Ktm 625

Vad har du för blås på den? Har lite olika dBkillers liggande hemma i olika dimentioner som kanske kan passa och fungera.

Har GPR-slipon på den. Kan mäta upp dimensionen om det behövs. Hade varit riktigt schysst om man kunde få låna ett par killers så man slipper chansa :tummenupp
 
Jag ska oxå besiktiga och kan inte använda DB-killers så om någon har någon bra idé..?
Svinto kanske?
 
God morgon kamrater. Har ett par funderingar då jag fått upp ögonen för en KTM 625 smc från 06 med låga miltal. Frågorna är då som följer;

- Om jag tar beslutet att fara iväg och kika på hojen, vad ska jag då kolla och lyssna efter? Vanliga fel som kan uppstå.
- Försäkringspremie på denna hoj. Varierar såklart stort beroende på vart du bor och vem du är. Men på en höft, vad pyntar ni och vad har ni för försäkringsbolag?
- Service som ju skall göras oftare än på min gamla hoj. Olja och filter löser man ju utan problem, men övriga detaljer som ventilkontroll och justering? Är det särskilt komplicerat för en som inte är jättebra på just MC-motorer. Har ju ventiljusterat motorer förr, men då snackar vi 11 liters dieselkärror till båtar. Lär ju vara litet klurigare med en liten hojmotor.

Det var väl det jag kom på såhär på rak arm. Övriga synpunkter? Åsikter? Tankar? Jag tar emot allt med öppna armar! :yoparty
 
- Service som ju skall göras oftare än på min gamla hoj. Olja och filter löser man ju utan problem, men övriga detaljer som ventilkontroll och justering? Är det särskilt komplicerat för en som inte är jättebra på just MC-motorer. Har ju ventiljusterat motorer förr, men då snackar vi 11 liters dieselkärror till båtar. Lär ju vara litet klurigare med en liten hojmotor.

Det var väl det jag kom på såhär på rak arm. Övriga synpunkter? Åsikter? Tankar? Jag tar emot allt med öppna armar! :yoparty

Har du den mekaniska kompetensen och generella motorkunskaperna att skruva med en båtmotor så fixar du en mc-motor också. LC4 är lättservat och logiskt men kräver att man är noga och har mekanisk förståelse.
Där finns gott om klåpare som skruvar KTM själv och inte borde göra det. Alla har hört hur lätt det är att justera ventilerna och ger sig på det med ras som följd.
 
Är lite förvirrad ang hur man ställer in ställer in hjulstorleken på hojen. Har motardfälgar på nu och dom är 17 tum, i displayen när man startar visas 1808, som jag fattar ska ange cm på hjulen, är det rätt inställt då? När man håller in O+ + så kommer det upp något som säger "Cont 122" typ, som man sen kan öka eller minska med + och -, vad är det för inställning? Hittar inget i boken om det..

EDIT: Ehh, nja vänta nu.. 17" kan ju omöjligt bli 1808cm.. :gnissla Vad fan står 1808 för då? :va

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Är lite förvirrad ang hur man ställer in ställer in hjulstorleken på hojen. Har motardfälgar på nu och dom är 17 tum, i displayen när man startar visas 1808, som jag fattar ska ange cm på hjulen, är det rätt inställt då? När man håller in O+ + så kommer det upp något som säger "Cont 122" typ, som man sen kan öka eller minska med + och -, vad är det för inställning? Hittar inget i boken om det..

EDIT: Ehh, nja vänta nu.. 17" kan ju omöjligt bli 1808cm.. :gnissla Vad fan står 1808 för då? :va

Sent from my iPhone using Tapatalk

1882 ska de va, men jag räknade ut omkretsen på ett 120/60 däck , då blir omkretsen 1808... Den som haft hojen innan ville väl ha att mätaren visade exakt..

Kolla på ktmshop.se eller är de här till rätt modell.. http://ktmshop.se/documents/12918_%C4gar_Handbok.pdf Klicka fram till sidan 7..
 
Last edited:
1882 ska de va, men jag räknade ut omkretsen på ett 120/60 däck , då blir omkretsen 1808... Den som haft hojen innan ville väl ha att mätaren visade exakt..

Kolla på ktmshop.se eller är de här till rätt modell.. http://ktmshop.se/documents/12918_%C4gar_Handbok.pdf Klicka fram till sidan 7..

Tack för svar, dubbelkollade och det stod visst 1882, så då stämmer det nog! Du vet inte vad "Cont" står för? Går att ställa från 0 - 250 typ, om man gåller in O (+) +. Kan tillägga att jag verkar ha någon annan sorts mätare än orginal, min är liksom mycket mindre och avlång..
 
Tack för svar, dubbelkollade och det stod visst 1882, så då stämmer det nog! Du vet inte vad "Cont" står för? Går att ställa från 0 - 250 typ, om man gåller in O (+) +. Kan tillägga att jag verkar ha någon annan sorts mätare än orginal, min är liksom mycket mindre och avlång..

Då har du en nyare årsmodell... Kolla på ktmshop.se.. Jag har ingen aning vad "Cont" står för... Har bara ställt om en mätare från 2105 till 1882 å inte bryt mig om de andra... Finns ju massa finesser att tillgå..
 
Finns det ngn här i forumet som har ett par akropovic slip-on till ktm 625-06 till salu?
 

Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara.. Nu när den är uppstartad igen så dör den när jag gasar snabbt från tomgången..

Förgasaren är alltså bestyckad med ca 15 storlekar större huvudmunstycke och 3 storlekar större lågfart.. Jag har inte testat att pilla nåt på blandskruven(?) o se om de hjälper utan får testa de imorgon om ingen har en idé om vad det kan vara :)
 
Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara..

Den går säkert för fett iom att originaldämparna släpper igenom mindre.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top