K-Micke
Ny medlem
Jag har inte sett den här tråden förrän nu, kanske för att jag inte besöker SH så ofta längre. Precis som de flesta andra har jag länge levat i okunnighet eftersom jag okritiskt accepterade den officiella versionen (den om bin Laden och araberna) av 9/11-attackerna. Efter att mer av en slump sett några filmer och siter på nätet så var mitt intresse väckt och sedan dess har jag slukat mängder med information. Jag har även ett ex av den officiella rapporten "The 9/11 commission report" för att jämföra officiella/alternativa teorier. Den officiella förklaringen av attackerna är en lögn. Attackerna planerades och genomfördes av element inom USA's egen regering och inom de egna organisationerna (militär, underrättelsetjänst etc). Motivet var att få amerikaner och speciellt kongressen att acceptera drastiskt ökade militära utgifter och att starta "The War on Terrorism". Syftet med det "kriget" är inte som man kan förledas att tro att jaga terrorister, utan det är att etablera kontroll och militära baser i Afghanistan, Irak och angränsande områden, en plan som fanns redan långt före 9/11-attacken.
De viktigaste punkterna:
Jag uppmanar alla att själva göra sin forskning. Acceptera inte den ena eller den andra konspirationsteorin, utan leta själva fram informationen, på nätet, i böcker, dokumentärfilmer etc. Inte bara om 9/11-attackerna utan om konflikter i världen från WWII till idag. Var beredda på att eran världsbild blir helt förändrad. Men det är en nyttig övning, dels för att bättre förstå det som händer i världen och dels för att bättre vara förberedd på det som kan hända i framtiden.
WTC demolering (bilder,video):
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/index.html
Pentagon:
www.davesweb.cnchost.com/nwsltr68.html
Piloter analyserar flightrecorder data:
Pandora's Black Box - Chapter 2: Flight of American 77
http://video.google.com/videoplay?docid=4648624627192508186
Bilder:
Gravitationen jobbar med att kollapsa WTC2 efter att "stålet mjuknat pga den intensiva hettan"? Eller finns det en bättre förklaring? Det tar ca 10sek, eller ca 10 våningar/sek. Nästan all betong förvandlades till ett finkornigt damm som täckte stora delar av Manhattan.
Flight 93's krasch-site i Pennsylvania. Enligt den officiella teorin störtade planet rakt ned i hög fart och "förgasades".
De viktigaste punkterna:
- WTC1,2 och WTC7 demolerades med hjälp av någon form av sprängämnen. Skadorna från flygplanskollisionerna och efterföljande bränder kan inte få stålbyggnader att kollapsa på det sätt de gör. WTC7 är ett extra tydligt exempel på en kontrollerad demolering (WTC7 nämns överhuvudtaget inte i "The 9/11 commision report").
- Ingen Boeing (flight 77) krachade in i Pentagon. Bildbevisen talar för sig själva. Data från flightrecordern släpptes av NTSB efter påtryckningar från allmänheten och analyserades av piloter (se länk nedan). Data't visar en helt orimlig, för att inte säga omöjlig manöver, för en Boeing 757, och det stämmer inte med skador observerade på marken.
- Ingen Boeing (flight 93) kraschade i Shanksville, Pennsylvania. Bildbevis och vittnesmål. De första vittnesmålen av reportrar på plats är extra intressanta eftersom de inte hunnit påverkas av den officiella propagandan. En rykande liten krater var det enda de såg. Inga flygplansdelar. Ingenting.
Jag uppmanar alla att själva göra sin forskning. Acceptera inte den ena eller den andra konspirationsteorin, utan leta själva fram informationen, på nätet, i böcker, dokumentärfilmer etc. Inte bara om 9/11-attackerna utan om konflikter i världen från WWII till idag. Var beredda på att eran världsbild blir helt förändrad. Men det är en nyttig övning, dels för att bättre förstå det som händer i världen och dels för att bättre vara förberedd på det som kan hända i framtiden.
WTC demolering (bilder,video):
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/index.html
Pentagon:
www.davesweb.cnchost.com/nwsltr68.html
Piloter analyserar flightrecorder data:
Pandora's Black Box - Chapter 2: Flight of American 77
http://video.google.com/videoplay?docid=4648624627192508186
Bilder:
Gravitationen jobbar med att kollapsa WTC2 efter att "stålet mjuknat pga den intensiva hettan"? Eller finns det en bättre förklaring? Det tar ca 10sek, eller ca 10 våningar/sek. Nästan all betong förvandlades till ett finkornigt damm som täckte stora delar av Manhattan.
Flight 93's krasch-site i Pennsylvania. Enligt den officiella teorin störtade planet rakt ned i hög fart och "förgasades".
Last edited: