Ktm 625 640 660. Vilken ska jag köpa ?

Som alltid är jag sist till korvkiosken men eftersom det liknar en omröstning:
625 om 690 är uteslutet. Har haft 3st 625or. Kanske det blir en 690 nu när dom närmar sig prismässigt och fina 625or börjar vara sällsynta.

690motorn är behagligare att tillbringa en heldag med. Elstart vill du iaf ha då det är så mycket värt på en gammal hoj när du bara ska åka och handla i tofflor, när hojen tjurar efter att ha stått still ett tag, listan på hur din vardag blir bättre går vidare.

625an är så enkel att ett begåvat barn med polygriptång kan laga allt på den gamla repiga strutsen.
 
Last edited:
Mitt tips är 625. Även om jag själv haft en 660. Skillnaden i effekt är större mellan en bra och sliten 660 än mellan 660 och 625. Hade 625or som med helsystem och öppnare luft och bättre inställt förgasare som drog min. Och så är det sjukt gött med elstart om man råkar få kärringastopp längst fram i kön.
men ska jag va helt ärlig så köp hellre en 690 -08 som är fin men har mer mil på nacken. Testa båda modellerna så ska du nog se att 690'n är bättre på ALLA punkter. Helt annan hoj. Har dessutom aldrig hört om en rasad 690 motor även om det kanske finns så är motorrenovering vid ett par tusen mil vardagsmat på d äldre lc4orna

Min 690 rasade 2 gånger på 200mil... Den blåste toppackningen om man pressade på Bana.
Gillade hojen, men detta imponerade inte eftersom KTM lossades som det regnade när jag kontaktade dem.
Har läst på utlänska Forum att detta inte var helt ovanligt på de första 07-08orna...
 
Som alltid är jag sist till korvkiosken men eftersom det liknar en omröstning:
625 om 690 är uteslutet. Har haft 3st 625or. Kanske det blir en 690 nu när dom närmar sig prismässigt och fina 625or börjar vara sällsynta.

690motorn är behagligare att tillbringa en heldag med. Elstart vill du iaf ha då det är så mycket värt på en gammal hoj när du bara ska åka och handla i tofflor, när hojen tjurar efter att ha stått still ett tag, listan på hur din vardag blir bättre går vidare.

625an är så enkel att ett begåvat barn med polygriptång kan laga allt på den gamla repiga strutsen.

Men 660n kickar man ju igång med tofflorna på sig. :va Jag skulle inte vilja ha batteri och elstart ens om jag fick den erbjuden gratis monterad.
 
Men 660n kickar man ju igång med tofflorna på sig. :va Jag skulle inte vilja ha batteri och elstart ens om jag fick den erbjuden gratis monterad.

säg det till mackan som jobbade på cykelcity när hans kick slog tebax och slog av skenbenet på honom!!....

men du är jävligt cool endå:yoparty
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top