin tur öppnar lite mer än orig därav behöver mer flås i rören.

När jag hade mina Wings gick den ännu bättre men 50mm utblås är inte roligt i längden.


2qjj7o5.jpg
 
När jag var och provstartade hojen i garaget nu i veckan så uppmärksammade jag ett tickande ljud som avtog efter en stund och jag tänkte att det kunde vara att oljan kanske tar lite tid på sig innan den hinner ut i alla delar om den har stått still länge. Är det så eller behöver jag ställa ventiler?
Ett snabbgashandtag vill jag ha med, vars hittar man det?
 
För jag tycker det är lite väl långt slag på rullen och får nästan ta omtag för att bottna den.

Du är nog den enda som jag har hört som vill ha ett annat handtag. hur mkt spel har du innan den börjar lyfta trotteln?
 
Du är nog den enda som jag har hört som vill ha ett annat handtag. hur mkt spel har du innan den börjar lyfta trotteln?
5mm kanske. Var och klämde på lite andra hojar på mässan och insåg att korta slag är skiten. Jag tror inte det gör så jättemycket om man spänner upp det lilla slacket men det kan vara värt att testa kanske?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top