KTM 1190 Adventure

Hej. Är det nån som har tips om var man kan få tag i 2017 års "Touring case set" till bra pris? Se bild. Och om man köper online, kan man då själv modda så tändningsnyckeln passar? "One key"
461baf377f964a4c219d3334912392cd.jpg


Skickat från min SM-T585 via Tapatalk
 
Hej. Är det nån som har tips om var man kan få tag i 2017 års "Touring case set" till bra pris? Se bild. Och om man köper online, kan man då själv modda så tändningsnyckeln passar? "One key"
461baf377f964a4c219d3334912392cd.jpg


Skickat från min SM-T585 via Tapatalk
Det går att plocka isär låset och modda efter nyckel, har satt MC-kompaniet på att göra det på en av mina touringväskor nästa vecka.
 
Min nya downforce vinge levererad av Touratech! Fungerar riktigt bra, ger extra fäste på bakhjulet och wheela blir busenkelt! :hihi:hihi
DSC_0082.JPG

Någon som har deras styrdämpare förresten? Tycker originalet är alldeles för mesigt...

Senaste updates på hojen är ett ProTaper EVO styre, Riktigt najsigt och bra mycket högre än original. Problemet med detta var att det är bra mycket kortare "greppyta" än original, det löste jag genom att förlänga styret med två distanser om 8mm på expanderskruvarna. Det löse bara problemet på ena sidan dock. Fästet för handtaget för frambromsen sitter fortfarande i böjen men det ska jag lösa i CNC-fräsen någon dag, är fler intresserade av detta så kan jag köra ett gäng sådana när jag ändå håller på.

Ska även fixa så jag kan höja rutan högre och så jag kan ha den i högsta läget utan att tilta in den.
 
Last edited:
Läger ut samma fråga här som i 1290-tråden.

Däckfråga.
Efter 2800+ mil skall jag nu byta mina "slicks".
På min förra Tiger 800'a så satte jag på Michelin Pilot Road 4 Trail.
Det blev en sjuk skillnad på cykeln och greppet i vått var bättre än originalen i torrt!
Som ni förstår var jag sjukt nöjd med dem och det blir nog Michelin denna gång också.

Men tänkte ändå skicka ut frågan på vad ni bytt till och om ni är nöjda?
Kan tillägga att jag kör mest på asfalt.
 
höj inte rutan , -köp en ny.!
jag har en Piug som funkar kanon för touring. Har även en låg med massor med turbulens.
 
Hej, går och funderar på att köpa en 1190 adventure r 2016 :) är det ngt jag bör tänka på? finns det ngt som krånglar specifikt med modellen? Är det en schysst hoj? En del säger ju alltid att KTM är skräp och att det krånglar hit och dit men ni som äger en i dag eller har gjort det bör ju ha svaret, tack i förskott :)
 
Var nöjd med min, lite småfel i början men sen gick den felfritt.
Köpte en ny Adv 1290S nu i våras och det känns att kvaliteten gått upp.
Är till salu nu om någon känner sig sugen.
 
Hej, går och funderar på att köpa en 1190 adventure r 2016 :) är det ngt jag bör tänka på? finns det ngt som krånglar specifikt med modellen? Är det en schysst hoj? En del säger ju alltid att KTM är skräp och att det krånglar hit och dit men ni som äger en i dag eller har gjort det bör ju ha svaret, tack i förskott :)

Från 2015 och framåt skall barnsjukdomar vara fixade. Min icke r har funkat felfritt och det är en grym hoj. Köp!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Är spekulant på en 1290 Adventure och undrar om någon här kan ge mig lite vägledning gällande packväskor? Gillar visserligen utseendet på originalväskorna längre upp på sidan, men gillar inte riktigt att de verkar öppnas längs hela sidan. Inbillar mig att jag hellre vill ha ett par som öppnas upptill, men jag kanske tänker fel där? Tar gärna även emot tips på prisvärda alternativ.
 
Jag hade orginalväskorna men dom var lite knepiga med låsningen så jag tror upptillväskorna är enklare och mer lättstuvade
 
Är spekulant på en 1290 Adventure och undrar om någon här kan ge mig lite vägledning gällande packväskor? Gillar visserligen utseendet på originalväskorna längre upp på sidan, men gillar inte riktigt att de verkar öppnas längs hela sidan. Inbillar mig att jag hellre vill ha ett par som öppnas upptill, men jag kanske tänker fel där? Tar gärna även emot tips på prisvärda alternativ.
Jag har orginalväskorna och tycker det är bra med öppningen lite halvt på sidan. lätt att packa i och ur.
Dessutom slipper man massa ställningar på hojen när man inte kör med väskorna. original sitter ganska tajt på hojen.
Helst kör jag utan väskor.
När jag pendlar har jag toppboxen.
När jag behöver lite mer packning har jag sidoväskorna.
Är det semestertouring har jag alla tre ....
 
Jag har orginalväskorna och tycker det är bra med öppningen lite halvt på sidan. lätt att packa i och ur.
Dessutom slipper man massa ställningar på hojen när man inte kör med väskorna. original sitter ganska tajt på hojen.
Helst kör jag utan väskor.
När jag pendlar har jag toppboxen.
När jag behöver lite mer packning har jag sidoväskorna.
Är det semestertouring har jag alla tre ....

Okej, men vilken variant av väskorna har du? Det verkar som om de designat om dem av någon anledning. Tidigare verkar de ha öppnats som i en kombination av ovan/sidan, medan de nya bara öppnas på sidan.

Tidigare variant:
KTM Kombi.jpg

Ny version:
KTM Sidoöppning.jpg

Personligen så tycker jag att den tidigare öppningen verkar bättre om man behöver hämta något i lådan längs vägen. Om man måste öppna hela sidan så finns ju risk att saker ramlar ur när man rotar runt.
 
Jag körde med sw motec på min 1190 adv 2014. Tyckte inte om orginalväskornas öppning. Sw har också fördelen att man snabbt kan ta bort ställningen. Skulle jag köpa nu så hade jag enbart köpt en sw toppbox för det hade räckt för trippen ner till alperna. Väskorna blir för breda när det blir tajt om utrymme. Man packar ofta för mycket skit till ingen nytta.
 
Jag körde med sw motec på min 1190 adv 2014. Tyckte inte om orginalväskornas öppning. Sw har också fördelen att man snabbt kan ta bort ställningen. Skulle jag köpa nu så hade jag enbart köpt en sw toppbox för det hade räckt för trippen ner till alperna. Väskorna blir för breda när det blir tajt om utrymme. Man packar ofta för mycket skit till ingen nytta.

Har faktiskt spanat en del på SW Motech, så det känns bra att få ett omdöme från någon som faktiskt testat. Jag var dock nästan inne på att bara köra sidoväskorna, men jag kanske får tänka om då. Det är ju ingen brådska än så länge, det blir ingen långtur i år åtminstone.
 
jag har den tidiga modellen (2016).
De har väl designat om väskorna pga aerodynamiken ...
 
tydligen försvinner 1290 SA "T" modellen 2018.:dummer
Hade tänkt byta men, men man kanske skall behålla den ...?
Den har ju allt man kan tänka sig + en stor tank. Kommer den bli en eftertraktad bristvara ?
 
Nån som provkört 1290 superduke gt? Jag kör 100% asfalt..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top