Ktm 625

Min hoj har snart rullat 500 mil. Vad ska man kolla/fixa? Går som en klocka annars.

Olja, filter, ventiler, smörja lager, dra skruvar, tanka tanken, söra satan.



Idag drog jag ut min 625:a efter vintervilan och upptäckte ett roligt fenomen. Efter ~70 km/h visar mätaren 0 km/h och om man kör över 70 ett tag så stänger den av sig för den tror att hojen står still. Bromsskivan är lite skitig och dan, är det den som spökar eller är det givaren? :va
 
Olja, filter, ventiler, smörja lager, dra skruvar, tanka tanken, söra satan.



Idag drog jag ut min 625:a efter vintervilan och upptäckte ett roligt fenomen. Efter ~70 km/h visar mätaren 0 km/h och om man kör över 70 ett tag så stänger den av sig för den tror att hojen står still. Bromsskivan är lite skitig och dan, är det den som spökar eller är det givaren? :va

Det är nog givaren. Eftersom den går på magnetism så är det skitsamma om magneten är röd, gul, vit eller skitig.
Så testa att köpa ny givare :tummenupp

Edit: Fast är det fel på givaren så borde den ju visa 0 hela tiden, det gjorde iaf givaren till min Vapor.
Det kanske är dåliga batterier? Testa att byta dom innan givaren, batterier är ju aningen billigare. :)
 
Någon som vet var det är billigast att köpa plast och vad det kostar på ett ungefär att "ändra färg" på sin båge? Dvs jag är sugen att byt allt orange mot svart eller grått.

//Erik
 
Det gör det säkert men borde inte hela mätaren vara kajko då? :va

Den funkar ju om man håller sig under ~70, då är den igång hela tiden.
Min mätare börjar balla ur kring 150 och kan då visa allt mellan himmel och jord, men upp mot 160+ så är det 0 som gäller. Jag gissar på att det är magneten i framdäcket som spökar eller sensorn som inte hinner med kanske?
 
En fråga, går det bra att köra 625an på längre turer? kan bli en affär för mig i dagarna men då måste jag köra den 35mil landsväg.
Vad tror ni?
 
En fråga, går det bra att köra 625an på längre turer? kan bli en affär för mig i dagarna men då måste jag köra den 35mil landsväg.
Vad tror ni?

Inga problem men sätt på dig cykelbrallor och ta många pauser. :-) Pauserna kommer i och för sig automatiskt då det bara är 9liter i tanken. Bra också med rejäla stövlar då fotpinnarna vibrerar rätt mycket.
 
hej jag är ny när det gäller supermotard. jag har fastnat för 625 modellen efter ja läst på forumet.
ska kolla på en ktm 625 super komp -02:a den har gått ca 1200 mil service gjord vid 1000 mil. är det för många mil ?
jag har runt 40000kr att röra mig med när ja ska köpa så ja kan inte köpa hur ny som helst. den här är det http://www.blocket.se/vi/17007366.htm?ca=16_s
vill ju inte att den ska rasa direkt .
vore väldigt tacksam för svar //tobbe
 
Olja, filter, ventiler, smörja lager, dra skruvar, tanka tanken, söra satan.



Idag drog jag ut min 625:a efter vintervilan och upptäckte ett roligt fenomen. Efter ~70 km/h visar mätaren 0 km/h och om man kör över 70 ett tag så stänger den av sig för den tror att hojen står still. Bromsskivan är lite skitig och dan, är det den som spökar eller är det givaren? :va

Min betedde sig likadant och då var det säkringen som gått har jag för mig, kolla det!

hej jag är ny när det gäller supermotard. jag har fastnat för 625 modellen efter ja läst på forumet.
ska kolla på en ktm 625 super komp -02:a den har gått ca 1200 mil service gjord vid 1000 mil. är det för många mil ?
jag har runt 40000kr att röra mig med när ja ska köpa så ja kan inte köpa hur ny som helst. den här är det http://www.blocket.se/vi/17007366.htm?ca=16_s
vill ju inte att den ska rasa direkt .
vore väldigt tacksam för svar //tobbe[/QUOTE

Det beror helt på hur den är körd och servad tidigare. Hör efter vad som är gjort och be om kvitton. Se skicket i övrigt och dessutom, kolla om säljaren har bra ordning i sitt garage, e han pedantisk me garaget har han säkert bra ordning på hojen oxå:)
 
Last edited:
Någon som är sugen på ett par orginalpipor till en 625 -05?

Säljes då hojen blev stulen med Acrapiporna på, och de nu bara ligger och skräpar i garaget. Släng iväg ett PM om du är intresserad. :)
 
Luft kvar i systemet när du bytte ok kanske? Är framgaffeln mjukt ställd i fjädringen så tappar man mycket känsla med.

Jo framgaffeln är ju för mjuk eftersom det är enduro gaffeln som är mjukare och dessutom anpassad till förare som väger 20kg mindre än mig. Luft tror jag inte det finns kvar.
 
kör ni service på hojarna efter milantal eller timmar ? har för mig att jag läst nånstans att 10mil = 1 timme i service syfte
 
Drivpakets fråga!

Hur långt kommer man innan det är dags att byta vid normal körning?

Hur många länkar är det på kedjan?

Duger en regina 520 o-ring. 120 länk??

Är bakdrevet alu eller stål ?

Det var bara det :-)
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top