Uttalande av den här typen är för mig helt oförståeliga på samma sätt som den nu piskade demonstranternas hyllande av intifadan.
Hur kan någon svenne sitta på sitt feta arsle och veta tillräckligt mycket för att urskiljningslöst stötta den ena sidan i denna vidriga konflikt. En konflikt som har alla drag av anti-semitism, övergrepp, urskiljningslöstvåld och ....ja allt som borde vara kräkningsframkallande hos en modernt tänkande människa.
Uppenbart är väl att dessa människor är så upptagna av hat och vedergällning att de inte kan existera sida vid sida. Då är det väl så sorgligt att muren är det första vettiga som skett där ner på många år. Men det sabbas ju genom en helt sinnessjuk dragning av denna skiljelinje mellan mördare och mördare.
Personligen tycker jag ju att israelernas hållning i frågan luktar illa som fan och, för en oinvigd, verkar vara det utlösande, men inte gör det att jag utan minsta reservation säger mig vara pro-israelisk. Att sedan palestinierna är så dj-vla dumma att de fortsätter vända världen emot sig med sina våldshandlingar imponerar ju inte heller.....