Kort fredagsrapport från Knudan!

oscar skrev:
Förmodligen lite annorlunda förutsättningar för bra tider då gnällputte...
Det vet jag inget om. Kanske var det snorhalt och iskallt när du körde och idealiska förhållanden på tävlingen förra året. Jag gjorde bara en jämförelse med de tider jag kunde hitta.

Nyteknik skrev:
Det vet jag inget om. Kanske var det snorhalt och iskallt när du körde och idealiska förhållanden på tävlingen förra året. Jag gjorde bara en jämförelse med de tider jag kunde hitta.

Kom duggregn några minuter typ varje timme och sen var det lite kallt. 2 pass var helt blöta 3 var rätt torra men då var banan full med 125jnr, 250sp, classic och supermotarder så man fick göra minst 5 omkörningar per varv.

Knutstorp är en sån bana som man lätt kör 5sek långsammare på våren mot hösten innan. På en bana som Linköping så märks inte vinterns uppehåll lika mycket då banan är lättare och man bara är runt 1 sek efter racetempo nästan direkt. Oscar körde bra och snyggt trotts att han försökte smyga och inte visa hur han körde.

Det nyasfalterade biten passade inte så bra på en racer då den blev väldigt skakig å nervös när man körde på den.

Axxexs skrev:
Kom duggregn några minuter typ varje timme och sen var det lite kallt. 2 pass var helt blöta 3 var rätt torra men då var banan full med 125jnr, 250sp, classic och supermotarder så man fick göra minst 5 omkörningar per varv.

Knutstorp är en sån bana som man lätt kör 5sek långsammare på våren mot hösten innan. På en bana som Linköping så märks inte vinterns uppehåll lika mycket då banan är lättare och man bara är runt 1 sek efter racetempo nästan direkt. Oscar körde bra och snyggt trotts att han försökte smyga och inte visa hur han körde.

Det nyasfalterade biten passade inte så bra på en racer då den blev väldigt skakig å nervös när man körde på den.

Var är det nyasfalterat nånstans i år?

oFFkeFF skrev:
Var är det nyasfalterat nånstans i år?

Ut på rakan är det asfalterat till höger så man kan köra rakare mera längs högerkanten. Var väldigt ojämnt och hojen går på bakhjulet och studsar sidledes. Verkade vara samma problem för superbikes. 600std och 125jnr, 250sp märkte tydligen inte av nått där. Fast det var en SP250 som kraschade där iof..

Axxexs skrev:

Vore kul att köra tävlingen på Knutstorp i sommar. Har aldrig varit där. Låter inget vidare att en nyasfalterad del är skakig.

Banor med mycket kurvor är ju oftast roligare än motsatsen. Ändå har jag ändrat uppfattning om Sviestad. Den slår inte precis knut på sig själv, men det är något med att helheten blir större än summan av delarna.

Axxexs skrev:
Ut på rakan är det asfalterat till höger så man kan köra rakare mera längs högerkanten. Var väldigt ojämnt och hojen går på bakhjulet och studsar sidledes. Verkade vara samma problem för superbikes. 600std och 125jnr, 250sp märkte tydligen inte av nått där. Fast det var en SP250 som kraschade där iof..

Ok, så högre fart när man prickar muren alltså ;)

oFFkeFF skrev:
Ok, så högre fart när man prickar muren alltså ;)

Hm.. Där man tidigare kunde tänkas gå av, där Lilja träffade muren 2001, har man flyttat bort muren och satt ett armcoräcke längre ner mot ån och byggt en avåkningszon med grus. Men jag tyckte att nu när man kör rakare ut så finns risken att man kommer köra ännu snabbare in i den delen av där muren nu börjar.. Men risken är nog mindre än innan iaf så det nya är nog bättre i vilket fall.. Hoppas jag. Är en längre sträcka asfalt att rätta till sina problem eller kasa på. Bara man inte kör upprätt dit.

Last edited:
*/ ?>
Back