Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag struntar i båda men den äldre bär sig så töffigt åt att han borde waterboardas. Mågen förstår fotboll och jag litar på honom när han säger att Bojan är en tönt med mindervärdeskomplex.Kränktast i närtid måste väl ändå vara Bojan Djordjic.
![]()
Janne Andersson rök ihop med Bojan Djordjic • Se bråket!
Sverige vann med 5–0 mot Azerbajdzjan. Efter matchen drabbade förbundskaptenen Janne Andersson samman i ett stort ordbråk med Viaplays expert Bojan Djordjic. Tiwww.aftonbladet.se
Sverige vinner med 5–0 mot Azerbajdzjan. Efter det vill Bojan tjafsa med förbundskapten Janne Andersson och kritiserar denne för att vissa spelare inte fick mer tid på planen, för att man inte valt att spela andra formationer och det ena med det femte. Janne tycker att det är ett lite märkligt tillfälle att kritisera speltaktiken med tanke på 5-0 vinsten, men Bojan tycker att Janne har en skyldighet att bemöta dylika dumma frågor och påståenden eftersom Janne, i egenskap av förbundskapten, "Representerar tio miljoner Svenskar". Janne frågar då sarkastiskt "Vem representerar du?", och det tar Bojan typ 0,2 sekunder att dra rassekortet.
Det är väl ändå ganska relevant att fråga vem Bojan nu representerar, om Bojan nu anser att Janne har en skyldighet att besvara dumma frågor så måste väl ändå Bojan rimligtvis också ha någon slags relevant representationskvot för att över huvud taget ha rätt att ställa sina dumma frågor? Personligen är jag totalt ointresserad av fotboll och visste inte ens vem Bojan var förrän det blev rubriker om honom och Janne, men enligt honom själv representerar han tydligen hela Sverige. Jag tror ju knappast att alla i hela Sverige håller med honom om att Janne förtjänar kritik efter 5-0 vinsten så hur det är med den representationen kan man ju diskutera...
Jag är som sagt fullkomligt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Janne har man väl möjligen hört talas om i något sammanhang med den där Bojan var ny för mig, och vore det inte för att deras lilla gräl blivit stora rubriker skulle jag fortfarande vara lyckligt ovetande.Jag struntar i båda men den äldre bär sig så töffigt åt att han borde waterboardas. Mågen förstår fotboll och jag litar på honom när han säger att Bojan är en tönt med mindervärdeskomplex.
Hörde jag någon upprepat säga "dåligt"?
Jannes avslut säger väl egentligen allt som behöver sägas om hur jävla dumma Bojans frågor och påståenden egentligen är:

"Glädjande, en fråga, jag vill inte vara för negativ, men 8 minuter..."Jag är som sagt fullkomligt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Janne har man väl möjligen hört talas om i något sammanhang med den där Bojan var ny för mig, och vore det inte för att deras lilla gräl blivit stora rubriker skulle jag fortfarande vara lyckligt ovetande.
Jag kan ändå förstå Jannes frustration litegrann, har man vunnit en skrällseger så vore det kanske på sin plats med lite mer firande och gratulationer än gnäll och kritik. Lite beröm för att man gjort ett bra jobb och tagit fram en bra taktik kanske rentav, eller iallafall en liten klapp på axeln eller nåt. Jag hade nog tröttnat jag med om journalisterna i sin iver att försöka visa sig duktiga och spela Allan drar saker ur röven och kritiserar saker som inte ens är lite relevanta. Varför kritisera att den och den inte fick mer speltid när man vunnit med 5-0? Hade den och den fått mer speltid kanske det hade gått på röven istället, så vad är syftet med kritiken?Jannes avslut säger väl egentligen allt som behöver sägas om hur jävla dumma Bojans frågor och påståenden egentligen är:
- Vad är du mest nöjd med när ni nu vunnit matchen?
"Nej jag är inte nöjd med nånting, det är helkass ju. Jag skulle ha gett den och den tio minuter till på planen så hade alla varit nöjda"
Om jag förstår saken rätt så är Bojan tydligen före detta spelare och numera "expertkommentator", så han vill väl visa hur mycket han kan och vet som "ecKspärtt". Och när det inte finns något väsentligt att kritisera och läxa upp förbundskaptenen på så att man verkligen får briljera med hur mycket man kan och vet så får man väl hitta på något att gnälla om... Verkar vara en jävla tönt oavsett. Sen det här med att han säger sig representera Sverige... Att döma av den här gamla intervjun så verkar han mest se sig som Serb:
![]()
Serbiska fans i intervju med Bojan Djordjic
Äntligen blev den andra intervjuen klar då vi träffade AIKs Bojan Djordjic som var väldigt schysst och tog sin ann denna pratstund.www.svenskafans.com
Med tanke på att du är född i Serbien, hur stor är Serbien för dig?
- Det är mitt hemland, det är inget att snacka om. Det är Serbien och Sverige. Jag menar jag kan inte ändra på mitt blod. Alla i min släkt är serber så..
Stockholm eller Belgrad?
- En mix av bägge
Svenska svordomar eller Serbiska?
- Serbiska svordomar så klart.
Cevapi eller Köttbullar?
- Cevapi
Svenska tjejer eller Serbiskor?
- Uff, en bra mix av det också. Som Stockholm och Serbien. Det finns som sagt årstider, avslutade en skrattandes Bojan Djordjic.
Kanske är där skon klämmer. Man dömer andra som man känner sig själv, vet man med sig innerst inne att man inte ser sig som svensk så kanske man reagerar lite extra på något som eventuellt kan tolkas som ett ifrågasättande av ens svenskhet... Jag tror att Bojans reaktion säger väldigt mycket mer om Bojan själv än om Jannes intentioner... Han var iallafall jävligt snabb med att dra rassekortet, trist att ge "rasisterna" rätt i sitt desperata försök att motbevisa dem![]()

Ju mer jag tänker på det, vilket man tydligen måste för vart man än kollar blir man påmind, ju dummare och drygare tycker jag att den där Bojan blir."Glädjande, en fråga, jag vill inte vara för negativ, men 8 minuter..."
Även som icke intresserad har det inte gått att undvika.![]()

Klart han har bett om ursäkt, för annars blir det gatlopp och nacKskått i gryningenÄr ju Janne som hetsar upp sig över en fråga. Han är ju förbundskapten för bövelen.
Han har nu också bett om ursäkt.
Han säger det ju själv att han fick frågor som inte alls var särskilt provocerade egentligen. Det blev fel och det är inte bra säger han.

Njaa varför då? Janne gjorde väl inget fel. Eller så tycker svenskar i gemen det möjligtvis?Klart han har bett om ursäkt, för annars blir det gatlopp och nacKskått i gryningen![]()
Dessutom blir det metanyheter när det rapporteras om vem som pratar om skiten. Magdalena Andersson hade ju tydligen uttalat sig av anledningar som ingen förstår, vilket givetvis meriterade en hel artikel hos Marcus Oscarsson...Ja, detta är viktigare än allt annat i landet tydligen. Försöka att undvika går inte om man lyssnar på radio eller annan media...![]()
För att som vit medelålders man får du knappt ens öppna munnen offentligt utan att be om ursäkt, än mindre säga något som över huvud taget eventuellt kan fultolkas med den sämsta av viljor till något som i värsta fall kan kränka någon i andra hand. Att säga något så kontroversiellt som "Vad representerar du då?" till en journalist som just krävt dig på svar för att du i dennes ögon representerar någonting och därmed är svarsskyldig, det är givetvis verboten och bör resultera i att vederbörande omgående placeras i Gulag. Åtminstone om godhetsförkämparna på statsmediaapparaten får bestämma. Ber du om ursäkt kan ditt straff eventuellt mildras något, men det är ytterst tveksamt.Njaa varför då? Janne gjorde väl inget fel. Eller så tycker svenskar i gemen det möjligtvis?
Fast inget av det där har hänt direkt vad jag har sett(jag tänkte själv i samma sekund jag hörde det att nu kommer det brunsmetas här), alltså inget rasismdrevande el mot janne, inte ens från godhetsförkämparna på statsmediaapparaten. Kommentarer om det har jag sett(Elmander nu senast-fast han ger janne kritik för själva utbrottet i sig) men upplever inget drev. Bojan sa att han ville ha en ursäkt. Vilket han nu fått.För att som vit medelålders man får du knappt ens öppna munnen offentligt utan att be om ursäkt, än mindre säga något som över huvud taget eventuellt kan fultolkas med den sämsta av viljor till något som i värsta fall kan kränka någon i andra hand. Att säga något så kontroversiellt som "Vad representerar du då?" till en journalist som just krävt dig på svar för att du i dennes ögon representerar någonting och därmed är svarsskyldig, det är givetvis verboten och bör resultera i att vederbörande omgående placeras i Gulag. Åtminstone om godhetsförkämparna på statsmediaapparaten får bestämma. Ber du om ursäkt kan ditt straff eventuellt mildras något, men det är ytterst tveksamt.
....
Fast jag ska väl inte säga något som bidrar själv med smärre uppsatser som kommentar på eländet.
....

Tycker ändå inte det är helt utagerat. Bojan har insinuerat att Janne är rasist på bästa sändningstid. Det är ganska grovt, enligt mig värre än att janne blir sur. Om Janne förklarar vad han menade borde gott Bojan be om ursäkt för rasistkortet.Janne fick hjärnsläpp.
Bad uppriktigt om ursäkt.
Frågan utagerad.
Nåja, lite har det väl ändå drevats.Fast inget av det där har hänt direkt vad jag har sett(jag tänkte själv i samma sekund jag hörde det att nu kommer det brunsmetas här), alltså inget rasismdrevande el mot janne, inte ens från godhetsförkämparna på statsmediaapparaten. Kommentarer om det har jag sett(Elmander nu senast-fast han ger janne kritik för själva utbrottet i sig) men upplever inget drev. Bojan sa att han ville ha en ursäkt. Vilket han nu fått.
De borde kunna släppa det här och gå vidare.
Bojan gick på lite hårt(men ställde egentligen bara en fråga) och janne reagerade inte helt enligt förbundskaptenshandboken. Inge mer med det.

Håller med. Och utöver det så insinuerar Bojan att Janne är inkompetent då han ifrågasätter hans val av spelare och spelformation, trots vinsten. Det legitima i att ifrågasätta och kritisera metoder som bevisligen fungerar kan ju diskuteras i och för sig. Vidare är det inte riktigt så att Janne exploderar ur tomma intet eller utan anledning heller. Sverige har precis vunnit med 5-0 under hans ledning, hur vore det med ett "grattis, fan vad grymt, bra jobbat!"? Istället får han bara kritik och frågor om varför vissa spelare inte fick mer speltid. Om de hade fått storstryk och detta eventuellt hade kunnat undvikas genom att nämnda spelare fått mer tid (och om ALLA visste det redan från början medan Janne var den enda som inte insåg det) så hade jag kunnat köpa att kritiken vore befogad, men bevisligen spelade laget bra även utan att den spelaren fick mer tid på planen så vad är det att gnälla på? Han fick inte ens en chans att motivera sina prioriteringar eftersom Bojan avbryter och upprepar samma fråga ännu en gång och börjar ifrågasätta valet av spelformation, och inte ens när Janne försöker avsluta diskussionen med att "du får göra hur fan du vill när du är förbundskapten" så ger sig Bojan utan han fortsätter kräva svar om just varför den och den inte fick mer tid på planen... Om jag precis hade levererat ett bra resultat, då hade jag nog också blivit både förvånad och förbannad över att få mina val och min kompetens ifrågasatt på det sättet.Tycker ändå inte det är helt utagerat. Bojan har insinuerat att Janne är rasist på bästa sändningstid. Det är ganska grovt, enligt mig värre än att janne blir sur. Om Janne förklarar vad han menade borde gott Bojan be om ursäkt för rasistkortet.
Tycker inte han drar rasistkortet direkt.Tycker ändå inte det är helt utagerat. Bojan har insinuerat att Janne är rasist på bästa sändningstid. Det är ganska grovt, enligt mig värre än att janne blir sur. Om Janne förklarar vad han menade borde gott Bojan be om ursäkt för rasistkortet.
Jaa alltså det är ju mlm beskrivningar av vad som hänt blandat med lite åsikter.Nåja, lite har det väl ändå drevats.
Riktigt ortig stil, direkt rassekortet, tjafsar emot sin gäst, kan inte heller acceptera ursäkten (som han inte förtjänade) som han kan sitta och bröla med sina ortenkompisar och tiotals kusiner om när de åkt RS6 till Östermalm och sitter och beter sig på någon krog.Bojan var otroligt otrevlig, dryg attityd trots 5-0 och avbröt dessutom. Noll respekt för Janne som nyss tagit laget till en storvinst.
O så drar han rassekortet. Pinsam nivå.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |