Ktm 625

jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan
 
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan

http://www.ktmshop.se/ o klicka dig fram till rätt årsmodell o reservdelskarta :)
 
jaha, då pissa packboxen vid framdrevet olja då, läskigt med olja på däcket :crash

vart hittar man en ny packbox? hittade reparations satser till utgående axel på karlströms, men ingen till LC4.
skulle behöva ha tag på oljefilter sats o luftfilter med. nån som kan va vänlig o ge mej en länk och möjligen art. nr.? :tungan

Pboxen heter 0760324771 och kostar småpengar.
 
http://www.ktmshop.se/ o klicka dig fram till rätt årsmodell o reservdelskarta :)

tackar, tror ja fick med allt därifrån, tog inte "16 49030023000 Lagerstatus: 4+ CYL.ROLL BEARING NJ205", men allt därifrån och ut. bör väll stämma?

då till nästa fråga, kan jag lägga ner hojjen för att byta packboxen? så jag slipper tömma ut oljan? tror ja läste nånstans att nån hade gjort de (kanske va i denhär tråden tillomed).
 
tackar, tror ja fick med allt därifrån, tog inte "16 49030023000 Lagerstatus: 4+ CYL.ROLL BEARING NJ205", men allt därifrån och ut. bör väll stämma?

då till nästa fråga, kan jag lägga ner hojjen för att byta packboxen? så jag slipper tömma ut oljan? tror ja läste nånstans att nån hade gjort de (kanske va i denhär tråden tillomed).

Tur att du inte beställde lagret då det inte går att byta utan att klyva blocket.....

Pboxen kan man byta med oljan i, bara att plocka ur den med en gipsskruv och sen försiktigt trycka dit den nya.
 
Tur att du inte beställde lagret då det inte går att byta utan att klyva blocket.....

Pboxen kan man byta med oljan i, bara att plocka ur den med en gipsskruv och sen försiktigt trycka dit den nya.

joo jag misstänkte att det låg till så.

ok, de låter ju tillräckligt enkelt för att en klant som jag ska klara av de då :D
 
Vad för material är det på dina drev? Har för mig att dom är mjuka som daim eller har du både alu och stål?

Mjuka som Daim??

Jag har flera olika men använder bara det jag själv tävlar med dvs Talon eller KTM original. Använder alu för allt utom lerig enduro.
 
Last edited:
stötte på en lite skum grejj när ja tog bort framdrevet. "upphöjningen" på drevet som sitter på är mkt mindre än det andra drevet (orginal 16 drev) som tidigare ägaren skickade med. vilket bör betyda att kedjan inte spårar? kan de va det som pajjade o-ringen vid utgående axel?

förövrigt är jag inte säker på att de andra e orginal, hojjen har ju gått 1400 mil. kan ju va de drevet som är fel. laddar upp en bild, nån kanske vet vilket drev som ska va rätt.

2e2ez2c.jpg


edit: fan vilken pissig bild de blev, de vänstra e de som satt på iaf. de högra ska va orginal drevet enligt förra ägaren.

efter lite googling så verkar de andra 16t drever va ett orginal drev. får väll utgå från att de va att kedjan inte spåra som slet sönder o-ringen. jävla pucko förra ägaren måste vart :huvet
 
Last edited:
När ska man plocka isär och kolla motorn? Min har gått lite över 1000mil men det var inga större mängder spån på pluggarna.

Varför är avgaserna ur det ena röret varmare än det andra?
 
När ska man plocka isär och kolla motorn? Min har gått lite över 1000mil men det var inga större mängder spån på pluggarna.

Varför är avgaserna ur det ena röret varmare än det andra?
2-3000 mil beroende på skötsel och hur hårt man kör. De kommer från samma rör så det är illusion
 
Vad brukar ge sig först i motorn? Har för mig att vevlagret är en svag punkt.
 
Har stött på ett irriterande strul efter vintervilan. Tog ut hojen, en SXC FRÅN 2005, på första längre körningen nu i em och när jag kom hem såg jag att det droppade olja från framskärmen!?! :confused: Även hela framsidan av ramen var insmetad med olja.

När jag tittade lite närmare verkar det som om det kommer från området runt avluftningsskruven bakom styrhuvudet. Dock verkar skruven vara åtdragen men ovanför den sitter en plastslang på en liten jäkla plastnippel som verkar gå till kylaren. DÄRIFRÅN verkar det trycka ut olja. Nippeln sitter inte speciellt bra utan glappar lite och lossnar ganska lätt när man tar loss den. Är jag helt ute och cyklar eller kan det vara därifrån det trycker ut olja?

Jag har inte hunnit kolla närmare på eländet men ska försöka få tid i helgen mellan äggen...

Edit: Det var avluftningsskruven, i alla fall... Efter avtorkning och varmkörning började det sippra från avluftningen. Drog åt hårdare och inget mer läckage.
 
Last edited:
Har stött på ett irriterande strul efter vintervilan. Tog ut hojen, en SXC FRÅN 2005, på första längre körningen nu i em och när jag kom hem såg jag att det droppade olja från framskärmen!?! :confused: Även hela framsidan av ramen var insmetad med olja.

När jag tittade lite närmare verkar det som om det kommer från området runt avluftningsskruven bakom styrhuvudet. Dock verkar skruven vara åtdragen men ovanför den sitter en plastslang på en liten jäkla plastnippel som verkar gå till kylaren. DÄRIFRÅN verkar det trycka ut olja. Nippeln sitter inte speciellt bra utan glappar lite och lossnar ganska lätt när man tar loss den. Är jag helt ute och cyklar eller kan det vara därifrån det trycker ut olja?

Jag har inte hunnit kolla närmare på eländet men ska försöka få tid i helgen mellan äggen...

Edit: Det var avluftningsskruven, i alla fall... Efter avtorkning och varmkörning började det sippra från avluftningen. Drog åt hårdare och inget mer läckage.

Jag skulle tippa på att det ändå kommer från oljeskruven i ramen. Pröva att byta brickan där så blir det förhoppningsvis bättre.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Vad är det för skillnader på smc och sxc förutom det uppenbara att sxc kom med crosshjul som standard.
Det är 2003 i detta fall.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top