Korkade samt roliga uttalanden.

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
Med tanke på tråden om konstiga saker som hänt människor här på sporthoj kan vi väl skapa en tråd om roliga samt korkade uttalanden som man sj eller någon annan sagt bland folk eller bara till sina kompisar:) Jag börjar:

En klasskompis i högstadiet räckte ivrigt upp handen under en lektion och frågade om vi bodde innuti jorden och inte på den,läraren tittade konstigt på henne och förklarade hur läget låg till.

Min syster hade lektion när hon gick i skolan och jag tror dom hade biologi eller nåt och dom pratade om en tjej som hade vart med i en olycka så hon hade förlorat både huvud och armar ,efter en stund frågar en tjej i hennes klass om hon levde...:huvet

Fyll gärna på med mera lite roliga uttalanden som ni själva eller kompisar sagt.

Last edited:
Var typ 15-16-17 bast och tillsammans med en riktigt korkad blondin. Hon kunde säga det mest korkade saker man aldrig trodde man skulle få höra. Men en kväll med FF, stulet vin och lite nattligt slappande på gräsmattan under en riktigt smal måne får dumjäveln för sig att leka intellektuell.

- Tänk om man vore där uppe och trilla av kanten, vad gör man då?!

//H

Var typ 15-16-17 bast och tillsammans med en riktigt korkad blondin. Hon kunde säga det mest korkade saker man aldrig trodde man skulle få höra. Men en kväll med FF, stulet vin och lite nattligt slappande på gräsmattan under en riktigt smal måne får dumjäveln för sig att leka intellektuell.

- Tänk om man vore där uppe och trilla av kanten, vad gör man då?!

//H

he he he he..... fick hon en förklaring?

http://www.youtube.com/watch?v=_Pjn5E6yOKo&feature=related

för er som valde playa språket spanska, alt. baguettemålet franska, så betyder berliner, eller betyder oh betydder,det finns en munk i tyskland som heter berliner, därför sa JFK "jag är en munk"

kan uppfattas som skojsigt om man är lite på fyllan:tungan

Nu dricker jag lite öl här ha haha men jag hänger inte riktigt med ,När sa JFK detta? J ag som är seg i kolan säkert... ha ha h

Last edited:
,När sa JFK detta?

Granted lilla pojken , missade du mycket i skolan? :näsblod du kan ju räkna ut att JFK+stolt berliner+berlin= sagt i berlin av jfk undertiden han levde, men vad det handlar om, paah. Det var mest min tyskalärare Helga som tyckte att det var skojsigt :tummenupp

Granted lilla pojken , missade du mycket i skolan? :näsblod du kan ju räkna ut att JFK+stolt berliner+berlin= sagt i berlin av jfk undertiden han levde, men vad det handlar om, paah. Det var mest min tyskalärare Helga som tyckte att det var skojsigt :tummenupp

Men vafan jag sa ju att jag satt o drack öl på min sista semester vecka.. ha ha ha ha:yoparty

Morsan frågade den knastertorre lille allvarlige herrn i djuraffären om man kunde se ifall undulater var kusiner...

Överhörde en blondin på Comviqs kundservice en gång när hon berättade för sina polare att en kund hade rint till henne och frågat om han kunde få prata med tjejen han pratade med sist han ringde? Blondinen hade svarat:
"Javisst, inga problem. Hur såg hon ut?"

Morsan frågade den knastertorre lille allvarlige herrn i djuraffären om man kunde se ifall undulater var kusiner...

Överhörde en blondin på Comviqs kundservice en gång när hon berättade för sina polare att en kund hade rint till henne och frågat om han kunde få prata med tjejen han pratade med sist han ringde? Blondinen hade svarat:
"Javisst, inga problem. Hur såg hon ut?"

ha ha ha hah OTUR när hon tänker kanske???

Något javla chefspatrask ville ta kort på oss och hänga över våra arbetsplatser, och jag var tvungen at fråga varför, jag vet trots alt vart jag jobbar, utan karta och kompass.

"jo, så dom ni pratar med i telefon skal veta vem dom pratar med"

Och, nä, vi har inte bildtelefoner ;)

En tjej i min klass på gymnasiet satt och lyssnade intresserat på två andra från klassen som pratade om hur skönt det var att bada jacuzzi, varpå hon får frågan om vad hon tycker och hon svarar "Nej ni förstår jag kan inte så mycket om bilar". Att jag inte dog av skratt är för mig än idag ett under.

En tjej i min klass på gymnasiet satt och lyssnade intresserat på två andra från klassen som pratade om hur skönt det var att bada jacuzzi, varpå hon får frågan om vad hon tycker och hon svarar "Nej ni förstår jag kan inte så mycket om bilar". Att jag inte dog av skratt är för mig än idag ett under.

Min mobror funderade på att bygga om källaren, som var utrustad med bastu och pingisbord som aldrig användes (utom vid föräldrafria alkoholorgier).
Sonen påpekade (med föräldrafria alkoholorgier i tankarna):
"Fan farsan, du skulle sätta in en jacuzzi!"
"Nja" svarade fadern.
"Det vette fan".
"Men en bubbelpool har jag funderat på".

Sporthojsrelaterat:
I början av min hojkarriär åkte "alla" FZR1000.
En god vän (och kusin till min fru) insåg att han mestadels körde sporttouring.
Bytte därför till lämpligaste möjliga hoj för det ändamålet.
BMW K75.
Blev mobbad.
Gubbhoj.
Trött och osvängbar.
Vännen och belackaren körde ihop från centralorten till bostadsorten.
Krokigt och kuperat.
Belackaren drog ifrån för att visa hur mycket bättre en sporthoj går.
Vännen fick horn.
Anlände flera minuter tidigare än belackaren till målet.
Vännen:
"Hängde du inte med?"
Belackaren (med skakande händer och svetten rinnande):
"Vadå?"
"Vi tävlade väl inte?"

Sensmoral:
Sporthojjar är inte så överlägsna som många vill tro.
Skicklighet är viktigare än material.

Sagt av en lätt berusad vän till mig till en bartender på en krog i Karlstad för typ 10 år sedan.

Vän - Har ni Kebab?
Bartender - Nej!?
Vän(efter lite suddig tankeverksamhet) - Med mos då?

:yoparty :D

Satt i plugget på högstadiet. Hanson hade precis släppt sin über-fina låt "Mmm bop" när min käre klasskamrat Gunnar kommer in klassrummet och utbrister: - Tjejen som sjunger i Hanson är så jäääääävla snygg!!!! :näsblod

Mobbad i 2 år...

För några år sedan dejtade jag en riktigt puckad blondin, en söndagmorgon käkade vi frukost på donken och började diskutera coka-cola. Jag hävdade att light var mycket bättre för tänderna än regular cola som innehåller naturligt socker men hon VÄGRADE köpa det. Fram och tillbaka försökte jag övertyga henne, drog upp alla argument jag kom på. Det starkaste kanske var att jag hade diskuterat samma sak med min tandläkare några veckor innan och hon borde ju veta. :rolleyes:

Detta berättade jag ju givetvis men hon hävdade envist motsatsen. Jag kommer inte ihåg vilka argument hon hade men det var i stil med; lightprodukter är konstgjorda och onaturliga alltså måste de vara jättefarliga.

Till slut la jag ner. Hon vägrade helt enkelt tro på mig. Har för mig att vi inte träffades mer efter det heller. :D

I lumpen så förklarade vårat befäl om det nödvändiga skyddsavståndet man måste ha vid skjutning med lösskjutningspipan på en K-Pist M45B.

En av mina lumparpolare räcker upp handen och frågar..
"Gäller skyddsavståndet med lösskjutningspipan även i krig?"
varpå befälet svarar.. "Men förfan Nyström, TÄNK innan du ställer en fråga"

Brorsan berättade att under en lektion i mellanstadiet sa deras lärare att det inte fanns luft i rymden.
Då hade en tjej skruvat lite på sig, räckt upp handen o sagt;
"-Men hur kan man andas däruppe då?????"

När jag var runt 18-20 umgicks med en blond chey som inte var smartast...

"Men, det är ju livsfarligt att ta självmord"

Precis när hon tog körkort så sa jag att jag hade fått köra rätt fort för att hinna i tid till en fest. Hade hållit ungefär dubbla hastigheten hela vägen. Hon hävdade med bestämdhet att man inte tjänar så mycket tid på att köra fort. Jag tyckte väl att jo det gör man, om man kör dubbelt så fort så tar det hälften så lång tid...men Nej nej det gjorde tydligen inte.

"Om man drunknar kan man dö"

Sedan hade jag en god vän som hade bokat biljetter till en USA resa. Han skulle ta tåget dit. Gick tydligen direkt från luleå!

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu