Krock i Kista

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
Vid kista avfarten för en timme sedan, var en r1a som vad jag kunde se hade blivit påkörd bakifrån(!) av en gammal volvo 245a.. Såg inte trevligt ut. Hoppas verkligen att det gick bra..

Det är det jag alltid har sagt. R1'or är inte så snabba...

Hur som helst. Hoppas föraren klarade sig bra

Åh fan, åkte från Sollentuna och svängde av Kista precis lite efter kl 12 men såg inget.

Hoppas det gick bra för kraken :(

Pawwe skrev:
Vid kista avfarten för en timme sedan, var en r1a som vad jag kunde se hade blivit påkörd bakifrån(!) av en gammal volvo 245a.. Såg inte trevligt ut. Hoppas verkligen att det gick bra..

Mötte ambulansen lite senare så det var nog allvarligt....

Nja, jag fick just info från en polare om vurpan. Hans polare kom från Din Mc i Väsby där han fått hojen servad. Helt plötsligt börjar hojen gå trögt. Så han växlar ner och gasar på lite. Plötsligt låser sig bakhjulet i ca 60-70 blås. Han gick i backen direkt. Han klarade sig dock utan några större skador. Han åkte inte med ambulansen. Bärgaren kunde inte heller rubba bakhjulet, dom fick dock rull på det efter lite micklande.

Nu till det sjuka!! När snuten dyker upp gör dom en flygande besiktning på hojen. Han får 4 stk tvåor!! En för att han inte har något framjus. Tacka faan för det!! Det gick ju sönder när han gick omkull :kocko

JB

Jas-95 skrev:
Nu till det sjuka!! När snuten dyker upp gör dom en flygande besiktning på hojen. Han får 4 stk tvåor!! En för att han inte har något framjus. Tacka faan för det!! Det gick ju sönder när han gick omkull :kocko

JB

Det sjukaste jag hört på länge :3freak

Jas-95 skrev:
Nja, jag fick just info från en polare om vurpan. Hans polare kom från Din Mc i Väsby där han fått hojen servad. Helt plötsligt börjar hojen gå trögt. Så han växlar ner och gasar på lite. Plötsligt låser sig bakhjulet i ca 60-70 blås. Han gick i backen direkt. Han klarade sig dock utan några större skador. Han åkte inte med ambulansen. Bärgaren kunde inte heller rubba bakhjulet, dom fick dock rull på det efter lite micklande.

JB
fyfan alltså snutarna blir fan bara värre å värre dom tror som vanligt att dom har nån övermakt över allt....bläää

Jas-95 skrev:

JB

Det hör iofs till det normala efter olyckor, polisen gör en snabbkoll om fordonet är körbart eller inte. Jag fick en fet körförbudslapp i näven efter det min impreza hade blivit 50cm kortare :rolleyes:

Jas-95 skrev:

JB

Det gör dom för att han ska måsta ombesiktiga hojen efter vurpan, för att försvåra för mindre nogräknade personer som bara fuskar ihop hojen/bilen och sedan säljer iväg den, jag tycker personligen att det är ganska vettigt men sen beror det ju på hur omfattande skadorna är också om det är nödvändigt eller inte.
Polisen brukar oftast bara sätta spanskaflaggan direkt.

Rekordet var nog när jag smällde en Ford Scorpio rakt in i en bergvägg i 70 blås och då kom snuten å satte körförbud på bilen :confused: den va ju för f**n platt ända fram till vindrutan och motorn var inne i kupén brevid mig. :kocko

Säker på att det var en R1a?
Mig veterligen servar inte Din MC några R1-or , endast Suzuki väl :va Visserligen obetydelsefullt i sammanhanget men ändå.....

Hoppas killen klarade sig bra under omständigheterna.

/Nitrous

Såg att det stog en Retta men uppfatta inte vad som hade hänt, men verkar lite skummt att den hade VARIT i rotebro, när den åkte norrut? hur hänger det ihop?

Jocke W skrev:
Såg att det stog en Retta men uppfatta inte vad som hade hänt, men verkar lite skummt att den hade VARIT i rotebro, när den åkte norrut? hur hänger det ihop?

Precis vad jag funderade på.. visst det kunde varit en r6a åxå.. men hursomhaver var den iså fall på väg till DinMc.. eftersom det var norrut.. men men.

Alla hoppar på polisen som vanligt men ingen tycker det är konstigt att bakhjulet låser sig direkt efter service? :3freak

Ninjaboy skrev:
Alla hoppar på polisen som vanligt men ingen tycker det är konstigt att bakhjulet låser sig direkt efter service? :3freak

Eller hur? glömt att fylla på olja. Jävligt dåligt iaf.

Ninjaboy skrev:

Jo det vore intressant att få veta. Men bakhjulet kan låsa sig av säkert hundra olika orsaker som heller inte behöver ha med servicen att göra.

Skulle vara intressant att får lite mer fakta och information av den stackars olycksdrabbade föraren när han mår lite bättre och kikar in här.

/Nitrous

Jas-95 skrev:

JB

Varför var det inte bra med en flinsp. så att hojen är ok när den ska köras igen? :confused:

CHROLO skrev:
Varför var det inte bra med en flinsp. så att hojen är ok när den ska köras igen? :confused:

Varför skulle den inte vara ok utan att stackaren som kört omkull ska behöva åka in och besiktiga den?

Det kostar väl tillräckligt med tid och pengar ändå vid ett sånt här tillfälle, att då dessutom behöva köa för att få hojen besiktigad upp på det .... :kocko

Att ta för givet att personen i fråga skulle köra hojen i sånt skick att den vore trafikfarlig är ju lika dumt som att tro att nån skulle klippa av bromslangarna när de kör hem från besiktningen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park