Kränkt-of-the-day

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Pär parkerade fel när han vaccinerade sig. Eller sket i att betala, oklart vilket. Och fick en p-bot. Lyckligtvis fick han lov att gråta ut i Aftonbladet.
Helt orimligt att man ska behöva betala 36 spänn för att tillgodogöra sig en gratis vaccinering, lixom. När man gör det för samhället dessutom, och inte alls med förhoppningen att slippa avboka sommarens solsemester förstås.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hmm, blir knepigt om du faktiskt gjorde rätt för dig.

Kanske hävda att du kände dig pressad att betala? Och nu vet du inte hur du ska få råd med julklappar till barnen?

Stå på dig, det är du som har rätt... till allt. Någon annan borde betala!
Känns som jag har ett case.
Även att staden privatiserat ett stort antal parkeringar borde lyftas.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Känns som jag har ett case.
Även att staden privatiserat ett stort antal parkeringar borde lyftas.
Kämpa på, broder. Ner med borgarsvinen!

Jag fick min första spruta idag och felparkerade medvetet för att hämnas dig.

Ok, delvis var det kanske för att det känns naturligt att klämma in mig någonstans när jag kör hoj, är ju en outlaw, men ändå. Tyvärr ingen p-bot, så Aftonbladet vill nog inte snacka med mig :-(.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kämpa på, broder. Ner med borgarsvinen!

Jag fick min första spruta idag och felparkerade medvetet för att hämnas dig.

Ok, delvis var det kanske för att det känns naturligt att klämma in mig någonstans när jag kör hoj, är ju en outlaw, men ändå. Tyvärr ingen p-bot, så Aftonbladet vill nog inte snacka med mig :-(.
Rätt åt dem jävlarna!!!!

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag fick min första spruta idag och felparkerade medvetet för att hämnas dig.
Ned med allt! Kollektiv 2'a dos på HiG idag. Löste P-biljett. Av 30 väntande på väg ut var det 16 med gamnacke. Kränkt blev jag av vänt-grannen som inte ens visste om han hade A-kort eller inte - han tyckte att en enda sketen hästkraft räckte.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Just det. Apropå kränkt så sa sjuksyrran som sprutade mig att om tre veckor kan jag krama barnbarnen.

Det måste väl ändå anses lite kränkande om man är en bit under 50 och mitt äldsta barn är 10. Visst, utrustad med vackert skägg men ändå. Kanske Aftonbladet vill plocka in mig på grund av det? Att bli kränktintervjuad av Aftonbladet står på min bucket list, så jag är lite desperat att hitta någon ingång.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Just det. Apropå kränkt så sa sjuksyrran som sprutade mig att om tre veckor kan jag krama barnbarnen.

Det måste väl ändå anses lite kränkande om man är en bit under 50 och mitt äldsta barn är 10. Visst, utrustad med vackert skägg men ändå. Kanske Aftonbladet vill plocka in mig på grund av det? Att bli kränktintervjuad av Aftonbladet står på min bucket list, så jag är lite desperat att hitta någon ingång.
Hon kan ju känna till nåt som du inte vet om......... :hihi Nåt fylleligg du gjorde när du var omkring 20 typ.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Just det. Apropå kränkt så sa sjuksyrran som sprutade mig att om tre veckor kan jag krama barnbarnen.

Det måste väl ändå anses lite kränkande om man är en bit under 50 och mitt äldsta barn är 10. Visst, utrustad med vackert skägg men ändå. Kanske Aftonbladet vill plocka in mig på grund av det? Att bli kränktintervjuad av Aftonbladet står på min bucket list, så jag är lite desperat att hitta någon ingång.
Jag kom på SportHoj så de frågade om jag var tillräckligt gammal! Trevligt att höra för en gammal gubbe! :tungan
Hr Hell har lärt mig att inte betala när jag parkerar min SportHoj så jag gjorde samma här även om SportHallen där tältet var uppsatt inte låg i dennes kommun! :tummenupp:hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Just det. Apropå kränkt så sa sjuksyrran som sprutade mig att om tre veckor kan jag krama barnbarnen.

Det måste väl ändå anses lite kränkande om man är en bit under 50 och mitt äldsta barn är 10. Visst, utrustad med vackert skägg men ändå. Kanske Aftonbladet vill plocka in mig på grund av det? Att bli kränktintervjuad av Aftonbladet står på min bucket list, så jag är lite desperat att hitta någon ingång.
Var en tant i kön på mataffären förra våren som bad mig hålla avstånd eftersom "vi är ju båda två riskgrupp". Fattar fortfarande inte vad hon menar, hon var ca 70 år och vägde gissningsvis 125kg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Christer skulle slå in födelsedagspresent – fanns bara julpapper​

Christer, 65, skulle bara slå in födelsedagspresenten han köpt till sin dotter

Men vid inslagningshörnan på Elgiganten blev han rejält överraskad.

– Det var fyra rullar julklappspapper med bara tomtar och snö, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-in-fodelsedagspresent--fanns-bara-julpapper

Här kunde Christer valt att prata med personalen, eller gud förbjude själv köpa ett omslagspapper han tycker bättre om. Men han väljer, såklart, tredje alternativet att kontakta Aftonbladet som kör det som en av sina toppnyheter.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kränkt-of-the-day är tydligen jag själv, ifall man ska tro flumvänstermänniskorna på internet... :D

Jag har tills idag hängt en del i en facebookgrupp för dräkt- och rekvisitatillverkning, mest eftersom jag tycker att det är intressant att se hur verklighetstrogna prylar folk kan tillverka av alla möjliga material. Gruppen innehåller alla möjliga slags människor, men man märker ganska tydligt att de flesta röstar någonstans vänster om mitten om man säger så...

Idag var det en yngre tjej som gick med i gruppen då hon ville höra hur folket tycker och tänker om det här med att klä ut sig till en filmkaraktär vars hudfärg man inte matchar i verkligheten, eftersom hon ville försöka sig på att sy en mörkhyad karaktärs klänning fastän hon själv var vit. Hon fick beskedet att hon nog helst bör undvika detta då en del kan ta anstöt, och vill hon verkligen vara säker så bör hon rådfråga en färgad person då denne har tolkningsföreträde... Jag kunde då inte låta bli att ge mig in i diskussionen, jag besvarade ett par av wokevänsterdräggens kommentarer med något i stil med "Så du menar alltså att vissa människors åsikt är mindre värd, bara för att de har fel hudfärg?" och "Jag är ganska säker på att det finns ett ord som beskriver den här företeelsen att bestämma vem som får göra vad enbart baserat på deras hudfärg", sen tog det hus i helvete :hihi

Det dividerades lite fram och tillbaka innan tråden hann låsas och raderas, och kontentan av diskussionerna blev väl något i stil med att vita i allmänhet och män i synnerhet är såpass privilegierade att de därför bör fråntas majoriteten av sina rättigheter, endast "people of color" har tolkningsföreträde och rätt att bestämma vem som får och inte får gestalta "deras" karaktärer och att det är helt ok att diskriminera vissa baserat på ytliga faktorer såsom kön, hudfärg och läggning förutsatt att man exkluderar rätt människor...

Efter att förgäves ha försökt förklara begreppet "dubbelmoral" så påtalade jag att jag är emot all slags diskriminering och rasistiskt beteende, och med tanke på åsikterna hos många av gruppens medlemmar så kände jag inte längre för att vistas i detta sällskap. Jag tackade med anledning av detta för mig och lämnade gruppen. Det sista jag såg (medan jag fortfarande kunde läsa inläggen) var kommentarer i stil med "Om du blir så jävla kränkt av antirasism(känns som att någon borde slå upp ordet rasism i ett lexikon...) så kanske detta är fel grupp för dig" och "vit kränkt man"...

Så ja, jag är tydligen kränkt idag :D Och flumvänstern har verkligen "gone full retard"...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kränkt-of-the-day är tydligen jag själv, ifall man ska tro flumvänstermänniskorna på internet... :D

Jag har tills idag hängt en del i en facebookgrupp för dräkt- och rekvisitatillverkning, mest eftersom jag tycker att det är intressant att se hur verklighetstrogna prylar folk kan tillverka av alla möjliga material. Gruppen innehåller alla möjliga slags människor, men man märker ganska tydligt att de flesta röstar någonstans vänster om mitten om man säger så...

Idag var det en yngre tjej som gick med i gruppen då hon ville höra hur folket tycker och tänker om det här med att klä ut sig till en filmkaraktär vars hudfärg man inte matchar i verkligheten, eftersom hon ville försöka sig på att sy en mörkhyad karaktärs klänning fastän hon själv var vit. Hon fick beskedet att hon nog helst bör undvika detta då en del kan ta anstöt, och vill hon verkligen vara säker så bör hon rådfråga en färgad person då denne har tolkningsföreträde... Jag kunde då inte låta bli att ge mig in i diskussionen, jag besvarade ett par av wokevänsterdräggens kommentarer med något i stil med "Så du menar alltså att vissa människors åsikt är mindre värd, bara för att de har fel hudfärg?" och "Jag är ganska säker på att det finns ett ord som beskriver den här företeelsen att bestämma vem som får göra vad enbart baserat på deras hudfärg", sen tog det hus i helvete :hihi

Det dividerades lite fram och tillbaka innan tråden hann låsas och raderas, och kontentan av diskussionerna blev väl något i stil med att vita i allmänhet och män i synnerhet är såpass privilegierade att de därför bör fråntas majoriteten av sina rättigheter, endast "people of color" har tolkningsföreträde och rätt att bestämma vem som får och inte får gestalta "deras" karaktärer och att det är helt ok att diskriminera vissa baserat på ytliga faktorer såsom kön, hudfärg och läggning förutsatt att man exkluderar rätt människor...

Efter att förgäves ha försökt förklara begreppet "dubbelmoral" så påtalade jag att jag är emot all slags diskriminering och rasistiskt beteende, och med tanke på åsikterna hos många av gruppens medlemmar så kände jag inte längre för att vistas i detta sällskap. Jag tackade med anledning av detta för mig och lämnade gruppen. Det sista jag såg (medan jag fortfarande kunde läsa inläggen) var kommentarer i stil med "Om du blir så jävla kränkt av antirasism(känns som att någon borde slå upp ordet rasism i ett lexikon...) så kanske detta är fel grupp för dig" och "vit kränkt man"...

Så ja, jag är tydligen kränkt idag :D Och flumvänstern har verkligen "gone full retard"...
Det känns som det finns en viss diskrepans mellan att kunna "identifiera" sig som vad som helst men inte kunna "klä ut sig" som något annat än sig själv...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kränkt-of-the-day är tydligen jag själv, ifall man ska tro flumvänstermänniskorna på internet... :D

Jag har tills idag hängt en del i en facebookgrupp för dräkt- och rekvisitatillverkning, mest eftersom jag tycker att det är intressant att se hur verklighetstrogna prylar folk kan tillverka av alla möjliga material. Gruppen innehåller alla möjliga slags människor, men man märker ganska tydligt att de flesta röstar någonstans vänster om mitten om man säger så...

Idag var det en yngre tjej som gick med i gruppen då hon ville höra hur folket tycker och tänker om det här med att klä ut sig till en filmkaraktär vars hudfärg man inte matchar i verkligheten, eftersom hon ville försöka sig på att sy en mörkhyad karaktärs klänning fastän hon själv var vit. Hon fick beskedet att hon nog helst bör undvika detta då en del kan ta anstöt, och vill hon verkligen vara säker så bör hon rådfråga en färgad person då denne har tolkningsföreträde... Jag kunde då inte låta bli att ge mig in i diskussionen, jag besvarade ett par av wokevänsterdräggens kommentarer med något i stil med "Så du menar alltså att vissa människors åsikt är mindre värd, bara för att de har fel hudfärg?" och "Jag är ganska säker på att det finns ett ord som beskriver den här företeelsen att bestämma vem som får göra vad enbart baserat på deras hudfärg", sen tog det hus i helvete :hihi

Det dividerades lite fram och tillbaka innan tråden hann låsas och raderas, och kontentan av diskussionerna blev väl något i stil med att vita i allmänhet och män i synnerhet är såpass privilegierade att de därför bör fråntas majoriteten av sina rättigheter, endast "people of color" har tolkningsföreträde och rätt att bestämma vem som får och inte får gestalta "deras" karaktärer och att det är helt ok att diskriminera vissa baserat på ytliga faktorer såsom kön, hudfärg och läggning förutsatt att man exkluderar rätt människor...

Efter att förgäves ha försökt förklara begreppet "dubbelmoral" så påtalade jag att jag är emot all slags diskriminering och rasistiskt beteende, och med tanke på åsikterna hos många av gruppens medlemmar så kände jag inte längre för att vistas i detta sällskap. Jag tackade med anledning av detta för mig och lämnade gruppen. Det sista jag såg (medan jag fortfarande kunde läsa inläggen) var kommentarer i stil med "Om du blir så jävla kränkt av antirasism(känns som att någon borde slå upp ordet rasism i ett lexikon...) så kanske detta är fel grupp för dig" och "vit kränkt man"...

Så ja, jag är tydligen kränkt idag :D Och flumvänstern har verkligen "gone full retard"...
De brydde sig alltså inte om vilket uppsåt gärningen hade.

Inga individer jag skulle vilja ha som nämndemän om jag är åtalad för brott där uppsåt måste visas.

Visst, man ska inte bete sig som en röv bara för att man kan. Men någon måtta får det vara på rädslan att kanske, eventuellt, möjligtvis kunna väcka anstöt eller skärva av obehag hos någon.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det känns som det finns en viss diskrepans mellan att kunna "identifiera" sig som vad som helst men inte kunna "klä ut sig" som något annat än sig själv...
Ingen mening att ens försöka ge sig på att förstå vänsterns "logik" när det kommer till allt det där identitetspolitiska svamlet... Upp är ned, ned är upp, kvinnor är män, män är kvinnor, det finns tretusen kön, alla kan vara vilket av dem som de vill och alla är lika mycket värda och förtjänar respekt och jämlik behandling. Utom vita män, de är värdelösa och roten till allt ont. Och om du som vit man påtalar det märkliga med detta, då är du lättkränkt.

De brydde sig alltså inte om vilket uppsåt gärningen hade.

Inga individer jag skulle vilja ha som nämndemän om jag är åtalad för brott där uppsåt måste visas.

Visst, man ska inte bete sig som en röv bara för att man kan. Men någon måtta får det vara på rädslan att kanske, eventuellt, möjligtvis kunna väcka anstöt eller skärva av obehag hos någon.
Man behöver ju inte härja, jävlas och provocera bara för sakens skull , men jag tycker nog att det är rätt oskyldigt att vilja återskapa en filmkaraktärs utseende av rent tillverkningsintresse och beundran för karaktären även om man inte själv ser ut som karaktären i fråga...

Framförallt hade jag uppskattat om det fanns någon form av måtta när det kommer till hyckleriet, avsaknaden av röd tråd och logik i tankegångarna hos några av de som kommenterade i den här gruppen var ärligt talat häpnadsväckande. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" tycker jag är en hyfsad devis att utgå ifrån normalt sett, men i den här gruppen var det snarare Orwells "Alla djur är jämlika men vissa är mer jämlika än andra" som gällde...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ingen mening att ens försöka ge sig på att förstå vänsterns "logik" när det kommer till allt det där identitetspolitiska svamlet... Upp är ned, ned är upp, kvinnor är män, män är kvinnor, det finns tretusen kön, alla kan vara vilket av dem som de vill och alla är lika mycket värda och förtjänar respekt och jämlik behandling. Utom vita män, de är värdelösa och roten till allt ont. Och om du som vit man påtalar det märkliga med detta, då är du lättkränkt.


Man behöver ju inte härja, jävlas och provocera bara för sakens skull , men jag tycker nog att det är rätt oskyldigt att vilja återskapa en filmkaraktärs utseende av rent tillverkningsintresse och beundran för karaktären även om man inte själv ser ut som karaktären i fråga...

Framförallt hade jag uppskattat om det fanns någon form av måtta när det kommer till hyckleriet, avsaknaden av röd tråd och logik i tankegångarna hos några av de som kommenterade i den här gruppen var ärligt talat häpnadsväckande. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" tycker jag är en hyfsad devis att utgå ifrån normalt sett, men i den här gruppen var det snarare Orwells "Alla djur är jämlika men vissa är mer jämlika än andra" som gällde...
Oh, Animal farm. I år är det trettio år sedan jag läste den.

I övrigt är jag på lag Bushido.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ställde mig frågande då vuxna (åtminstonde till åldern) shameade en vit unge (5-7år ungefär) som klätt ut sig till Pocahontas, men inte den svarta flickan som klätt ut sig till Elsa.

Ingen av dom hade ju något ont uppsåt, tvärtom, den vita flickan tyckte att Pocahontas var den snyggaste/bästa/tuffaste prinsessan och ville vara som henne, och den svarta flickan ville vara som Elsa för att hon tyckte att det var den bästa prinsessan.

Nästa maskerad ska jag klä ut mig till Michael Jackson, han var åtminstonde vit (på slutet) HBTQ vänlig och inte åldersdiskriminerade han sina sexpartners heller....

Det kan väl inte bli fel?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag ställde mig frågande då vuxna (åtminstonde till åldern) shameade en vit unge (5-7år ungefär) som klätt ut sig till Pocahontas, men inte den svarta flickan som klätt ut sig till Elsa.

Ingen av dom hade ju något ont uppsåt, tvärtom, den vita flickan tyckte att Pocahontas var den snyggaste/bästa/tuffaste prinsessan och ville vara som henne, och den svarta flickan ville vara som Elsa för att hon tyckte att det var den bästa prinsessan.

Nästa maskerad ska jag klä ut mig till Michael Jackson, han var åtminstonde vit (på slutet) HBTQ vänlig och inte åldersdiskriminerade han sina sexpartners heller....

Det kan väl inte bli fel?
Jag tycker att det hela är (borde vara) jävligt enkelt: Antingen får alla gestalta vilken karaktär de vill, eller också får alla hålla sig till sina egan etniska grupper. Det kan aldrig vara ok att en eller flera grupper får alla friheter medan en annan måste begränsa sig för att "de har fel utseende". Det är en jävligt hal backe man är ute och cyklar i ifall man förespråkar sådant. Att vissa inte inser hur snett de är på det, inte ens när man påminner dem om att "byter du ut ordet vit i den meningen mot valfri annan hudfärg så blev du plötsligt fullblodsnazist", tycker jag är mycket märkligt. Det pratades mycket om "tolkningsföreträde", dvs alla som inte är vita har rätt att bestämma vad vita får och inte göra med icke vita karaktärer men den rätten existerar givetvis inte för vita och skulle du försöka begränsa en icke vit person i dess rätt att gestalta vita karaktärer så är du nazist... Jag finner hela konceptet bisarrt. Inte främst för att det är rasistiskt i sin natur, det är dessutom ett klockrent hyckleri då det förespråkas i antirasistiska kretsar men FRAMFÖRALLT på grund av vad det skulle innebära rent praktiskt: "Eftersom jag ser ut som den här personen så har jag tolkningsföreträde i frågor som rör karaktärer och personer som ser likadana ut och jag talar för oss alla när jag säger att...". Varför? Tycker och tänker ni likadant allihop? Vips så blev rasism helt legitimt, för vet du vad en tycker och tänker så vet du vad alla som ser ut på samma sätt tycker och tänker och du kan därmed döma dem utifrån detta enda kriterium. Det är en märklig värld vi lever i när så kallade antirasister försöker övertyga resten av världen om att rasism är bra...
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kränkt-of-the-day är tydligen jag själv, ifall man ska tro flumvänstermänniskorna på internet... :D

Jag har tills idag hängt en del i en facebookgrupp för dräkt- och rekvisitatillverkning, mest eftersom jag tycker att det är intressant att se hur verklighetstrogna prylar folk kan tillverka av alla möjliga material. Gruppen innehåller alla möjliga slags människor, men man märker ganska tydligt att de flesta röstar någonstans vänster om mitten om man säger så...

Idag var det en yngre tjej som gick med i gruppen då hon ville höra hur folket tycker och tänker om det här med att klä ut sig till en filmkaraktär vars hudfärg man inte matchar i verkligheten, eftersom hon ville försöka sig på att sy en mörkhyad karaktärs klänning fastän hon själv var vit. Hon fick beskedet att hon nog helst bör undvika detta då en del kan ta anstöt, och vill hon verkligen vara säker så bör hon rådfråga en färgad person då denne har tolkningsföreträde... Jag kunde då inte låta bli att ge mig in i diskussionen, jag besvarade ett par av wokevänsterdräggens kommentarer med något i stil med "Så du menar alltså att vissa människors åsikt är mindre värd, bara för att de har fel hudfärg?" och "Jag är ganska säker på att det finns ett ord som beskriver den här företeelsen att bestämma vem som får göra vad enbart baserat på deras hudfärg", sen tog det hus i helvete :hihi

Det dividerades lite fram och tillbaka innan tråden hann låsas och raderas, och kontentan av diskussionerna blev väl något i stil med att vita i allmänhet och män i synnerhet är såpass privilegierade att de därför bör fråntas majoriteten av sina rättigheter, endast "people of color" har tolkningsföreträde och rätt att bestämma vem som får och inte får gestalta "deras" karaktärer och att det är helt ok att diskriminera vissa baserat på ytliga faktorer såsom kön, hudfärg och läggning förutsatt att man exkluderar rätt människor...

Efter att förgäves ha försökt förklara begreppet "dubbelmoral" så påtalade jag att jag är emot all slags diskriminering och rasistiskt beteende, och med tanke på åsikterna hos många av gruppens medlemmar så kände jag inte längre för att vistas i detta sällskap. Jag tackade med anledning av detta för mig och lämnade gruppen. Det sista jag såg (medan jag fortfarande kunde läsa inläggen) var kommentarer i stil med "Om du blir så jävla kränkt av antirasism(känns som att någon borde slå upp ordet rasism i ett lexikon...) så kanske detta är fel grupp för dig" och "vit kränkt man"...

Så ja, jag är tydligen kränkt idag :D Och flumvänstern har verkligen "gone full retard"...
Tyvärr finns dubbelmoral hos många oavsett hur de röstar.
Det var inte flumvänstern som ogillade att huvudrollsinnehavaren inte pratade sitt eget språk, i det här fallet svenska, i filmen... :hihi


Här var det också diskussioner men det blev huvudpersonens eget språk till slut...

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tror inte många skulle se det som ett nerköp att hamna i Falsterbo visavi Staffanstorp. Hindrar ju inte att man blir kränkt. Kränkthetsersättning är ju bra när man ska "planera framtiden".

Att få tillträde till ett land, ett samhälle när det finns mängder med bättre behövande och löna det med att unna sig att vara affärsmässigt kränkt... Saknar inte ord utom möjligen de som lämpar sig för offentlig exponering.

Ingen levande skam i kroppen. Ut!

(Ja, jag vet att det är orkestrerat av batikhäxor, advokater och allsköns nyttiga idioter.)

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top