Ktm 625 640 660. Vilken ska jag köpa ?

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-08 Honda CBR1000RR, Suzuki RM250
Som alltid är jag sist till korvkiosken men eftersom det liknar en omröstning:
625 om 690 är uteslutet. Har haft 3st 625or. Kanske det blir en 690 nu när dom närmar sig prismässigt och fina 625or börjar vara sällsynta.

690motorn är behagligare att tillbringa en heldag med. Elstart vill du iaf ha då det är så mycket värt på en gammal hoj när du bara ska åka och handla i tofflor, när hojen tjurar efter att ha stått still ett tag, listan på hur din vardag blir bättre går vidare.

625an är så enkel att ett begåvat barn med polygriptång kan laga allt på den gamla repiga strutsen.
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Mitt tips är 625. Även om jag själv haft en 660. Skillnaden i effekt är större mellan en bra och sliten 660 än mellan 660 och 625. Hade 625or som med helsystem och öppnare luft och bättre inställt förgasare som drog min. Och så är det sjukt gött med elstart om man råkar få kärringastopp längst fram i kön.
men ska jag va helt ärlig så köp hellre en 690 -08 som är fin men har mer mil på nacken. Testa båda modellerna så ska du nog se att 690'n är bättre på ALLA punkter. Helt annan hoj. Har dessutom aldrig hört om en rasad 690 motor även om det kanske finns så är motorrenovering vid ett par tusen mil vardagsmat på d äldre lc4orna

Min 690 rasade 2 gånger på 200mil... Den blåste toppackningen om man pressade på Bana.
Gillade hojen, men detta imponerade inte eftersom KTM lossades som det regnade när jag kontaktade dem.
Har läst på utlänska Forum att detta inte var helt ovanligt på de första 07-08orna...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som alltid är jag sist till korvkiosken men eftersom det liknar en omröstning:
625 om 690 är uteslutet. Har haft 3st 625or. Kanske det blir en 690 nu när dom närmar sig prismässigt och fina 625or börjar vara sällsynta.

690motorn är behagligare att tillbringa en heldag med. Elstart vill du iaf ha då det är så mycket värt på en gammal hoj när du bara ska åka och handla i tofflor, när hojen tjurar efter att ha stått still ett tag, listan på hur din vardag blir bättre går vidare.

625an är så enkel att ett begåvat barn med polygriptång kan laga allt på den gamla repiga strutsen.

Men 660n kickar man ju igång med tofflorna på sig. :va Jag skulle inte vilja ha batteri och elstart ens om jag fick den erbjuden gratis monterad.
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
Men 660n kickar man ju igång med tofflorna på sig. :va Jag skulle inte vilja ha batteri och elstart ens om jag fick den erbjuden gratis monterad.

säg det till mackan som jobbade på cykelcity när hans kick slog tebax och slog av skenbenet på honom!!....

men du är jävligt cool endå:yoparty
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top