Skulle kika lite på slavcylindern till kopplingen då kolven ploppade ut och det rann ut en del vätska. Satte tillbaka kolven i cylindern och satt tillbaka allt och luftade kopplingen.
Min undran är om det är samma tänk som gällande bromsok, dvs att man helst inte ska ta bort kolven om det inte är nödvändigt? Tänker på tätningar osv som kan ta skada?
Brukar tex alltid göra rent bromsoken ordentligt efter säsongen men då tar jag aldrig bort kolven helt utan pumpar bara ut den så långt jag vågar innan rengöring.
Kopplingen verkar fungera som den ska även om det var ett helvete att lufta när det bara sitter en luftnippel nere vid slavcylindern och ingen uppe på styret vid behållaren.
Min undran är om det är samma tänk som gällande bromsok, dvs att man helst inte ska ta bort kolven om det inte är nödvändigt? Tänker på tätningar osv som kan ta skada?
Brukar tex alltid göra rent bromsoken ordentligt efter säsongen men då tar jag aldrig bort kolven helt utan pumpar bara ut den så långt jag vågar innan rengöring.
Kopplingen verkar fungera som den ska även om det var ett helvete att lufta när det bara sitter en luftnippel nere vid slavcylindern och ingen uppe på styret vid behållaren.