KTM 1190 Adventure

Fan vad snyggt:tummenupp Har KTM powerparts locken men är ändå intresserad. Vad vill du ha för dem?

halloj Hixman :)
Okej, har jag en konkurrent hehe.. hur ser powerpartslocken ut?
Jag vill bara ha så det täcker material å port femtilapp för ett par.

Kolla nu så du inte byter ner dej.. detta är bra plastaskit för att citera Kjelle på Ullared

2018-07-31 21.32.06.jpg
 
halloj Hixman :)
Okej, har jag en konkurrent hehe.. hur ser powerpartslocken ut?
Jag vill bara ha så det täcker material å port femtilapp för ett par.

Kolla nu så du inte byter ner dej.. detta är bra plastaskit för att citera Kjelle på Ullared

View attachment 444435

Tycker de ser rätt snygga ut:tummenupp Kul att ha något lite annorlunda. Powerpartlocken ser ut så här. https://www.ktm.com/se/powerparts/anodized-cnc-parts-/chassis/swingarm-bolt-cover-kit/?year=2017&segment=Travel&model=F9903Q4
 
@Mario_ktm. Bifogar länken jag pratade om på advrider.com om problemen med att mtc inte stängs av helt och gör att man inte kan wheela som ett proffs.
https://advrider.com/index.php?threads/1290-super-adventure-r-how-do-i-disable-the-anti-wheelie.1233584/page-5#post-33141640

Okej, det var mycket brus och irritation i den tråden, antingen köper man MSR-paktetet för 8000:- ? Då det är den som ställer till det, eller så kan man lösa det med dongeln som alla hatar å införskaffa, om det nu funkar, eller ännu enklare mitt knep.. men men ett jävla ofog av KTM.. jag skulle vilja tipsa dom men orkar inte skapa konto, tack för länken.. ps: ny dekaltrimning, den harmonerar så fin med avgassystemet ;) ps: Pluggen kommer att bli "mässing" även den nu..

2018-08-12 22.04.52.jpg
 
Hej alla...

Sitter med beslutsångest, kan inte bestämma mig för 1090 eller 1190...
Finns en 1190 R 2014 och en 1090 R 2017 i närheten och antar att det är bäst att provåka båda.

Men vad är det som skiljer hojarna åt egentligen? Vet att det skiljer 25 häst och 10 kilo men annars..?

Snälla Bullen, hjälp mig.. :tummenupp
 
Precis provkört en 1190 R 2014, mina intryck.

STOR motorcykel, men trots det smidig att köra med, känns dock läskigt att släpa ut den i gruset...
Hysteriskt med effekt, det räcker och blir över för min del.
Mycket AV o PÅ känsla på lägre varv, mycket sämre än min gamla SV1000S (iofs väl intrimmad)
Mycket turbulens i hastigheter över ca 120 km/h.
Sen tycker jag att det är en snygg motorcykel.

Tyvärr inte 100% vill-ha-begär, får smälta intrycken lite.
 
Last edited:
Precis provkört en 1190 R 2014, mina intryck.

Tyvärr inte 100% vill-ha-begär, får smälta intrycken lite.

Hej Jag köpte 1290 endast för kraften, kvalité är inte KTM's grej, det är ingen grushoj heller om du frågar mej, utan busbajk på gata och mycket bakhjul, så 1290 gäller dåå ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top