Harley Davidson Road Glide special, och alla andra HD touring modeller

För framtida trådarkeologer: Jag kommer aldrig att skaffa en HD!
Det trodde jag också, alltså om mig. Har allvarligt funderat på en snygg Wide Glide - men den ska ha röd-gula elds-fläjms på tanken. Det fanns en på Lingvalls - som jag missade. Avskalad, minimalistisk, skylten där bak, på rätt ställe, centrerad under stänkan, inte på sidan. Min VS1400 har iofs samma 45-gradare och sound men tank och ram till styrkronan "är fel". Går att köra upp 15 liter innan det är dags för paus för tankning och inte av träsmak.
 
Friskt med att prova en hoj utanför boxen. Man vet ju inte vad man gillar om man inte provar.

Jag garvade åt gubbarna med GS jag med...
 
Kul läsning. Jag skall försöka bryta min destruktiva önskan för fart och ständiga adrenalin kickar genom att byta från en Aprilia V4 1100 Factory till en Harley Davidson Breakout denna säsong :cool:.
Hoppas på tillfredställelse utan att behöva flyga fram i 200 på 70 väg.
 
Du skriver att den är bekväm, men blir det inte jobbigt för ryggen med fötterna framför sig? Jag brukar vilja lyfta arslet nån gång ibland för att trivas.
Jag brukar sätta tårna längst bak på fotplattorna när ryggen och låren blir trötta. Men jag hade nog önskat att man hade fötterna en decimeter närmare. Min längsta stint med min gamla hoj som hade i stort sett samma körställning var Lillehammer - Rosvik piteå i ett sträck och det var ändå helt okej. Cirka 110mil.
 
Kul läsning. Jag skall försöka bryta min destruktiva önskan för fart och ständiga adrenalin kickar genom att byta från en Aprilia V4 1100 Factory till en Harley Davidson Breakout denna säsong :cool:.
Hoppas på tillfredställelse utan att behöva flyga fram i 200 på 70 väg.

Ja du kommer nog att tycka att 70 är fort nog... i någon mil åt gången. :)
 
För framtida trådarkeologer: Jag kommer aldrig att skaffa en HD!
inte alla vill sitt eget bästsa
Vilken årsmodell av ultra har du? Är du nöjd med den?
det är en evo hoj från 1998 har gått ca 8000 mil o den har aldrig varit öppnat
jag är JÅTTE nöjd, what not to like
man bara kör o kör till soppan nästan är slut o måste tanka, o det så skönt att inte ha ont i hela skeletet när man stannar för dagen
kör man motorcyklarnas rolls Royce ska man inte klaga
 
inte alla vill sitt eget bästsa

det är en evo hoj från 1998 har gått ca 8000 mil o den har aldrig varit öppnat
jag är JÅTTE nöjd, what not to like
man bara kör o kör till soppan nästan är slut o måste tanka, o det så skönt att inte ha ont i hela skeletet när man stannar för dagen
kör man motorcyklarnas rolls Royce ska man inte klaga

Brough Superior: The Rolls-Royce of Motorcycles​


Even today’s biggest names in motorcycling started small. Harley-Davidson made its reputation on simple, reliable machines for everyday people. Ducati’s first motorcycle was little more than a bicycle with a tiny engine. In the early days of the automobile, motorcycles represented an affordable way of getting around. But early bikes’ low weight meant that even the comparatively low-powered engines of the 1920s could let motorcycles out-speed cars and even keep up with planes. And there was one brand that did that better than anyone else: Brough Superior.

Enkla stämmer väl och för vanliga människor men tillförlitlighet?:va
För oss som gillar brittiskt är Jap förkortning för John Alfred Prestwich! :hej

 
Hmm, själv har jag lite svårt med designen när man stoppar på ett bogvisir i fram och väskor som nästan tar i backen när man svänger. Lägg till de som monterar stereo med högtalare och annan lullull vilket får mig till tankarna att dessa förare nog skulle trivas bättre i en cabriolet där dessa prylar passar in mer naturligt.

Själv skulle jag kunna tänka mig en night rod eller något snyggt bobberbygge då motorkaraktären är intressant. Men de jag provat får mig att tveka då jag hela tiden lyckas skrapa fotpinnen (fotplatta?) när jag svänger, tappar fästet för bakhjulet och får hjärtat i halsgropen (går f--n inte att luta med i kurvor).
Har även varit inne på Buell men då kvaliteten på dessa inte är att lita på så har jag avstått.

Tur att vi alla har olika smak och att det finns en himla massa modeller att välja på.
Vi får se om jag skaffar bluppblupp och fransjacka i framtiden, köra plastraket och bakhjulsåka när man är gråskäggig och morfar får folk att höja ögonbrynen men än så länge är det tillräckligt skoj så jag fortsätter i samma spår :rofl
 
Hörru, du behöver kommer ut och röra på dig till ställen där asfaltsvägarna inte ser ut som LLA. :7peta

En kompis har en Breakout 2015 med luft buller och malteserkors tamigfan jävvlart överallt. Snygg hoj och han kör förvånansvärt mycket med den.
Min provkörning avbröt jag efter 6 km slät asfaltsväg pga ont i öronen och kramp i höger ben (pga insuget). Men vafan, jag fattar varför han har den och jag utesluter inte alls att jag någon gång kommer att ha en customhoj att finåka med när andan faller på. Provade manöverbana ”femman” med en Heritage en gång, det var rätt mysigt och den typen av tyst långfärdscustom old style är inte alls otänkbart. Eller Kawasakis Indiankopia som jag gillar utseendet skarpt på.
 
Det trodde jag också, alltså om mig. Har allvarligt funderat på en snygg Wide Glide - men den ska ha röd-gula elds-fläjms på tanken. Det fanns en på Lingvalls - som jag missade. Avskalad, minimalistisk, skylten där bak, på rätt ställe, centrerad under stänkan, inte på sidan. Min VS1400 har iofs samma 45-gradare och sound men tank och ram till styrkronan "är fel". Går att köra upp 15 liter innan det är dags för paus för tankning och inte av träsmak.
när vi slutter köra touring så vill jag också byta till en wideglide det en av dom finaste HD.
den o fxr lowrider
 
En kompis har en Breakout 2015 med luft buller och malteserkors tamigfan jävvlart överallt. Snygg hoj och han kör förvånansvärt mycket med den.
Min provkörning avbröt jag efter 6 km slät asfaltsväg pga ont i öronen och kramp i höger ben (pga insuget). Men vafan, jag fattar varför han har den och jag utesluter inte alls att jag någon gång kommer att ha en customhoj att finåka med när andan faller på. Provade manöverbana ”femman” med en Heritage en gång, det var rätt mysigt och den typen av tyst långfärdscustom old style är inte alls otänkbart. Eller Kawasakis Indiankopia som jag gillar utseendet skarpt på.
Hade jag plats för fler hojar skulle en Custom inte kännas helt felplacerad. Det är ju svårt att göra en ful hoj om man bara har en rund lykta framtill, 2 mätare och ingen kåpa
 
Blandar du inte ihop Custom och Brattskramlerbobber nu? :hihi

Inte alls. Jag bemötte bara påståendet om att det är svårt att göra en ful hoj givet några förutsättningar.

Det svåra verkar vara att göra en snygg hoj, alldeles oavsett förutsättningar.
 
Inte alls. Jag bemötte bara påståendet om att det är svårt att göra en ful hoj givet några förutsättningar.

Det svåra verkar vara att göra en snygg hoj, alldeles oavsett förutsättningar.
Det gäller speciellt ävenrtyrSHojar där jag inte kan komma på någon som ser snygg ut...
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top