Korvmoj i Derome, Halland?

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Planerar en liten hojtur för mina vänner. Vid lunchdags kommer vi att vara ungefär vid Derome och Veddige, finns det någon korvmoj där i trakten? Inget sitter som korv med mos och en pucko när man är ute och tutar.

(Ja, man kan åka till Varberg, men vi vill äta på en så liten håla som möjligt...)

Bifogat

• derome.jpg
    derome.jpg
    37.4 KB · Visningar: 53
  • veddige.jpg
    veddige.jpg
    41.6 KB · Visningar: 50
  • halland.jpg
    halland.jpg
    40.2 KB · Visningar: 59
R400 skrev:
Planerar en liten hojtur för mina vänner. Vid lunchdags kommer vi att vara ungefär vid Derome och Veddige, finns det någon korvmoj där i trakten? Inget sitter som korv med mos och en pucko när man är ute och tutar.

(Ja, man kan åka till Varberg, men vi vill äta på en så liten håla som möjligt...)

Om det inte finns, så borde det ju finnas i Veddige. Ligger väl ett stenkast från Derome.

Annars kan jag rekomendera småvägarna ner till Ullared, jag var där och snurrade med lasbilen förra veckan, bitvis riktigt roliga vägar. Sen kan ni ju fika i Ullared och kolla på :tuttar :tummenupp

ola_sandin skrev:
Annars kan jag rekomendera småvägarna ner till Ullared, jag var där och snurrade med lasbilen förra veckan, bitvis riktigt roliga vägar. Sen kan ni ju fika i Ullared och kolla på :tuttar :tummenupp
jag såg en naturlig ÅterSamlingsplAts på kartan. iaf.
:D

R400 skrev:

Japp, det finns en i Veddige, ligger på höger sida om du kommer från Derome, går inte att missa.
Smaklig måltid :)

Veddiges korvmoj är helt ok, sen har du en pizzeria med varierande kvalitet både på höger och vänster sida om vägen :tummenupp:

//killen från horred

ola_sandin skrev:
Kan också rekomendera Hallands vackraste väg på väg från Gällared till Askome (den vann faktiskt denna utmärkelse i början på 90 talet) Trevlig väg med mycket fin natur
En liten varning bara angående vägarna i hallands inland: Pga stormen så är det ganska uppkört på vägarna av timmerbilar, stora hål och mycket bark så var försiktig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park