Ktm 625

Vad finns det för färdiga lösningar istället för orginal skyllthållaren?
Jag såg att sommer har en kortare variant, finns det fler alternativ till en 625sxc?

Jag kör på den kortare flärpen som lutar lite snätt utåt men det blev lite knixigt med skyltbelysningen när man använde den. Fick den med hojen och vet inte om det är något som tidigare ägaren fick med orginal eller om han köpt den i efterhand.

Tjena, vart tusan får man tag på vettiga ramskydd till en 625:a???

Finns det inga delar till lc4:an eller? överallt man kollar finns det alla KTM modeller utom lc4!

Tips på firmor med LC4:a delar önskas!:Bugar

Finns det inga delar till lc4:an eller? överallt man kollar finns det alla KTM modeller utom lc4!

Ebay fick jag tag på mina!

Köpte mina från Sommer (www.ktm-sommer.de). Då i plast men de som finns i katalogen nu är i aluminium. 55 euro. Visserligen till en 640 Adv men de passar iaf till min 05:as 625 SXC.

Bifogat

• 06_ADVENT_LC4.jpg
    06_ADVENT_LC4.jpg
    55.5 KB · Visningar: 84
Last edited:
Nån här som skjutsar på en 625 eller 660 av tidigare modell än 05? Går det?
Att den inte är registrerad för 2 vet jag men funkar det att skjutsa?
Gissar att man inte blir stoppad för det särskilt ofta?

Nån här som skjutsar på en 625 eller 660 av tidigare modell än 05? Går det?
Att den inte är registrerad för 2 vet jag men funkar det att skjutsa?
Gissar att man inte blir stoppad för det särskilt ofta?

625 SMC -05 är registrerad för två, har starkare bakram och funkar väl sådär att skjutsa på. Det funkar men det är inte bekvämt för någon part. Jag tror 660 -05 också är reggad för två.

jo jag vet, tänkte höra om det är möjligt att skjutsa på de tidigare modellerna också? även fast dom inte är reggade för två dvs..
Gör ni det?

jo jag vet, tänkte höra om det är möjligt att skjutsa på de tidigare modellerna också? även fast dom inte är reggade för två dvs..
Gör ni det?
Jag har en 04 som jag skjutsar mina barn på, funkar bra. Har original pinnarna från 640, dyra men bra.

schysst, finns det infästningar så man lätt kan montera pinnarna?
Det finns färdiga skruvhål i ramen, man tar bort nåra plastbitar som sitter i hålen, monterar en rejäl hållare och sedan pinnen, kolla på en 640 så ser du hur det ser ut, köpte mina samtidigt som hojen och de kostade komplett kring en lapp. Men som sagt de är bra. Inga problem att skjutsa vuxna, ramen håller och du behöver knappast oroa dig för att nån p ska bry sig.

låter bra.
Enda nackdelen är väl om det skulle hända nåt, med försäkring osv. Den är ju inget vidare på att åka långt gissar jag så frekvensen på skjutsningarna blir nog inte så hög iaf...

Går i tankarna att köpa en 625 men är inte säker på vad som vore vettigast, en SXC eller SMC? Vill kunna köra offroad/grus med hojen men mesta tiden spenderar man ju på asfalt. Vilka årsmodeller är att föredra?

Är det stor skillnad effektmässigt jämfört med min förra hoj KTM 660 SMC -03, Akrapovic helsystem, FR kam, Dynojet. Vilken var mkt skoj men lite väl hysterisk med en mätartoppfart på 199 och fortfarande hjullyft på i stort sett varje växel...
Känner att jag vill ha en hoj som ska funka för någon form av "touring" om ni missförstår mig rätt.. =)

Trevlig helg!

Hej!

Har lite problem med min ktm 625 supermotard från 06.

Kör man och drar full rulle snabbt så dör hojen typ. Likadant om du står på tomgångå drar snabbt på gasen, så dör hojen.

Så lämnade in hojen, där de mätte den och fick fram att den gick lite fett så de bytte till ett mindre munstycke, men det blev bara värre.

Någon som vet vad dem kör på för munstycke på liknande hoj, Kör ostrypt och med borttaget lock för luftburken och rensade/kortade orginal pipor.

Eller något annat fel behöver ju inte vara munstycket.

Han på verkstaden sa att det skulle va lite så där men va fan, ska man gasa upp han på bakhjulet så dör den ju så man får hålla lite halvgas först innan man kan dra fullt. Väldigt irriterande.

Hej!

Har lite problem med min ktm 625 supermotard från 06.

Kör man och drar full rulle snabbt så dör hojen typ. Likadant om du står på tomgångå drar snabbt på gasen, så dör hojen.

Så lämnade in hojen, där de mätte den och fick fram att den gick lite fett så de bytte till ett mindre munstycke, men det blev bara värre.

Någon som vet vad dem kör på för munstycke på liknande hoj, Kör ostrypt och med borttaget lock för luftburken och rensade/kortade orginal pipor.

Eller något annat fel behöver ju inte vara munstycket.

Han på verkstaden sa att det skulle va lite så där men va fan, ska man gasa upp han på bakhjulet så dör den ju så man får hålla lite halvgas först innan man kan dra fullt. Väldigt irriterande.

Tjena vanten, jag har iof en SXC men jag kör med 48lågfart & 168huvudmunstycke! (öppen luftburk, avstrypt och fullflödes avgas)
Och Nej den ska inte tveka alls när den är varm, min svarar omedelbart med eller utan växel i!

Det låter som att din axpump inte gör sitt jobb som den ska längre, plocka isär och rengör förgasaren nogrant det måste vara steg 1 för dig!

mvh // Johan

Tjena vanten, jag har iof en SXC men jag kör med 48lågfart & 168huvudmunstycke! (öppen luftburk, avstrypt och fullflödes avgas)
Och Nej den ska inte tveka alls när den är varm, min svarar omedelbart med eller utan växel i!

Det låter som att din axpump inte gör sitt jobb som den ska längre, plocka isär och rengör förgasaren nogrant det måste vara steg 1 för dig!

mvh // Johan
Hej!

Tack för svaret, jag hade 165 i innan, nu sitter det ett mindre i.

Ska testa att rengöra förgasaren och sätta tillbaka det gamla munstycket.

Blåser man ut förgasaren med tryckluft då eller?

Och vad är en axpump? hehe

Hej!

Tack för svaret, jag hade 165 i innan, nu sitter det ett mindre i.

Ska testa att rengöra förgasaren och sätta tillbaka det gamla munstycket.

Blåser man ut förgasaren med tryckluft då eller?

Och vad är en axpump? hehe

Japp, men ta ur alla mustyckena först så du kollar upp var och ett + att du kommer åt att blåsa förgasarns kanaler bättre!

En axpump ger en stråle av bensin när du rör gasen snabbt, just bara för att den inte ska tveka som din gör!

Japp, men ta ur alla mustyckena först så du kollar upp var och ett + att du kommer åt att blåsa förgasarns kanaler bättre!

En axpump ger en stråle av bensin när du rör gasen snabbt, just bara för att den inte ska tveka som din gör!
ok, tack så mycke för hjälpen.

Men går det rengöra axpumpen eller måste man köpa ny typ?

ok, tack så mycke för hjälpen.

Men går det rengöra axpumpen eller måste man köpa ny typ?

Axpumpen sitter i förgasaren och hör ihop med fuggen. sök på axpump här på SH och läs lite vet ja, det är väl kul att kunna fugen innan du sätter igång.:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti