Kontroversiell 9/11 dokumentär!!

huset rasar väl så symmetriskt, borde åtminstone ett av dom inte ha tippat åt någon sida, planen träffade bara från en sida och kanske inte mitt i, en "genial" plan annars att träffa huset så härdningen försvinner och stålet ger vika och huset rasar snyggt, 2 av 2 är proffsigt, hur WTC-7 tog sig ner så snyggt är en annan femma.

bjorasen skrev:
2302742 Men varför bara härda det så det "bara" tål 500 grader??

Man härdar stål med värme och man avhärdar det med värme, hur hårt man härdar det spelar ingen roll. Det går inte att göra stål "mer" tålig via härdning.

Man kan däremot skydda stålet med brandskyddsfärg eller klä in det med exempelvis gips för att det ska klara sej längre.

Vet ej hur dom gör i USA men med tanke på att villorna är byggda i nåt som liknar wellpapp och masonite så kan man inte ha så höga förhoppningar.

// P

Markus skrev:
2302598 Säg inte att du missat att man kan skriva September 11 som "9/11"? [/B][/SIZE]
Nej! I Sverige betyder det sättet att skriva 9 november! Att man har andra system i andra länder det vet jag, men det är fortfarande inte svensk norm. Det är liksom en av tankarna bakom kommunikation att alla ska veta vad det betyder. Eller du tycker att det är logiskt att 9/11 betyder 9 november ibland och 11 september ibland???
Nu ska jag hem men jag kommer att kolla imorgon om du kan visa upp en länk till det du påstår. :7peta För jag tror dig inte och lovar att be om ursäkt om du har rätt!

Förresten kan du läsa här:
http://www.svet.lu.se/Mikromanualer_och_Gula/Gula/Skriva_och_tala_svensk/Gula_kap5.html#5.9

Last edited:
KGK skrev:
2302802 huset rasar väl så symmetriskt, borde åtminstone ett av dom inte ha tippat åt någon sida, planen träffade bara från en sida och kanske inte mitt i, en "genial" plan annars att träffa huset så härdningen försvinner och stålet ger vika och huset rasar snyggt, 2 av 2 är proffsigt, hur WTC-7 tog sig ner så snyggt är en annan femma.

Jag fattar inte riktigt vad du menar men jag vägrar tro att nåt snille hade synkroniserat nåt tjugotal bomber med själva flygplanskraschen. Om jag inte missminner mej så tog det väl en stund efter att planen hade landat tills byggnaden rasade. Ungefär så lång tid som behövdes för att härda av stålet....

// P

Puttete skrev:
2302844 Jag fattar inte riktigt vad du menar men jag vägrar tro att nåt snille hade synkroniserat nåt tjugotal bomber med själva flygplanskraschen. Om jag inte missminner mej så tog det väl en stund efter att planen hade landat tills byggnaden rasade. Ungefär så lång tid som behövdes för att härda av stålet....

// P

Jag provar mig på att förklar hur han menade. I filmen Loose Change 2nd Edition SWE så pratas det om hur vakternas bombhundar inte "jobbade" dom sista två veckorna innan 9/11. Detta tyder på att nån just placerat in bomber i huset så att det ska se ut som att huset rasar just pga av hettan, men eg. är det just bomberna som får huset att rasera. Folk som jobbar just med att riva hus med bomber säger att ett hus rasar just på det sättet som WTB-huses rasar när man använde bomber.

Mark

Mark skrev:
2302891 Jag provar mig på att förklar hur han menade. I filmen Loose Change 2nd Edition SWE så pratas det om hur vakternas bombhundar inte "jobbade" dom sista två veckorna innan 9/11. Detta tyder på att nån just placerat in bomber i huset så att det ska se ut som att huset rasar just pga av hettan, men eg. är det just bomberna som får huset att rasera. Folk som jobbar just med att riva hus med bomber säger att ett hus rasar just på det sättet som WTB-huses rasar när man använde bomber.

Mark

Nog för att Bush är den största jubelidioten i modern tid men det här är väl magstarkt.
Skulle man alltså ha placerat ut egna bomber? Och låtit fanatikerna brassa in ett helt jävla flygplan?
För vad? Jaga terrorister?

//P

Puttete skrev:
2302989 Nog för att Bush är den största jubelidioten i modern tid men det här är väl magstarkt.
Skulle man alltså ha placerat ut egna bomber? Och låtit fanatikerna brassa in ett helt jävla flygplan?
För vad? Jaga terrorister?

//P
Vem som just kör flygplanen har jag inte nån koll på. Kommer inte ihåg vad dom säger i filmen. Kan ha varit nåt om radiostyrda plan, men kanske rör jag ihop det. :va

Filmen vill iaf påvisa att det gick till just på detta viset. Se filmen är mitt hetaste tips. Svårt att diskutera saken när alla inte sett filmen. Jag borde f.ö. se filmen igen och vara nykter denna gången.

Mark skrev:
2302891 Detta tyder på att nån just placerat in bomber i huset så att det ska se ut som att huset rasar just pga av hettan, men eg. är det just bomberna som får huset att rasera. Folk som jobbar just med att riva hus med bomber säger att ett hus rasar just på det sättet som WTB-huses rasar när man använde bomber.

Mark

Min fråga till dig blir då: Har du sett hur det ser ut inuti en byggnad i WTC:s storlek som man river mha sprängladdningar på de bärande delarna? Före sprängningsögonblicket menar jag alltså.

Halogen skrev:
2303459 Min fråga till dig blir då: Har du sett hur det ser ut inuti en byggnad i WTC:s storlek som man river mha sprängladdningar på de bärande delarna? Före sprängningsögonblicket menar jag alltså.

Nope, men jag har på känn att du ska berätta för mig om att det är knökat med bomber på bärande delar och detta är inte så lätt att sätta upp utan att folk blir misstänksamma?

Finns det ingen möjlighet att gömma bomberna? :va

Nu var min gissning kanske helt åt helvete... :gnissla

Mark

Mark skrev:
2303491 Nope, men jag har på känn att du ska berätta för mig om att det är knökat med bomber på bärande delar och detta är inte så lätt att sätta upp utan att folk blir misstänksamma?

Finns det ingen möjlighet att gömma bomberna? :va

Nu var min gissning kanske helt åt helvete... :gnissla

Mark

Jodå, sprängladdningarna syns knappt när de väl är på plats. Det är lite värre med det spindelnät av elkablar/pentylstubin som krävs för att göra en snygg kontrollerad sprängning. Som en liten hint:
building-implosion-20.jpg

Här kan ni läsa de officiella rapporterna. Kanske tar död på några konspirationsteorier. Många har väldigt lätt för att lita blint på dessa konspirationsteorier. Det visades ju en dokumentär på svt för nåt år sedan där de påstod att fotbolls-VM (?) i Stockholm var påhittat och aldrig ägt rum. Var en hel del som trodde på det. :)
Finns säkert de som skulle tro att Sverige verkligen hade en 12:e spelare på planen som visades i oddset-reklamen om det visats i cbs 60 minutes istället. ;)

http://fire.nist.gov/bfrlpubs/build03/PDF/b03017.pdf
http://www.9-11commission.gov/report/index.htm

Ni som är helt på det klara med att denna konspirationsteori är bluff, har ni sett filmen?

Jag är inte på nåt sätt säker på vad som är rätt och fel. Vad som egentligen hände och vad som är bluff. Men efter att jag såg filmen så blev jag bra mkt mer openminded.

Tyckte oxå att alla former av konspirationer var bluff o skit, men... ja nu vet jag inte.

Puttete skrev:
2302844 Jag fattar inte riktigt vad du menar men jag vägrar tro att nåt snille hade synkroniserat nåt tjugotal bomber med själva flygplanskraschen. Om jag inte missminner mej så tog det väl en stund efter att planen hade landat tills byggnaden rasade. Ungefär så lång tid som behövdes för att härda av stålet....

// P

Menar att det går kanske lite väl snyggt till..., jag vägrar också tro att någon placerat ut bomber men konstiga saker har hänt förr, ex. P2 på 80-talet, dokumentären verkar inte finns på nätet dock...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda_Due

Mark skrev:
2303997 Ni som är helt på det klara med att denna konspirationsteori är bluff, har ni sett filmen?

Jag är inte på nåt sätt säker på vad som är rätt och fel. Vad som egentligen hände och vad som är bluff. Men efter att jag såg filmen så blev jag bra mkt mer openminded.

Tyckte oxå att alla former av konspirationer var bluff o skit, men... ja nu vet jag inte.

Håller med dig Mark. När man sett filmen så öppnar man ögonen.
Man behöver inte tro eller lita blint på vad snubben säger heller för den delen.
Men tar man till sig lite av båda sidor så förstår man att det är något som inte är som det ska iallafall.

I en trygg tillvaro som vi har så behöver vi kanske inte bry oss.
Men jag tycker iallafall att det är intressant att veta vad som händer ute i vida världen. Och det är ta mig fan skrämmande..

Synd att James Bond inte finns på riktigt och kan rädda oss från alla onda snubbar :hihi ;)

"Det tredje riket gick inte under, det bara ändrade färger" :hihi

USA...

Jag tror inte att Gottröra någonsin funnits. Därför fanns det heller inget krashat plan i Gottröra. Platsen som kallas Gottröra är ett svart hål som suger i sig plan och skattepengar.

Det finns inte en chans i helvete att dessa byggnader ska ha rasat bara pga flygplanen. Jag har sett en dokumentär om hur tornen byggdes och det var helt otroliga säkerhetskrav de hade att uppfylla. Tornen är byggda för att klara orkaner bomber och allt som kan tänkas. I filmen så visar de ju också andra äldre skyskrapor som har brunnit i 48timmar men inte rasat så hur förklarar ni att härdningen ska gå ur stålet efter ett tag så byggnaden rasar?
WTC brann ju bara ett kort tag.

Dessutom hur fan förklarar ni den tredje byggnaden som rasade som inte fick ett flygplan in i sig? :confused:

geting skrev:
2304279 Det finns inte en chans i helvete att dessa byggnader ska ha rasat bara pga flygplanen. Jag har sett en dokumentär om hur tornen byggdes och det var helt otroliga säkerhetskrav de hade att uppfylla. Tornen är byggda för att klara orkaner bomber och allt som kan tänkas. I filmen så visar de ju också andra äldre skyskrapor som har brunnit i 48timmar men inte rasat så hur förklarar ni att härdningen ska gå ur stålet efter ett tag så byggnaden rasar?
WTC brann ju bara ett kort tag.

Dessutom hur fan förklarar ni den tredje byggnaden som rasade som inte fick ett flygplan in i sig? :confused:
Inte en chans i helvete att dom rasar av flygplanskrascher? Om de skulle klara orkaner och BOMBER så var det väl inte bomber heller då. Kanske allah raserade dom? Kolla länken i min tidigare kommentar också om du har tid.

Det är en viss skillnad på ett normalt bombattentat och någon som i flera månader planerat och utfört en kontrollerad demolition, det kan ingen byggnad stå emot men de här tornen var byggda för att klara ALLA situationer som kunde uppstå i princip.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!