GSXR1100R skrev:Dom använder detta som täckmantel därför att dom får en adrenalinkick av att revoltera mot samhället, precis som vissa outlaws som kör hoj...
Hur menar du nu?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Dom använder detta som täckmantel därför att dom får en adrenalinkick av att revoltera mot samhället, precis som vissa outlaws som kör hoj...
Jepp så är det, dock söker sig bråkmakarna till organisationer som gör planerade attacker mot samhället.Chrille skrev:Dra inte för höga växlar på under vilket namn de river stan.
Ugluk skrev:Jag motsätter mig maktmissbruk och övervåld likaväl som skadegörelse och smitning. Vad är så svårt att acceptera i det? Och vad är så intressant i den synpunkten?
Betrakta mig då som korkad och ställ en direkt fråga istället så ska du få ett uttömmande svar.Olzki skrev:Det var knappast nåt svar på min indirekta fråga om "godtyckligt polisingripande". Men den torde inte heller vara helt lätt att svara på utifrån ditt perspektiv.
GSXR1100R skrev:Religion, Politik & Fotboll är den största orsaken till Krig,Våld & Konflikter
Jag skiter blankt i vilken politisk tillhörighet "demonstranternas" föräldrar har; det handlar om myndiga personer som får ta ansvar för sina egna handlingar. Heder åt den svenska polisen, som tar i med hårdhandskarna direkt. Blir man ombedd att lämna platsen av ordningsmakten, och ignorerar detta, kan man knappast räkna med att bli bjuden på saft och bullar av farbror polisen.Chrille skrev:Och hur var det nu - Det är arbetarklasswannabes som försöker få sin vardag lite mer spännande genom att kritisera sina föräldrars värderingar .....och det har ju inte hänt förut.
Stämmer det som det angavs i samband med Gbg så är det ungar som inte saknat något(annat än möjligtvis syfte) under sin uppväxt och som nu går ut och härjar. Välförsedda villamoderater fostrar den nya tidens vänster-vandaler? Då är det lugnt för i samma sekund som de ska stå på egna ben och betala sin egen skatt så kommer det slå runt totalt och så har vi en ny generation villamoderater. I samma sekund som mamma o pappa inte tar hand om uppehället längre så är det mer relevant att betrakta staten som "tjuvavärligtintjänadepengar" än "förtryckareavdesvaga".
Visst är det en inskränkt 'analys' men inte mindre än din. Du är inte äldre än att du vet vad tunn den politiska övertygelsen är hos studenter. Dra inte för höga växlar på under vilket namn de river stan.
valmers skrev:... Blir man ombedd att lämna platsen av ordningsmakten, och ignorerar detta, kan man knappast räkna med att bli bjuden på saft och bullar av farbror polisen.
Gårdagens vandaler var propalestinska. Är inte det vänster så vet inte jag. Jag stryker benämningen pack.Chrille skrev:Visst är det så. Jag håller med dig fullt ut, men vad har din benägenhet att döma ut varenda bråkmakare(tv-kändis, journalist, lokalpolitiker, fackombud osv) som vänsterpack med saken att göra? Ungefär lika mycket som packet föräldrar tror jag.
Att, när det gäller upploppen, blanda in politik i ett vidare perspektiv än vad som står på banderollerna tycker jag känns som att tillskriva bråkmakarna en betydligt större tankekapacitet än vad jag tror de förfogar över.
Nä, det är fel. Vare sig skinnskallar eller fotbollshuliganer kan anses stå långt ut på vänsterknaten. Och de är rätt glada i vandalism. Jag har själv sett en pöbel bestående av fotbollsälskare slå sönder Stockholms centrum. Vilket iofs inte är något dåligt. Stockholm är det bara skit med ändåvalmers skrev:De må vara hur mycket skitungar som helst, men oavsett om det är AFA, Reclaim, Ung vänster, Palestinaschalar eller Militanta veganer som vandaliserar stadskärnorna, står allihop långt ut på vänsterkanten politiskt.
Ugluk skrev:Betrakta mig då som korkad och ställ en direkt fråga istället så ska du få ett uttömmande svar.![]()
Israel försvarar sig mot Palestiniernas urskiljningslösa terrorattacker mot civila mål. Vilket man är i sin fulla rätt att göra, om du frågar mig.berggren_martin skrev:Är fundersam kring uttrycket propalestinsk. Terrorism och brott mot mänskliga rättigheter förekommer på båda sidor av den här konflikten. Skillnaden är väl att orättvisorna från israelska sidan ibland kan uppfattas ha mer eller mindre auktoritet och uppbackning ifrån västsamhället via USA. Det är väl det som protesterna handlar om?
Kan du i så fall definiera vad som är defensivt till skillnad från offensivt med israels sätt att hantera konflikterna kring bosättningarna m.m.valmers skrev:Israel försvarar sig mot Palestiniernas urskiljningslösa terrorattacker mot civila mål. Vilket man är i sin fulla rätt att göra, om du frågar mig.
Det tycker jag också att de har rätt att göra. Analysen blir dock lite halv om man inte frågar sig varför palestinierna urskillningslöst dödar israeliska - och för den delen vilka västerlänningar som helst, även om israeler och amerikaner är favoritmålen - civilister. Men bör ta i beaktande att "israelerna" är invandrare som tagit över det land de invandrat till. Hur glada skulle vi bli om de hit invandrade muslimerna tog över Götaland och Svealand, fördrev en stor del av landets befolkning till Norrland, Norge och Finland...valmers skrev:Israel försvarar sig mot Palestiniernas urskiljningslösa terrorattacker mot civila mål. Vilket man är i sin fulla rätt att göra, om du frågar mig.
Som jag skrev tidigare anser jag att det var helt i sin ordning att polisen omhändertog demonstranterna, men att det skulle ske med minsta möjliga våld och mesta möjliga respekt, något man kan kosta på sig eftersom demonstranterna i det exemplet inte utgör någon fara för någon. Beskrivningen av det omhändertagandet skedde med överdrivet våld.Olzki skrev:Betraktar inte gärna mina medmänniskor som korkade i onödan, kanske lite långsamma ibland bara(Skämt åsido)
Du ansåg mer eller mindre förbehållslöst att sittdemonstranters demonstrationer var rättfärdigade även då de inte hade tillstånd för detta och vägrade avbryta demonstrationen efter uppmaning från ordningsmakten. I detta fall var det inte befogat med våld från polisen sida, något som i sådana fall omöjliggör ett avlägsnande av vederbörande. När det gällde en MC förare som smet från polisen (tidigare tråd) antydde du att det var befogat att preja denna av vägen för att få stopp på färden (Jag kan ha fel men det var det intrycket jag fick)
Om så var fallet så anser jag detta en aning motsägelsefullt då en skenande MC kan ställa till långt större skada för oskyldiga i dess omgivning än vad ett omhändertagande av enskilda "demonstranter" gör, batonger till trots.
Det är alltså skillnaden på "befogat" polisingripande i dessa bägga fall som du gärna får kommentera.
Mvh
//Olzki
wow! Jag håller med Valmers!valmers skrev:Jag skiter blankt i vilken politisk tillhörighet "demonstranternas" föräldrar har; det handlar om myndiga personer som får ta ansvar för sina egna handlingar. Heder åt den svenska polisen, som tar i med hårdhandskarna direkt. Blir man ombedd att lämna platsen av ordningsmakten, och ignorerar detta, kan man knappast räkna med att bli bjuden på saft och bullar av farbror polisen.
Bingo skrev:Det tycker jag också att de har rätt att göra. Analysen blir dock lite halv om man inte frågar sig varför palestinierna urskillningslöst dödar israeliska - och för den delen vilka västerlänningar som helst, även om israeler och amerikaner är favoritmålen - civilister. Men bör ta i beaktande att "israelerna" är invandrare som tagit över det land de invandrat till. Hur glada skulle vi bli om de hit invandrade muslimerna tog över Götaland och Svealand, fördrev en stor del av landets befolkning till Norrland, Norge och Finland...
Det är rätt mycket begärt att palestinierna skall lägga sig platt på marken. Om man skall ha någon åsikt om vem som har "rätt" och vem som har "fel" måste man försöka förstå båda parternas grund (utan att man för den sakens skull behöver förstå all skit de hittar på).
Hmm... jag tyckte det var ett ganska så heltäckande inlägg. Där stod väl förresten inget om extremhöger och muslimstöd??Chris Ash skrev:Äh vadå, extremhögern som Valmers dyrkar stödjer väl inte några muslimer?
Du måste lära dig att skilja på folk och folk lille Bingo!
Fel, väldigt fel. Jag stödjer inte extremhögern, men till skillnad från vår undfallande regering accepterar jag inte terrorism. Inte i någon form, inte från palestinier eller någon annan. Att kalla Israels aktioner för statsterrorism är dock horribelt.Chris Ash skrev:Äh vadå, extremhögern som Valmers dyrkar stödjer väl inte några muslimer?Du måste lära dig att skilja på folk och folk lille Bingo!
berggren_martin skrev:Hmm... jag tyckte det var ett ganska så heltäckande inlägg. Där stod väl förresten inget om extremhöger och muslimstöd??
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |