Kort fredagsrapport från Knudan!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Ja idag var det fredagsträning inför danska mästerskapen, och jag och Pålle tyckte att det skulle bli ett perfekt tillfälle att få köra mycket på hemmaplan.
På vägen dit var det hela 2 grader varmt och regnet hängde i luften.
Vi var lite sena på plats och missade det första passet, men inför det andra hade vi fått ordning på prylarna. Körde ut på banan och kunde konstatera att man skulle få trängas en del med bla classic-hojar, 125-250std och även ett par motarder.. :va Första passet så reagerade jag över hur j-äkla bulig banan är, det kändes som att köra på en tvättbrda. Lite svårt att komma in i körningen med allt folk på banan och jag kom in med 1.06,2 som bästa tid. Nästa pass klotades det rejält av någon som då även passade på att dra upp en hel del jord på den lilla bakrakan. Dessutom så duggade det lite det passet och tiderna låg runt 1.05-1.06.
På det tredje passet var det fortfarande hopplöst mycket folk på banan och ett fritt varv var bara att glömma. Även detta passet kom det lite småstänk på visiret, men jag förbättrade ändå tiden lite och körde 1.04,7. Jag visste att det skulle gå att plocka av en del på den tiden om man bara kunde få lite fria varv, så jag laddade inför mitt tredje pass. Tyvärr så börjar det regna betydligt mer några minuter innan vi ska ut så vi skippar det passet!
Känns dock bra inför Atorp och nu står Pålle i garaget och monterar på ett kit! :banana

Ps1. Är det bara jag som är bortskämd som har en tjej som kommer ut med spagetti och köttfärssås till lunch, och choklad, butterkaka och muffins till efterrätt?

Ps2. Om någon vill köpa en motor till en Kawa ZX6-05 så är nog G:ssons till salu... :död

G:sons fd Kawa..

Bifogat

• 100_148888.JPG
    100_148888.JPG
    90.6 KB · Visningar: 161
  • 100_149088.JPG
    100_149088.JPG
    109.1 KB · Visningar: 211
  • 100_148988.JPG
    100_148988.JPG
    100.3 KB · Visningar: 174
  • 100_149188.JPG
    100_149188.JPG
    89.7 KB · Visningar: 233
Shit va paj hoj!! Jag vill inte krascha igen! iaf inte sådär!! Suck...

Bra tider Oscar! Bara o fortsätta!

Jag hoppade och skrek, hejjade på som fan när Oscar körde ikapp, om och ifrån Sonni Harms. Får hoppas att det går vägen på när det gäller på riktigt med...

/Joakim

Alltså, Oscar går från klarhet till klarhet, att sätta 1.04-tider igår är inget annat än en imponerande bedrift! Jag är hursomhelst grymt impad och det ska bli kul att se vad månde bliva. Oscars topp-5 målsättning trodde jag inte en sekund på i höstas måste jag erkänna men nu känns den helt realistisk! :tummenupp

maxximus skrev:
Shit!

Hela baken verkar vara sned på den kawan :(

Vid en snabb koll så såg ramen, svingen, bakramen, båda fälgarna, båda bromsskivorna fram och gafflarna sneda ut. Sen läckte kylaren, bromspumpen var kass och en massa andra småsaker överallt.

G:son hade fått ett framhjulssläpp när han gick på bromsen och gick omkull i runt 200km/h. Hojen fortsatte i samma fart rakt över hela avåkningszonen och träffade däcken och sen studsade den upp i ett plank. Planket fick dom laga på kvällen senare. Hojen kommer kosta mer att laga mot att köpa en ny. Det jobbiga är att Kawasaki bara tog in 7st ZX6RR och att alla är sålda. Så nu jagas det ny hoj i hela Europa..

G:son klarade sig med ett helt uppskrapat skinnställ och blåmärke på höger armbåge. Kör kvalet inför Danska racet idag.

När är det tävlingarna är imorn? sugen på att åka dit!

*/ ?>
Back