Tror att det är viktigt att skilja på ett enskilt ingripande och en insats mot en grupp.Gärningsmän o förövare kan ju gömma sig bland de icke deltagande,därför måste ju polisen ha det tillvägagångssätt som dom har,i det primära läget betraktas ALLA som misstänkta,därför kan tyvärr dessa situationer med civila oskyldiga som blir ihopfösta m.m uppstå.Det är ju djupt beklagligt men jag tror nog att polisväsendet har öronen vidöppna om nån har en riktigt gångbar ide på hur man ska ingripa mot en grupp som vandaliserar en stad bättre än vad dom gör nu.Själv gick en polare o jag på klarabergsbron i somras,rätt va det va så kommer det en polisbil med blinkljusen på o stannar bredvid oss.Ut hoppar det en kvinnlig o 2 manliga poliser o beordrar ner oss på backen med synliga händer.Vis av erfarenhet så gör jag som dom säger under visst muttrande om hur skitig jag kommer att bli.Men min polare börjar ifrågasätta varför.Då ligger han ner iaf efter 3 sekunder,men med en polis över sig.Vi blir tagna till solna polisstation där det sitter en blodig snubbe o väntar.Han tittar på oss o säger direkt att "det e fel snubbar".Det visar sig att han blivit spöad av 2 stycken killar o den ena hade en tröja med ett visst fotbollslagsnamn på sig.Min polare som inte begriper bättre hejar ju på detta lag o hade denna kväll en sån tröja på sig.Vi blir släppta direkt,utan ursäkt eller nåt,i solna.Polarn blev skitsne,snacka om stämmning m.m.Men så funkar det,dom fick ett anrop med signalement som stämde på oss.Vi hade inget gjort o blev släppta.Tråkigt slut på en kväll bara.