Kränkt-of-the-day

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Företaget (2000 anställda) har en tradition av luciafirande där vissa kända sånger skrivs om med företagets kultur och produkter och framförs av de som anställts senate året, självklart är det frivilligt och de får gå iväg och öva på betald arbetstid, och sedan får vi andra titta och dricka glögg och äta lussebullar och pepparkakor. Vilket nu har fått en djup troende katolik att gå i taket. Lucia är ett helgon och sådana får man INTE skämta om. Han kräver att vi döper om det till något annat då visorna inte längre är som de ska.
Suck.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
I Varberg blir folk kränkta över att behöva vara i tid på jobbet.
Kommunen vill installera "stämpelklockor" på gruppboenden vilket har fått facket att gå i gång på alla 8! Skyddsombudet har anmält kommunen för kränkning, "det är upp till den som blivit kränkt att avgöra om så är fallet" säger skyddsombudet. Så alltså blir personalen kränkt över att behöva vara i tid....!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Företaget (2000 anställda) har en tradition av luciafirande där vissa kända sånger skrivs om med företagets kultur och produkter och framförs av de som anställts senate året, självklart är det frivilligt och de får gå iväg och öva på betald arbetstid, och sedan får vi andra titta och dricka glögg och äta lussebullar och pepparkakor. Vilket nu har fått en djup troende katolik att gå i taket. Lucia är ett helgon och sådana får man INTE skämta om. Han kräver att vi döper om det till något annat då visorna inte längre är som de ska.
Suck.

Den viktiga frågan är om ni har en pepparkaksgubbe, för det är kränkande och rasistiskt.

Snögubbe är tydligen inte alls kränkande och rasistiskt, för ofta ersätts pepparkaksgubbarna med just snögubbar.

Kör med Lucifer-tåg nästa år då, dom som tror på den gubben är nog fan inte lättkränkta...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Den viktiga frågan är om ni har en pepparkaksgubbe, för det är kränkande och rasistiskt.

Snögubbe är tydligen inte alls kränkande och rasistiskt, för ofta ersätts pepparkaksgubbarna med just snögubbar.

Kör med Lucifer-tåg nästa år då, dom som tror på den gubben är nog fan inte lättkränkta...

Tills genusmaffian kommer på att snögubben är en vit överviktig man och inte en kvinna.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Måste ju kvala in här. (Även om länken finns i annan tråd)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Skola inför att barn måste ha lapp att de är på väg till toa så att man kan se vilka som har anledning till att befinna sig i korridorerna. Det är kränkande för barnen.

Betal men det man ser säger allt.

Jag säger inget om Toa-pass, men skylt runt halsen kanske var att ta i...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag säger inget om Toa-pass, men skylt runt halsen kanske var att ta i...
Nä visst, men de blev väl trötta på att ungarna tappade skyten.

Sen skylt och skylt, ser mer ut som ett passerkort. Formatmässigt ganska likt ett sådant som min arbetsgivare tvingar mig att ha på mig hela tiden jag är på arbetsplatsen, och som jag också har på ett likartat band kring halsen. Borde antagligen känna mig kränkt. Mitt måste dessutom ha en bild på ful skäggig gubbe, det slipper i alla fall ungarna.

1674158321237.png
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att barn utnyttjar att få gå på toaletten (för att ställa till med annat skit) är välkänt bland alla lärare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kränkt of yesterday.


Det här är sådan humor och samtidsspaning.
6f7d296d22c9cdf45194bb69c0e9173e.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kränkt of yesterday.


Det här är sådan humor och samtidsspaning.
6f7d296d22c9cdf45194bb69c0e9173e.jpg
Ja. Det är orättvist mot lillebror att han fick kortare tid tilldömt. Han borde fått lika lång tid.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kränkt of yesterday.


Det här är sådan humor och samtidsspaning.
6f7d296d22c9cdf45194bb69c0e9173e.jpg
Man borde mycket riktigt förvänta sig att bli inlåst på livstid för svårt spioneri. Hade de varit i Iran hade de båda blivit huvudet kortare skulle jag gissa.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top