Nu blir det lite pinsamt för dig. Borde vara lättare att bara erkänna ett stavfel, eller?Markus skrev:2309147Det där är inte en komplett mening, antingen kör vi korrekt eller inte.
Nu drar jag till Sannd hamn ,hörs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir det lite pinsamt för dig. Borde vara lättare att bara erkänna ett stavfel, eller?Markus skrev:2309147Det där är inte en komplett mening, antingen kör vi korrekt eller inte.
Nu drar jag till Sannd hamn ,hörs.
Maax skrev:2309867Vet inte om någon nämt det redan men Empire State Building, byggd på 1910-1920-talet? råkade ut för samma sak på -40-talet. Blev i tät dimma rammat dead on av en B-25 Michell bombare. Och det stod kvar, som alla vet.
Verkar ju mystiskt att 2 hus rasar på nästan exakt samma sätt. I "bästa" fall handlar det om extremt byggfusk som många nog vill mörka. I värsta fall? Vill vi veta det?
sigges skrev:2309909Det är ju en viss storleksmässig skillnad på en B-25 michell och en 767a
knappt 20.000kg fullastad mot runt 180.000kg för en 767-200
767an har ju en bränslekapacitet på över 90.000liter
Maax skrev:I "bästa" fall handlar det om extremt byggfusk som många nog vill mörka. I värsta fall? Vill vi veta det?
valmers skrev:2309168Nu blir det lite pinsamt för dig. Borde vara lättare att bara erkänna ett stavfel, eller?
Så förmåga att stava rätt är värdelös kunskap? OK.Markus skrev:2310073Jag förstod inte att det fanns en fråga beträffande huruvida jag erkänner eller inte förrän nu:
Ja, jag erkänner.
Inte för att jag har dubbelkollat, men jag vet att du besitter ofantligt mycket värdelös kunskap så jag litar på dig.
valmers skrev:2309168Nu blir det lite pinsamt för dig. Borde vara lättare att bara erkänna ett stavfel, eller?
För att inte tala om särskrivning.Gabor skrev:2310333Lite stavfel är välskit samma...
Värre med fakta fel.
Det var inte en B737, uten en B 767, den innehåller ca 90 ton flygbränsle max vid start, blir en ordentlig brasa av det, brinner länge.
I brännkammaren och de första turbinsteget ca 1600 grader celcius.
Om detta bränsle brinner med låt säga 1300 grader i fri avgiven luft, så tar det ca 2 timmar innan det billiga högkolhaltiga armeringsjärnen smälter i betongkonstruktionen.
WTC var även utrustad med ett antal hisschakt som fungerade som ett par ordentliga luft kanaler som tillförde bränslet rejält med syre, ....
Resultatet blev att det träffade våningarna inte orkade hålla ihop konstruktionentyngden av ovanvåningarna. Dessa kollapsade och tog med sig allt som var i dess väg.
Kolla filmerna noga, det är uppifrån och ner som det rasar, inte fan är det någon som spränger mitt i huset för att få det att rasa...jösses.
Konsprationsteorier i usa,, vad ska dom hitta på sen.....
bjorasen skrev:2306446Jag vet inte vad det är men om man tittar på bilderna på huset så är det ju definitivt inte ett flyplan iaf!
valmers skrev:2310369För att inte tala om särskrivning.Helt riktigt, det var 767
r.
Gabor skrev:2310423
och håller med att det blir ca 800 grader i fri avgiven luft som flygbränsle brinner och då tar det en stund att försvaga stålets egenskaper, inte smälta bara försvaga,
Homo skrev:2310671om det nu bara blir 800° hur kan man då tydligt se att det rinner smält stål ur en av byggnaderna i filmen terrorstorm? när vi alla vet att det krävs 1400 för att det ska smälta, tid är irrelevant men det måste upp i 1400. säger inget om att stål blir svagare med hög temperatur det vet jag. (hobbymetallurg) så fort man hettar upp stål högre än anlöpningtemperaturen så tappar man hårdhet. styrka i stål är en funktion av hårdhet. det behövs inte mycket för att konstruktionsstål ska bli mjukt. men men jääävligt skummt att man ser smält stål iaf tycker jag
Homo skrev:2310671men men jääävligt skummt att man ser smält stål iaf tycker jag
geting skrev:2312058Vad tror du själv?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT