darth_igel
Ny medlem
:corn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KGK skrev:2301436The temperature of the fire at the WTC was not unusual, and it was most definitely not capable of melting steel.
Det är det som är så konstigt, var enda gång jag åkt in med de största passagerar planen högt upp i en sky skrapa så har dom knapt rubats1!Markus skrev:2302047Vad knasigt, hur kunde det då rasa?
Älskar deras "Bullshit"-show på tv6! Kul sätt att visa att vetenskapligt tänkande, tvärtemot vad vissa här tror, handlar om verkligheten och hur den faktiskt är inte bara hur man vill att den skall vara.honkiie skrev:2302079Det är det som är så konstigt, var enda gång jag åkt in med de största passagerar planen högt upp i en sky skrapa så har dom knapt rubats1!
Jag tycker det här är är kontroversiellt, det är bara 9 minuter långt och du ser den i din browser http://video.google.com/videoplay?docid=7501020220921158523&q=penn+teller
Otroligt bra tv faktiskt.bonny skrev:2302158Älskar deras "Bullshit"-show på tv6! Kul sätt att visa att vetenskapligt tänkande, tvärtemot vad vissa här tror, handlar om verkligheten och hur den faktiskt är inte bara hur man vill att den skall vara.
honkiie skrev:2302079Det är det som är så konstigt, var enda gång jag åkt in med de största passagerar planen högt upp i en sky skrapa så har dom knapt rubats1!
bonny skrev:2302158...handlar om verkligheten och hur den faktiskt är inte bara hur man vill att den skall vara.
Markus skrev:2302047Vad knasigt, hur kunde det då rasa?
Har jag inte ALLTID prpagerat för vetenskap, statistik, referenser o.lik tråkigheter samt förnekat enskilda individers åsikter eller upplevelser som bevis för t.ex. samhällsutvecklingen?? Om jag inte är helt ute och cyklar så har du ju t.o.m. beskyllt mig för att inte "varit ute i verkligheten utan bara på mitt kontor"??Markus skrev:2302222
Äntligen erkänner du det.
[/FONT]
Puttete skrev:2302246
Har inte orkat läsa hela tråden men deras argumentation vad gäller stål och eldens temperatur har inget med verkligheten att göra.
bonny skrev:2302289Har jag inte ALLTID prpagerat för vetenskap, statistik, referenser o.lik tråkigheter samt förnekat enskilda individers åsikter eller upplevelser som bevis för t.ex. samhällsutvecklingen?? Om jag inte är helt ute och cyklar så har du ju t.o.m. beskyllt mig för att inte "varit ute i verkligheten utan bara på mitt kontor"??![]()
Apropå klippet från BRÅ: Har jag någonsin påstått något annat? Så länge som du använder t.ex. BRÅ som referens så är vi nog eniga...
Markus skrev:2302047Vad knasigt, hur kunde det då rasa?
Puttete skrev:2302246Alla som har det minsta hum om byggnadsteknik och brandskyddsförebyggande arbete i byggnader vet att stålet inte smälter vid en normal brand. Däremot börjar härdningen gå ur stålet redan vid ca: 500° vilket gör att hållfastheten försämras drastiskt. Stålet viker sej alltså för att det inte längre klarar tyngden.
Har inte orkat läsa hela tråden men deras argumentation vad gäller stål och eldens temperatur har inget med verkligheten att göra.
// P
KGK skrev:2302481finns väl bara 2 saker att välja på, flygkrasch eller utplacerade bomber.
Det är ju både bomber och flygplan.Markus skrev:2302543Och eftersom flygkraschen otvivelaktigt ägt rum så antar jag att du gissar på bomber?
bonny skrev:2302573Förresten så finns det ett osvikligt bevis på "cover up"! Jag har, trots idogt sökande inte funnit vad det var som hände 9 november vilket ju visar hur effektivt etablissemanget jobbar med att dölja fakta.
(förlåt! Jag vet att det är navelskådande felfinneri men jag lade just märke till namnet på tråden.)
KGK skrev:2302523Intressant att professorer inom fysik offentligt menar att det inte berodde på planen, ifall det är allmän kunskap, en del kanske önskar att det var en konspiration som var mer än att köra flygplanen i byggnaderna.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |