KTM 1190 RC8-tråden.

Vilken olja kör ni med?

Sedan är jag lite nyfiken på vad en vad en 1000 mila service går på? Vad fick ni betala?

phuuu det är inte lätt med eftermarknaddelar till denna pjäs..

tips mottages gärna på svart kåpglas.

Okay, får nog bli ett sådant:). Men saken blir ju inte mer förvirrande när de säljer två olika, med olika ljudnivå.. ååå.. jaja.

Wheeliefrågor.
Hade radfyra innan och kopplade upp på 2an och körde 500 m typ. Nu med rc8r... oj oj oj... Kopplar i lägre hastighet i 2an. Gäller att komma upp på balanspunkt hyfsat snabbt för kraften försvinner snabbare än med vanlig rad4a ju. Sjukt mycke motorbroms... slår man av på gasen slängs framhjulet ner... Nära ja slog av handleden:D

Kopplar ni upp i 3an?
Tänker ni alls på bakbroms? Finns ju så mycket motorbroms ändå...

Är nog bara en vanesak för mig, känns sjuk annorlunda...

Wheeliefrågor.
Hade radfyra innan och kopplade upp på 2an och körde 500 m typ. Nu med rc8r... oj oj oj... Kopplar i lägre hastighet i 2an. Gäller att komma upp på balanspunkt hyfsat snabbt för kraften försvinner snabbare än med vanlig rad4a ju. Sjukt mycke motorbroms... slår man av på gasen slängs framhjulet ner... Nära ja slog av handleden:D

Kopplar ni upp i 3an?

Har ingen erfarenhet av en radfyra bara av twins. Jag har aldrig ens funderat på bakbromsen då precis som du säger motorbromsen fungerar lika bra. Gissar att det är en vanesak, men jag känner mig jävligt trygg och stabil på ett hjul på min rc8r. :D

Jag har inte ens testat att slanga med rc8an men att lita på motorbromsen verkar inte så smart.

Jag har varit med om att motorbromsen inte räckte till på motarden. Efter det så tränade jag på att använda bakbromsen. Numer sitter det i ryggmärgen och jag är inte speciellt orolig för att slå över igen.

Helt annan fråga: Någon mer än jag som har problem med att man slår i händerna i speglarna om man vrider mycket på styret? Vet inte hur många gånger jag varit nära på att klota när man ska vända i låg hastighet p.g.a det.

Wheeliefrågor.

Kopplar ni upp i 3an?

Nu har jag förvisso en SD, men den där motorbromsen har räddat mig flera gånger när jag har råkat peta i ettan istället för tvåan och kopplat upp den :crash

Jag har inte ens testat att slanga med rc8an men att lita på motorbromsen verkar inte så smart.

Jag har varit med om att motorbromsen inte räckte till på motarden. Efter det så tränade jag på att använda bakbromsen. Numer sitter det i ryggmärgen och jag är inte speciellt orolig för att slå över igen.

Helt annan fråga: Någon mer än jag som har problem med att man slår i händerna i speglarna om man vrider mycket på styret? Vet inte hur många gånger jag varit nära på att klota när man ska vända i låg hastighet p.g.a det.

Jag har samma problem med speglarna :mad:

Har kikat lite på Rc8r o om jag förstått det rätt så är det inte några stora problem med dom.
Det enda man nämner ofta är avsaknaden av hk. Jag är lite nyfiken på vad ni fått för bänksiffror?
Ligger dom oftast över eller under 150 på hjulet? Vrid?

Har kikat lite på Rc8r o om jag förstått det rätt så är det inte några stora problem med dom.
Det enda man nämner ofta är avsaknaden av hk. Jag är lite nyfiken på vad ni fått för bänksiffror?
Ligger dom oftast över eller under 150 på hjulet? Vrid?

Min är bara en sunkig gammal RC8 utan R och den bänkades till 141 häst och 106 newton.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon