Kostnad för hojkort?

Jag siktar på ca 14-15k för mitt lätta kort. 14lektioner har jag tänk, får se hur många som behövs, kommer köra lite hemma också. Hoppas på att senare bara kunna göra uppkörning för tyngre ;)

kostar lektionerna ca 9000? de va fan billigt,

Själv hamnar jag på 6 280 kr, kör upp som privatist, hade ja hittat en körskola som inte varit griniga små svin så hade de gått på 5 280

kostar lektionerna ca 9000? de va fan billigt,

Själv hamnar jag på 6 280 kr, kör upp som privatist, hade ja hittat en körskola som inte varit griniga små svin så hade de gått på 5 280

Inte räknat exakt på lektionerna, men 40min kostar 525kr för lätt :gnissla

Sen har jag svårt att fatta varför dom ska ha så otroligt mycket pengar för riskutbildningarna :död

Mitt landade på typ 23-24, brände första uppkörningen (låste bakhjulet i högfartsbroms), en extra gick på typ 4,5 för öva upp bromstekniken, uppkörning, körskola bla bla bla.

Tycker nog körskolan mjölkade ur allt va de orkade, men å andra sidan är kunnskap mackt!:rolleyes:

5340 betala jag för mitt. de går utan massa lektioner, beroende på hur trafik/mc van du är!

Jag har än så länge lagt ut 15500:-, då är allt inräknat fram till uppkörningen. Har gjort 2 lektioner statstrafik, 2 lektioner landsväg och 4 lektioner manöverbana. Skall göra en lektion manöverbana till, och sedan en trafik/landsväg innan uppkörningen. Klarar jag då uppkörningen så blir den totala kostnaden; 18200:-

Har man aldrig någonsin suttit på en motorcykel innan, och inte har möjlighet att köra någonting privat så är nog minimum 15000:-

Kan man däremot köra privat så blir ju kostnaden betydligt mindre.

Styvt 10k pröjsade jag i somras, då körde jag allt på körskola (aldrig suttit på en tung mc innan heller).

Jag tror att mycket handlar om ödmjukhet. Går man in med inställningen att Riskutb är värdelöst, eller att "jag har kört jävligt mycket cross, så det här är lugnt" då tror jag att prislappen fort sticker iväg.

Vad "billiga" allas riskutbildningar är då! Ska göra dem nu i maj och betalar för 1an 1000kr och 2an 3500kr :huvet

Flera av er har bra priser när ni tog kortet:tummenupp
Själv körde jag privat och tog inte en enda lektion samt fick en inlogg så jag kunde plugga teori på nätet. Jag gjorde 5st prov och sen skrev jag upp. Efter det körde jag upp och så var saken biff:)
Kostnad?? Tot 1850:- 2003:tummenupp Det är jag nöjd med.
Bil tog jag 1998 och körde även det privat men tog 3 dubbellektioner på skola och sen var det bara att köra upp. Ca 4500:- tot gick det på och då kuggade jag på skrivningen 1gång med:näsblod
Kan själv tycka att det är svinpriser dom har nu och att det bara handlar om pengar i slutändan:mad:

Hur som..LYCKA till med kortet...

Helt omöjligt att sia i hur mycket ett kort korstar. Tror jag tog 4 lektioner. Hade inte kört tung mc innan men mycket annat med två hjul och många år med bil. Har du bil kort och kör mycket bil så har du ju en fördel i att du kan trafiken. I mitt fall behövde jag lite omvandla det till mc tänk och sen träna lite manöverbana. Men allt beror på hur mycket övning man behöver.

Gav några tusenlappar för mitt kort men det är nog mycket som ändrats sen dess.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman