Korkade samt roliga uttalanden.

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date
Hörde om en tjej som första gången var i turkiet. Hon kutade rakt ut i medelhavet, försvann i en våg, kom upp igen spottandes och fräsandes och utbrister:
"Men....men.....det är ju SALT!?" :näsblod

I lumpen så förklarade vårat befäl om det nödvändiga skyddsavståndet man måste ha vid skjutning med lösskjutningspipan på en K-Pist M45B.

En av mina lumparpolare räcker upp handen och frågar..
"Gäller skyddsavståndet med lösskjutningspipan även i krig?"
varpå befälet svarar.. "Men förfan Nyström, TÄNK innan du ställer en fråga"

En kollega till mig lumpade samtidigt/tillsammans med Prins Carl Philip.
Kollegan hade vakten och stod i matsalen och kontrollerade att alla hade sina namnbrickor på sig (sjukt viktigt.).
Prinsen kommer in och har inte sin bricka på sig varvid kollegan stoppar honom och påpekar att han måste gå och hämta sin bricka.
Prinsen undrar om inte kollegan vet vem han är? Jodå, svarar kollegan, men det spelar ingen roll.
Prinsen står och gnäller en bra stund och försöker komma förbi men kollegan vägrar att låta sig böjas, ens för en blåblodig. Till slut travar prinsen iväg för att hämta sin namnbricka.
Kollegan vänder sig om och ser att det står en löjtnant precis bakom honom som har iaktagit hela händelsen:
Löjtnanten: "-Nu myser du allt va, Jonsson?"

:D

Last edited:
Ang. Coladebatten. Skillnaden mellan Cola och Cola light är marginell. Problemet är inte enbart socker utan mängd fosforsyra som ger ett pH under 3. Minns jag inte fel har Cola light betydligt lägre pH än Cola och fräter mer... Under min studietid jobbade jag mycket på kårkvällar och drack Cola light (detta var inna red bull) för att orka plugga dagen efter. 6 månader senare var tandläkarräkningen rent ut sagt otrevlig när man levde på studielån

Sagt av en lätt berusad vän till mig till en bartender på en krog i Karlstad för typ 10 år sedan.

Vän - Har ni Kebab?
Bartender - Nej!?
Vän(efter lite suddig tankeverksamhet) - Med mos då?

:yoparty :D
Lunchade med jobbarkompisar.
På kebaberia.
En tjej var vegetarian.
Ville ha en "Kebab utan kött", dvs pitabröd med sallad och dressing.
Gick inte.
Skulle gå åt för mycket sallad.

Precis när hon tog körkort så sa jag att jag hade fått köra rätt fort för att hinna i tid till en fest. Hade hållit ungefär dubbla hastigheten hela vägen. Hon hävdade med bestämdhet att man inte tjänar så mycket tid på att köra fort. Jag tyckte väl att jo det gör man, om man kör dubbelt så fort så tar det hälften så lång tid...men Nej nej det gjorde tydligen inte.
Det där är lika enkelt som 1+1 men ändå är jag inte förvånad
över att folk inte fattar det ändå :näsblod

Ang. Coladebatten. Skillnaden mellan Cola och Cola light är marginell. Problemet är inte enbart socker utan mängd fosforsyra som ger ett pH under 3. Minns jag inte fel har Cola light betydligt lägre pH än Cola och fräter mer... Under min studietid jobbade jag mycket på kårkvällar och drack Cola light (detta var inna red bull) för att orka plugga dagen efter. 6 månader senare var tandläkarräkningen rent ut sagt otrevlig när man levde på studielån

Så har jag med hört, tycker ändå det är kul att det skulle vara extra farligt
ENBART eftersom det är konstgjort och inte naturligt :D

Jag skyller allt på min tandläkare. Det var hon som tutade i mig att light var bättre för tänderna. :näsblod

Iofs, samma tandläkare sa också att snus var bra för det sänkte pH-värdet i munhålan och "neutraliserade syrorna". :gnissla

Har en kompis som kan komma med rätt sköna grejer, bla:

Vi satt i min lägenhet jag och några kompisar, han står vid fönstret och låtsas jiddra med några som är utanför, efter lite käftande så säger han: "Kom upp, jag ska suga din kuk!"... Han tänkte att säga "Du kan komma upp och suga min kuk" men det kom ut lite vänster om det.. =)

Det resulterade i ett efterspel som pågår än idag där vi kör hårt på att greker(han är grek) löser dispyter med att tävla om vem som suger bäst. ^^

En annan skön klassiker från honom är när vi satt i bilen och han frågade oss vad vi önskat i julklapp från våra föräldrar, efter ett par korta ganska tråkiga svar(jag har sedan länge gett upp högre hopp än för tjocka/höga strumpor från mina föräldrar, om ens det) så säger han att han sagt till sina föräldrar att han vill ha "Buzz"(ett tv-spel), vilket vi direkt relaterar till "bazz", förortsslang för "ligga" för de som inte visste ;P... Något som fick oss alla att brista ut i okontrollerbart asgarv... "från mamma eller från pappa" :rofl

En polare till mej fick en fråga av en nyfiken..
På båten du jobbar,,är du anställd eller egen företagare,
Han svarar både och
Nyfiken????????
Jag är anställd av mig själv!!
Nyfiken ????? och gick

I lumpen så förklarade vårat befäl om det nödvändiga skyddsavståndet man måste ha vid skjutning med lösskjutningspipan på en K-Pist M45B.

En av mina lumparpolare räcker upp handen och frågar..
"Gäller skyddsavståndet med lösskjutningspipan även i krig?"
varpå befälet svarar.. "Men förfan Nyström, TÄNK innan du ställer en fråga"

HA HA HA HA...
En gammal barndomskamrat som för övrigt är väldigt blond frågade varför vi hade kärnkraft när vi har el.... hmmmm ljuset var tänt men det var garanterat ingen hemma där... ha ha ha

En kompis övningskörde bil med sin flickvän och dom övade på att backa när tjejen undrar om hon ska lägga i tvåan så det går fortare :hihi

Samma tjej undrade även vem Kuala Lumpur var.. :)

Polarn igårkväll

"Aah men de är ju coolt att åka runt å torrgasa i t-shirt, badshorts och crosshjälm på stan"
Syftande på sporthoj, ja han var helt seriös.

En kompis var lite full på ett uteställe för antal år sedan.
Han såg 2 tjejkompisar stå i baren. Den ena var snyggare än den andra.
Då gick han fram till den fula av dem och frågade om hon var ledig nästa dans.
Överlycklig svarade hon:
-Ja, det är jag.
Då kläcker polarnen ur sig:
-Vad bra, då kan du gå ut och pumpa min cykel medans jag dansar med din kompis.
Han fick en örfil som svar :)

På Kinan

Detta är faktiskt sant!!

En kvinnlig servitris frågar vänligt och med sin speciella kinabrytning.
-Vill du ha sallad?
-Jatack svarar killen vid bordet.
Då svarar hon blixtsnabbt.
-Tyväll. Den e slut.

En kompis till mig jobbade på Cafe Opera.

En kväll kommer The Latin Kings in med massa skivbolagsfolk.
Dom ska fira släppet av nya skivan.

Sällskapet beställer en efter en vad dom vill äta.
När det är Dogges tur så beställer han Oxfile och potatisgratäng.

Isabelle frågar honnom hur han vill ha köttet, då tittar ha på henne slår ut med armarna och säger: MEN STEKT FÖR FAN !

Vilken jävla idiot:D

HAHAHA!!!

That's funny shit right there...

Blond klasskompis

Hade en riktigt dum klasskompis i gymnasiet. Vi roade oss med att skriva ner citat från henne. Här kommer några smakprov:

1. Pratar om svält och fattigdom: "Barnen i Afrika är ju alltid smutsiga eftersom de inte har så mycket shampoo där"

2. Naturkunskap, pratar om DNA. Lärare berättar att DNA byggs upp av 4 olika aminosyror, som betecknas med bokstäverna A,T,C & G. Blondin: "Vaddå, har vi olika bokstäver i kroppen då?:confused:"

3. Pratar om olika sätt att styra länder, monarki, EU m.m. " Pratar vi om Europas eller Sveriges kungahus nu?"

4. Åter igen natur "Dricker vi dinosauriernas kiss!?!? Fy fan vad äckligt!"

Man visste inte om man skulle skratta eller gråta...

Last edited:
Iofs, samma tandläkare sa också att snus var bra för det sänkte pH-värdet i munhålan och "neutraliserade syrorna". :gnissla

Det stämmer iofs alldeles utmärkt. Snus är basiskt och neutraliserar syror i munnen som annars skulle orsaka hål. Däremot är snus inte så bra för tandköttet. Om du är rädd om ditt tandkött rekommenderar jag att du sköljer munnen med tvål istället. (Munvatten går också bra.)

Last edited:
hehe härliga storys!

Har en jag med.
Gick i högstadiet med en blondin och när vi hade rättstavning en lektion så frågade hon hur många P:n det är i absolut. (appsolut?)
hehe

Det stämmer iofs alldeles utmärkt. Snus är basiskt och neutraliserar syror i munnen som annars skulle orsaka hål. Däremot är snus inte så bra för tandköttet. Om du är rädd om ditt tandkött rekommenderar jag att du sköljer munnen med tvål istället. (Munvatten går också bra.)

Men om man sänker ph värdet försurar man ju... om man neutraliserar syror med någonting basiskt höjjer man ph värdet...

Sagt av en lätt berusad vän till mig till en bartender på en krog i Karlstad för typ 10 år sedan.

Vän - Har ni Kebab?
Bartender - Nej!?
Vän(efter lite suddig tankeverksamhet) - Med mos då?

:yoparty :D
Hehe, har en liknande berättelse om när en vän skulle köpa burgare på Burgerking. Bra full ska tilläggas...
Vän: Jag ska ha en big mac!
Expedit: Vi har tyvärr inga Big mac.
Vän: Nehe, vafan har ni då?!
:D

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången