Kränkt-of-the-day

Sett Happy Valley? (Inte med henne)
Har nog bara snubblat över den (googlade o kände igen några ansikten) men aldrig fastnat - kanske för många avsnitt, jag undviker serier som är för långa, därför såg jag aldrig Homeland på TV.

Har nog bara snubblat över den (googlade o kände igen några ansikten) men aldrig fastnat - kanske för många avsnitt, jag undviker serier som är för långa, därför såg jag aldrig Homeland på TV.
Tycker att du missat nåt.

Säger inte att den är i klass med Prison Break och säsongerna efter första. Men i princip en serie som borde slutat även om den inte var värdelös.

Fast åas gillar jag brittiska miniserier.
Prison Break var väl jättepinsamt skitdålig vad jag minns?

Homeland var ok, typ som Beverly Hills och Rederiet.

Ska vi anmäla familjen för att de har missat att uppfostra sonen?
De har så klart inget ansvar för att deras son skjuter i Sverige.

När folk väl fattar HUR sjukt det är att det kommer hit miljoner människor från Mellanöstern och gör kaos OCH gnäller, ja undrar hur det slutar. Själv är jag pragmatiker och öppensinnad så jag är öppen för alla idéer som får slut på eländet.

De har så klart inget ansvar för att deras son skjuter i Sverige.

När folk väl fattar HUR sjukt det är att det kommer hit miljoner människor från Mellanöstern och gör kaos OCH gnäller, ja undrar hur det slutar. Själv är jag pragmatiker och öppensinnad så jag är öppen för alla idéer som får slut på eländet.
Stifta lagar om soldatrekrytering som säger att familjer som bidragit med pengar och manskap till staten blir plockade sist, sedan förklara krig med någon skurkstat som har gott om man att mala ner och sedan skicka alla berikare dit att kriga?
Det hade blivit så kränktigt att det skvätter om det i landet då. :hihi

Stifta lagar om soldatrekrytering som säger att familjer som bidragit med pengar och manskap till staten blir plockade sist, sedan förklara krig med någon skurkstat som har gott om man att mala ner och sedan skicka alla berikare dit att kriga?
Det hade blivit så kränktigt att det skvätter om det i landet då. :hihi
Jag tycker mest att stora skaror måste återvända. Allt annat skulle vara ännu värre.

Kränktast i närtid måste väl ändå vara Bojan Djordjic.

Sverige vinner med 5–0 mot Azerbajdzjan. Efter det vill Bojan tjafsa med förbundskapten Janne Andersson och kritiserar denne för att vissa spelare inte fick mer tid på planen, för att man inte valt att spela andra formationer och det ena med det femte. Janne tycker att det är ett lite märkligt tillfälle att kritisera speltaktiken med tanke på 5-0 vinsten, men Bojan tycker att Janne har en skyldighet att bemöta dylika dumma frågor och påståenden eftersom Janne, i egenskap av förbundskapten, "Representerar tio miljoner Svenskar". Janne frågar då sarkastiskt "Vem representerar du då?", och det tar Bojan typ 0,2 sekunder att dra rassekortet:

"Sverige så klart, varför skulle jag inte göra det? Vad är det för grej då? Ska du säga något annat? Du pratar för mycket just nu. Du blir för aggressiv. Varför? Vem skulle jag representera annars? Vilket annat land? Serbien, ville du säga det eller? Är det vad du försöker säga? Jag representerar dig lika mycket som alla andra. Det här svaret kommer inte jag glömma. Det är dåligt. Det är ganska lågt av en förbundskapten att säga det du sa nu: Vilka representerar du?"

Alltså... :dummer

Jag tror inte att Janne hade ens en antydan till rasistisk underton i sin fråga. Det är väl ändå ganska relevant att fråga vem Bojan nu representerar, om Bojan nu anser att Janne har en skyldighet att besvara dumma frågor på grund av att han representerar tio miljoner svenskar så måste väl ändå Bojan rimligtvis också ha någon slags relevant representationskvot för att över huvud taget ha rätt att ställa sina dumma frågor? För vems skull ställs de annars? Bojans egen?

Personligen är jag totalt ointresserad av fotboll och visste inte ens vem Bojan var förrän det blev rubriker om honom och Janne, men enligt honom själv representerar han tydligen hela Sverige. Jag tror ju knappast att alla i hela Sverige håller med honom om att det är just kritik Janne förtjänar efter 5-0 vinsten så hur det är med den representationen kan man ju diskutera... Personligen känner jag mig ganska illa representerad av en ilsken och oförskämd liten föredetting som jag aldrig tidigare hört talas om :hihi

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back