Kravallerna i Stocholm

Status
Ej öppen för fler svar.
berggren_martin skrev:
Demonstrationer i sig är bra och en viktig del av en hälsosam demokrati. Tyvärr är det ofta bara de mest bara radikala som deltar, medan Svensson sticker huvet i sanden.
Majoriteten av alla första maj-demonstrationer går lugnt och sansat till och där tror jag att många "Svenssons deltar, dock inte lika många som förr.

Men ungdomarna bör lära sig av dessa fredliga demonstrationer istället.

Bikerbitch skrev:
Vad höll dom på med egentligen, någon som kan förklara?

De höll på med samhällsomstörtande aktiviteter till stöd för världsterrosrismen, mot den Israeliska demokratin - allt under "antifascistisk" (?) flagg.

sege skrev:
Lovar att 99% av idioterna är Ung Vänster-pack som inte fattar jota av nånting utan bara är 'emot'.

Bunta ihop och slå ihjäl.

Tycker du låter väldigt likt en tysk härskare från förr.
Trodde iaf vi kommit lite längre än så! :va

flemming skrev:
:hihi jaa för helvete.... jag gick på Kungsgatan i stockholm för några år sen vid konserthuset då ett antal demonstranter sittdemonstrerade i korsningen Sveav/kungsg.... sen kom:::POLISEN**** wow! de var handfasta o konkreta! de gick fram till personerna på gatan o sa"du får en chans att gå härifrån själv..NU! eller så får du hjälp o då gör det ont!" jovisst var dom tvungna att kaxa emot.. :hihi och dom fick ont... mycket ont+blev arresterade :lol jag o de andra förbipasserande blev uppmanade att vittna om övervåld från polisens sida...HAHAA vi gapflabbade demostranterna i fejan o sa att det var rätt åt dom!! FYFAAN va skönt att ni blev haffade! Hoppas Ni får sitta! LÄNGE!
yea.. jag tål inte sånt slödder.......reclaim o vafan de heter..
Flemming :yoparty
:mad:
Du hånade fredliga sittdemonstranter som misshandlades av polis? Det gör dig i mina ögon till en missanpassad ynklig liten stackare, och jag hoppas verkligen att det är dig polisen torpederar när dom ledsnat tillräckligt på smitande sporthojar. Det skulle vara ett slags poetisk rättvisa.

Och ni andra som skriver mindre begåvade inlägg kan ju fundera lite över betydelsen av att kunna demonstrera utan att riskera övergrepp från staten. Det börjar bli väldigt angeläget att få stopp på snorungarna som förstör demonstrationer genom skadegörelse. Mer befogenheter åt polisen att bruka våld kommer inte att hjälpa. Maskeringsförbud är en bra start dock.

Fan vilka j**la puckon det finns...
Jag blir så förbannad på sånt här, fan är det inte bara att införa ett total förbud mot att maskera sig i demostration, det har flera andra europeiska länder gjort, så är det bra att gripa alla som är maskerade, de verkar inte kunna stå för det dom håller på med eftersom att dom måste maskera sig.
Det var också tydligen något riktigt pucko som hade hällt syra på polishund också, j**la djurplågare...

Ugluk skrev:
Du hånade fredliga sittdemonstranter som misshandlades av polis? Det gör dig i mina ögon till en missanpassad ynklig liten stackare, och jag hoppas verkligen att det är dig polisen torpederar när dom ledsnat tillräckligt på smitande sporthojar. Det skulle vara ett slags poetisk rättvisa.

Och ni andra som skriver mindre begåvade inlägg kan ju fundera lite över betydelsen av att kunna demonstrera utan att riskera övergrepp från staten. Det börjar bli väldigt angeläget att få stopp på snorungarna som förstör demonstrationer genom skadegörelse. Mer befogenheter åt polisen att bruka våld kommer inte att hjälpa. Maskeringsförbud är en bra start dock.

:rolleyes: bra killen! suck..

Ugluk skrev:

Såhär bitter och snarstucken blir man om man sumpar körkortet när det precis börjar bli vår.

Edit; fast du har rätt såklart.

soppatorsken skrev:
Såhär bitter och snarstucken blir man om man sumpar körkortet när det precis börjar bli vår.
Jag har inte blivit av med lappen i år.
Bitter blir jag däremot när jag läser hur vissa betraktar sina medmänniskor i utsatta situationer.

Hur fa-an har man mage att håna någon som får stryk? Jag begriper det inte, och när den som gjort det dessutom skryter med det börjar mina knogar klia.

Upploppen under dagens demonstrationer är ett hot mot oss som medborgare, och måste kommas tillrätta med.

Ugluk skrev:
Upploppen under dagens demonstrationer är ett hot mot oss som medborgare, och måste kommas tillrätta med.

Och att snuten spöar deltagare i demonstrationen hjälper inget.
Men när det blir upplopp och deltagarna kastar sten/slåss med järnrör/kastar frätande syror på ordningsmakt och föremål så tycker jag att de ska räkna med att få ett hårdhänt svar.

Ugluk skrev:
Jag skulle iaf aldrig önska någon något illa på hojen. Att skriva det var väl inte så genomtänkt? :va

Stephen skrev:
Jag skulle iaf aldrig önska någon något illa på hojen. Att skriva det var väl inte så genomtänkt? :va
Vad spelar det för roll om maktmissbruk och övervåld drabbar en hojåkare eller en icke-hojåkare?
Naturligtvis vill jag inte att någon ska prejas, men händer det blir jag mindre upprörd om det drabbar en skitstövel.

streetfighter1 skrev:
Och din lösning är...?
Till att börja med måste brott kunna styrkas om de gripna ska kunna straffas. Alldeles för många bråkstakar och vandaler går fria från rättsligt efterspel. Videofilmning, vittnesmål från allmännheten, ordentliga utredningar och inte bara urskiljningslösa kravallinsatser. Maskeringsförbud som verkligen genomdrivs.
Antagligen skulle det räcka med några rejäla insatser för att tramset skulle upphöra. Åker man fast är det nog inte fullt så kul att förstöra grejer längre. Mer befogenheter behöver polisen egentligen inte, däremot resurser att utreda och följa upp. Naturligtvis ska polismän även vara identifierbara och tvingas bete sig enligt regelverket.

Stephen, Ok. :tummenupp

Ugluk skrev:
Du hånade fredliga sittdemonstranter som misshandlades av polis? Det gör dig i mina ögon till en missanpassad ynklig liten.......
Och ni andra som skriver mindre begåvade inlägg kan ju fundera lite över betydelsen av att kunna demonstrera utan att riskera övergrepp från staten..

Det börjar bli väldigt angeläget att få stopp på snorungarna som förstör demonstrationer genom skadegörelse. .........

Mer befogenheter åt polisen att bruka våld kommer inte att hjälpa. Maskeringsförbud är en bra start dock.

Jaa.. du verkar ju vara rätt smart... :rolleyes: menee jag förblir nog en ynklig liten stackare för jag står fast vid mitt uttalande! :hihi De personer som vart utsatta för det omnämnda hade inte sökt tillstånd som vanligt för att sittstrejka på sveavägen... och tjaa va kan man vänta sej då av ordningsmakten? :fatta! att dom kommer med en liten pall och en filt så det känns bättre.... ellerhur! och som sagts dom fick chansen att GÅ därifrån... men näee dom var tvugna att kaxa... för att sen likt din egen antydan bli "utsatta" för myndighets övergrepp o övervåld... helt sjukt :3freak ber man om det så..... :lol jag tål inte pack som älskar att sabotera o förstöra kammoflerade till demonstranter.... det är tydligt att det alltid dyker upp slödder när det demonstreras såna som bara vill förstöra...&som tycker att det är julafton när en snut fått en gatsten i pallet... just de ska ha extra mycket "hjälp" när snuten rensar gatan från slödder...
tack för ordet
flemming :hihi

Flemming, ditt ordval är vämjeligt och tyder på att din människosyn är likadan. Du ska vara medveten om att du har demonstrerande "pack" och "slödder" att tacka för många av dina rättigheter i samhället, rättigheter du ser som självklara idag.

Att polisen omhändertar tillståndslösa demonstranter är självklart. Lika självklart är det att det görs med minsta möjliga våld.

Ugluk skrev:
Till att börja med måste brott kunna styrkas om de gripna ska kunna straffas. Alldeles för många bråkstakar och vandaler går fria från rättsligt efterspel. Videofilmning, vittnesmål från allmännheten, ordentliga utredningar och inte bara urskiljningslösa kravallinsatser. Maskeringsförbud som verkligen genomdrivs.
Antagligen skulle det räcka med några rejäla insatser för att tramset skulle upphöra. Åker man fast är det nog inte fullt så kul att förstöra grejer längre. Mer befogenheter behöver polisen egentligen inte, däremot resurser att utreda och följa upp. Naturligtvis ska polismän även vara identifierbara och tvingas bete sig enligt regelverket.
Tankarna är fina men se till nuet.
Resurserna finns inte, att få människor att vittna är inte det lättaste. Många vill helst slippa bli inblandade och väljer därför att inget berätta om vad de sett. Hur skall de identifieras när de är maskerade? Innan ett maskeringsförbud utretts som du föreslår så har säkerligen många fler demonstrationer ägt rum med mångfaldig vandalism som följd.
Vittnen kan bli skrämda eller övertalade att ge en annan version av händelseförloppet.
Jag har själv demonstrerat på mindre ort två gånger (ca 1500 pers. i demonstrationståget) för att göra våra röster hörda och där har det aldrig skett en tillstymmelse till vandalism. Dessa fenomen sker oftast i större städer. Kanske folkmassan blir okontrollerbar?

Den friande domen för högste ansvarige vid Göteborgskravallerna, samt gårdagens kraftfulla polisinsats i Stockholm, gör att det känns som att det äntligen finns hopp för Sverige. Terroristsympatiserande kommunister ska bekämpas med alla tillgängliga medel. Jag mår illa när jag ser dessa förvirrade palestinasjaltomtar.

valmers skrev:
Den friande domen för högste ansvarige vid Göteborgskravallerna, samt gårdagens kraftfulla polisinsats i Stockholm, gör att det känns som att det äntligen finns hopp för Sverige. Terroristsympatiserande kommunister ska bekämpas med alla tillgängliga medel. Jag mår illa när jag ser dessa förvirrade palestinasjaltomtar.

Tyvärr så har de överklagat domen mot Håkan Jaldung (ansvarig under GBG-kravallerna). Jag hoppas att domen inte ändras.

Markus skrev:
De höll på med samhällsomstörtande aktiviteter till stöd för världsterrosrismen, mot den Israeliska demokratin - allt under "antifascistisk" (?) flagg.

:rofl :rofl

(Där har vi beviset för att AFA är en pajasgrupp som vill slås mot allt å alla... Spö ska de ha.... :fatta! )

Status
Ej öppen för fler svar.
Back