Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Hörde om en tjej som första gången var i turkiet. Hon kutade rakt ut i medelhavet, försvann i en våg, kom upp igen spottandes och fräsandes och utbrister:
"Men....men.....det är ju SALT!?"
En kollega till mig lumpade samtidigt/tillsammans med Prins Carl Philip.
Kollegan hade vakten och stod i matsalen och kontrollerade att alla hade sina namnbrickor på sig (sjukt viktigt.).
Prinsen kommer in och har inte sin bricka på sig varvid kollegan stoppar honom och påpekar att han måste gå och hämta sin bricka.
Prinsen undrar om inte kollegan vet vem han är? Jodå, svarar kollegan, men det spelar ingen roll.
Prinsen står och gnäller en bra stund och försöker komma förbi men kollegan vägrar att låta sig böjas, ens för en blåblodig. Till slut travar prinsen iväg för att hämta sin namnbricka.
Kollegan vänder sig om och ser att det står en löjtnant precis bakom honom som har iaktagit hela händelsen:
Löjtnanten: "-Nu myser du allt va, Jonsson?"

"Men....men.....det är ju SALT!?"

I lumpen så förklarade vårat befäl om det nödvändiga skyddsavståndet man måste ha vid skjutning med lösskjutningspipan på en K-Pist M45B.
En av mina lumparpolare räcker upp handen och frågar..
"Gäller skyddsavståndet med lösskjutningspipan även i krig?"
varpå befälet svarar.. "Men förfan Nyström, TÄNK innan du ställer en fråga"
En kollega till mig lumpade samtidigt/tillsammans med Prins Carl Philip.
Kollegan hade vakten och stod i matsalen och kontrollerade att alla hade sina namnbrickor på sig (sjukt viktigt.).
Prinsen kommer in och har inte sin bricka på sig varvid kollegan stoppar honom och påpekar att han måste gå och hämta sin bricka.
Prinsen undrar om inte kollegan vet vem han är? Jodå, svarar kollegan, men det spelar ingen roll.
Prinsen står och gnäller en bra stund och försöker komma förbi men kollegan vägrar att låta sig böjas, ens för en blåblodig. Till slut travar prinsen iväg för att hämta sin namnbricka.
Kollegan vänder sig om och ser att det står en löjtnant precis bakom honom som har iaktagit hela händelsen:
Löjtnanten: "-Nu myser du allt va, Jonsson?"
Last edited: