Ktm 625

~150 timmar totalt...

Jaa ventilspelet är bra efter justering och håller i sig bra typ 70 mil och nu slamrar det satan igen och den är svårstartad som tusan, tillochmed med choken i.

Om du sätter en markering på muttrarna (stansmärke el.dyl.) och noterar och kollar sedan om det rört på sig. Då kan du utesluta att det är dessa som rört sig. Är det samtliga ventiler som ändrar inställning - något generellt knas m.a.o. ?

~150 timmar totalt...

Jaa ventilspelet är bra efter justering och håller i sig bra typ 70 mil och nu slamrar det satan igen och den är svårstartad som tusan, tillochmed med choken i.

Kolla vippor och kam för säkerhets skull.

Enklare och billigare att göra det innan om det skulle vara något knas med dom.

någon som ha koll på vilka offroadfälgar som passar på 625smc:n?verkar lättare o finna smc än sxc som jag vill ha så jag tänte kolla vilka fälgar som passar ,helst inte för mycket krångel m distanser osv

någon som ha koll på vilka offroadfälgar som passar på 625smc:n?verkar lättare o finna smc än sxc som jag vill ha så jag tänte kolla vilka fälgar som passar ,helst inte för mycket krångel m distanser osv

Nja eftersom du har SMC så är det den grövre axeln i fram som gäller, så det blir distanser ifall du ska ha äldre fälgar. Om inte så satsa på 525 fälgar då det har allt rätt redan från början med axlarna. Bakhjulet vänder du bara på eftersom de har kedjan på vänster sida & LC4 på höger sida.

Jepp, skall det vara med juh.....20 mm bak och 26 mm fram...
det e ju så på -03 och framåt.

625-04eller-05

Är det någon större skillnad på 04-05 modellerna .Har även kollat på 660 men då jag vill kunna åka två ibland fattar jag som endast -05an är reggad för två. Ngon som har bra koll???

Är det någon större skillnad på 04-05 modellerna .Har även kollat på 660 men då jag vill kunna åka två ibland fattar jag som endast -05an är reggad för två. Ngon som har bra koll???
Annan plast där bak, annars är de väl i stort sett likadana, annan panel på 05 och 06 också + dubbla ljuddämpare.

Nån som vet vad man skulle få betala för en plast bakskärm på en -06? Min har blivit lite ful av tidigare ägaren så det är sånna små fula skrapmärken på den från foten när man klivit på.
Jag vet att det låter löjligt men jag är så H-vetes pedant å jag hatar repor!
Tänkte beställa en av ktm handlaren men jag vet inte om man kanske skulle beställa eller så om det är stor penga skillnad? eller ska man rent utav köpa ett helt plast kitt?

Isf var?

Nån som vet vad man skulle få betala för en plast bakskärm på en -06? Min har blivit lite ful av tidigare ägaren så det är sånna små fula skrapmärken på den från foten när man klivit på.
Jag vet att det låter löjligt men jag är så H-vetes pedant å jag hatar repor!
Tänkte beställa en av ktm handlaren men jag vet inte om man kanske skulle beställa eller så om det är stor penga skillnad? eller ska man rent utav köpa ett helt plast kitt?

Isf var?

En bakskärm tror jag går på 5-600kr hos en KTM handlare.

Hur mycket får man för sin 625 -06 om man säljer den framåt sommaren?
Org med lite skrapmärken, inget allvarligt.
ca 350-400 mil.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!