Ktm 625

Nu har man äntligen hittat en fräsch 625a,den är dock helt orginal. Tips på vad som ger mest bangforthebuck,tas tacksamt emot!


Nja om du hittar ett gammalt Sebring twin helsystem så är det riktigt trevligt dvs om du köpt en 625 utan elstart men eftersom det stod SC i din profil så är det nog utan! Kam gör inte så mkt om du köra orig system & porta toppen nja gör det om du ska både fixa helsystem + kam, men rekommenderar att börja med att köra enbart helsystem!
 
Nja om du hittar ett gammalt Sebring twin helsystem så är det riktigt trevligt dvs om du köpt en 625 utan elstart men eftersom det stod SC i din profil så är det nog utan! Kam gör inte så mkt om du köra orig system & porta toppen nja gör det om du ska både fixa helsystem + kam, men rekommenderar att börja med att köra enbart helsystem!

Ok tack Gnutten,blir nog bara borttaget luftburkslock och öppen ljuddämpare till att börja med.Tips på bestyckning?

Tyckte faktiskt att den går rätt bra orginal. Körde ju 660 med helacra förut och trodde denna skulle vara trött men ICKE!
 
Hej har en ktm 625 06a som har gått 13,5timmar står de på displayen undrar om de går att få fram miltal på den nån som vet?
 
Last edited:
Hej har en ktm 625 06a som har gått 13,5timmar står de på displayen undrar om de går att få fram miltal på den nån som vet?
Du kan välja fritt bland alla olika alternativ i "setupen".

Håll in den runda knappen i typ 3 sekunder, sen trycker du plus om du vill aktivera de alternativet som blinkar, eller minus om du vill inaktivera, när du är klar, håll in den runda några sekunder igen, så är det klart!
 
Tjena! Inhandlade en 625a 06a förra veckan, funka finfint när jag prova den! Men efter några mil körda här hemma så har den börjat dö när jag är ute och kör! Prova sätta på ett annat batteri då funka den i 5 minuter sen dog den igen! Någon som vet vad som kan vara felet? Tacksam för svar!
Mvh Jesper
 
Du har inte varmstarten utdragen ?

det finns ju två "spjäl" på förgasaren ?
den ena kan ju "råka" vara utdragen ?
 
Någon som ha bytt packboxen på utgående axel?

Är ju helt jävla omöjlig att få loss:3freak
 
Yes det går att ladda upp med batteri laddare.

Oki oki..
jag fick nytt batteri och har kört en vecka nu och de funkar klockers..
då är de ju inte fel på batteriet iallafall..
kan ju vara skavda kablar någon stans..
kolla bakom frontlyktan där kan de hända att de skaver isär..

Någon som ha bytt packboxen på utgående axel?

Är ju helt jävla omöjlig att få loss:3freak

Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??
 
Last edited:
Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??

Vad har du för drev där? Lc4:an ska ha ett särskilt drev annars blir det otätt vid axeln.

Har inte bytt packbox själv så om du behöver göra det kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
 
Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??

Precis som min då..

Borde inte vara så svårt tycker man, att ta bort drevet och allt utanför går ju snabbt, lika så lagret med o-ringen på baksidan som sitter mellan axeln och packboxen..men själva packboxen går inte att få loss, sitter som satan.

Och taktiken att vålda ut skiten funkar ju ninte helller, eftersom axeln sitter mitt i hålet så man har inget utrymme.

Hilfe!:)
 
Jag lossade locket till luftburken idag för att se om det gjorde nåt. men den söver sig bara när jag ger på drygt halvgas och mer, hojjen är ombestyckad enligt förra ägare och det sitter en competition dämare på. Det är en 620 -01.
någon som har några tips och idèer? vad det ska va för storlek på munstyckena mm.
Tacksam för svar
 
Oki oki..
jag fick nytt batteri och har kört en vecka nu och de funkar klockers..
då är de ju inte fel på batteriet iallafall..
kan ju vara skavda kablar någon stans..
kolla bakom frontlyktan där kan de hända att de skaver isär..



Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??
om du inte löst det redan, kan jag numera..bytte nyss min:)
 
om du inte löst det redan, kan jag numera..bytte nyss min:)

Vore fint om man fick lite hjälp...
Hur får man loss skiten och hur får man dit den..
har hört att man måste trycka in den med speciell hylsa för att få den på rätt avstånd...

De ska vara orginaldrev som sitter på så är nog inte att drevet glappar...
 
Vore fint om man fick lite hjälp...
Hur får man loss skiten och hur får man dit den..
har hört att man måste trycka in den med speciell hylsa för att få den på rätt avstånd...

De ska vara orginaldrev som sitter på så är nog inte att drevet glappar...
Okej:)

Plocka bort drevet och kedjan är ju en bra start;)
Dra ut distansen som sitter runt axeln och kolla o-ringen som sitter bakom, de va den som läckte hos mig.
Sen är det lite jobbiga att få loss packboxen, om den ser ut att behöva bytas..
Om man har en fjäder-krok, till tex avgas-fjädrarna och och ett ton muskler så kan det nog gå att bara dra ut skiten, men jag saknar både och...
Ta typ ett dorn eller en mejsel och slå ner packningens kant ner mot axeln, den sitter som fan, men det är bara att banka på..
När du fått ner typ halva ringen från kanten så sitter den löst och bra, bara att dra med en tång:)

Igentligen skall man väll ha någon typ av specialverktyg för att få dit den nya packboxen, men det funkar med en vanlig hylsa, typ strl 34 eller nått, sen är det bara att slå lite på hylsan tills packningen sitter rakt och lagom långt in, dvs. kant-i-kant med motorkåpan.
Olja in o-ringen som vanligt och lägg den i distansens skåra, sen är det bara att trycka in allt genom packboxens gummi, så långt det gå..
Tips är ju att kolla så att gummiflänsen inte sitter vikt runt distansen!

Sen är det bara att smälla på drevet igen, brickan och muttern:tummenupp

:)
 
Okej:)

Plocka bort drevet och kedjan är ju en bra start;)
Dra ut distansen som sitter runt axeln och kolla o-ringen som sitter bakom, de va den som läckte hos mig.
Sen är det lite jobbiga att få loss packboxen, om den ser ut att behöva bytas..
Om man har en fjäder-krok, till tex avgas-fjädrarna och och ett ton muskler så kan det nog gå att bara dra ut skiten, men jag saknar både och...
Ta typ ett dorn eller en mejsel och slå ner packningens kant ner mot axeln, den sitter som fan, men det är bara att banka på..
När du fått ner typ halva ringen från kanten så sitter den löst och bra, bara att dra med en tång:)

Igentligen skall man väll ha någon typ av specialverktyg för att få dit den nya packboxen, men det funkar med en vanlig hylsa, typ strl 34 eller nått, sen är det bara att slå lite på hylsan tills packningen sitter rakt och lagom långt in, dvs. kant-i-kant med motorkåpan.
Olja in o-ringen som vanligt och lägg den i distansens skåra, sen är det bara att trycka in allt genom packboxens gummi, så långt det gå..
Tips är ju att kolla så att gummiflänsen inte sitter vikt runt distansen!

Sen är det bara att smälla på drevet igen, brickan och muttern:tummenupp

:)

Guld värt !!! tackar tackar... kände på drevet idag men den muttern satt som berget.. är den gängad åt "fel" håll ?? eller är de bara att slita fram musklerna ?
 
Vanlig gänga på den .
Konstigt, min läcket den med....hmmm, ett varningens finger att köra med detta fenomen.Oljan som rinner ut där åker snålskjuts med kedjan och landar så småningom på hö sida av bakdäcket....haaaaaaaalt.
 
Vanlig gänga på den .
Konstigt, min läcket den med....hmmm, ett varningens finger att köra med detta fenomen.Oljan som rinner ut där åker snålskjuts med kedjan och landar så småningom på hö sida av bakdäcket....haaaaaaaalt.
och loctite!

Det var så jag märkte det på min, kedjan va sjukt fet och hela bakfälgen var svartprickig, och yttersta kanten på däcket var snolhal:gnissla
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top