Ktm 625

läste igenom en stor "förgasartråd" här, o där stod det att om hojen dog vid gaspådrag så va de för litet lågfart, men de är ju bytt upp till 48 från 45 redan så de låter snarare som att munstyckena är för stora nu..

Jag får ta o beställa hem lite munstycken o testa =)
 
läste igenom en stor "förgasartråd" här, o där stod det att om hojen dog vid gaspådrag så va de för litet lågfart, men de är ju bytt upp till 48 från 45 redan så de låter snarare som att munstyckena är för stora nu..

Jag får ta o beställa hem lite munstycken o testa =)

45 är fullt tillräckligt, finns ingen anledning att gå större än 48.
 

Har haft isär hojen i vinter o fixat lite nya lager i motorn m.m.. Har inga db-killers till akradämparna så köpte ett par original som jag ska ha till besiktningen nu, men har låtit bestyckningen som satt på tidigare vara.. Nu när den är uppstartad igen så dör den när jag gasar snabbt från tomgången..

Förgasaren är alltså bestyckad med ca 15 storlekar större huvudmunstycke och 3 storlekar större lågfart.. Jag har inte testat att pilla nåt på blandskruven(?) o se om de hjälper utan får testa de imorgon om ingen har en idé om vad det kan vara :)

ser ut som du behöver spänna kedjan....
 
Hahah jo jag gjorde det efter filmen =) tog en liten tur som den stod också, de var väl inte de skönaste att sitta på luftburken men ;)

Får ta o köpa ett 45 lågfart o typ 168 huvud o se om de blir bättre! :) Ska ju inte ha dessa ljuddämpare sen ändå men de kan väl va skönt att kunna gasa på när jag övningskör också :)
 
Vilka grejor måste man köpa om man ska byta gaffeltätningarna på en 625 SXC? Finns det färdiga "kit" eller måste man beställa hem varje liten tätningsring för sig?
 
Finns det någon vänlig som kan förklara lite snabbt hur man gör ett olje + filter-byte på en sxc 2003a.
Hur mycket olja går et åt, och vilka material ska man köpa. Har ingen manual till min, var nyservad vid köp men har kört ca 50 mil. Känner att jag vill byta och kika status på oljan och så.

Tack på förhand.
 
Finns det någon vänlig som kan förklara lite snabbt hur man gör ett olje + filter-byte på en sxc 2003a.
Hur mycket olja går et åt, och vilka material ska man köpa. Har ingen manual till min, var nyservad vid köp men har kört ca 50 mil. Känner att jag vill byta och kika status på oljan och så.

Tack på förhand.

Ladda hem en manual från piratbukten. Ordnar du inte det med hjälp av den så borde du inte skruva med KTM.
 
Var och besiktade igår men kom inte igenom pga avsaknad av backspeglar, var tydligen krav på det 2003 och framåt. Någon som har ett par att låna/hyra ut? :)
 
Det var ju mycket billigare än jag trodde :tummenupp

Måste de vara godkända på något sätt eller räcker det att man kan se bakåt? Tänkte på dessa :) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-svart-rund-82173/

Jag provade de där till min SXC och de såg jäkligt bra ut. Tills man startade hojen. Hela glaset satt löst och vibrerade och skallrade som en maracas. Funkar säkert på besiktningen men sen är det bara att skruva av skiten. Fast det är klart, man får väl vad man betalar för... Det går säkert att lägga en silikonsträng runt kanten på glaset om man nu prompt måste köra med dem.
 
Ktm690 speglarna är fan inte så mkt bättre, går inte ens att få en stabil bild om han håller fast spegeln m handen under färd.
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top