Koppling/slavcylinder Aprilia Shiver

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skulle kika lite på slavcylindern till kopplingen då kolven ploppade ut och det rann ut en del vätska. Satte tillbaka kolven i cylindern och satt tillbaka allt och luftade kopplingen.

Min undran är om det är samma tänk som gällande bromsok, dvs att man helst inte ska ta bort kolven om det inte är nödvändigt? Tänker på tätningar osv som kan ta skada?
Brukar tex alltid göra rent bromsoken ordentligt efter säsongen men då tar jag aldrig bort kolven helt utan pumpar bara ut den så långt jag vågar innan rengöring.

Kopplingen verkar fungera som den ska även om det var ett helvete att lufta när det bara sitter en luftnippel nere vid slavcylindern och ingen uppe på styret vid behållaren.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top