Kontroversiell 9/11 dokumentär!!

Jag har inte sett den här tråden förrän nu, kanske för att jag inte besöker SH så ofta längre. Precis som de flesta andra har jag länge levat i okunnighet eftersom jag okritiskt accepterade den officiella versionen (den om bin Laden och araberna) av 9/11-attackerna. Efter att mer av en slump sett några filmer och siter på nätet så var mitt intresse väckt och sedan dess har jag slukat mängder med information. Jag har även ett ex av den officiella rapporten "The 9/11 commission report" för att jämföra officiella/alternativa teorier. Den officiella förklaringen av attackerna är en lögn. Attackerna planerades och genomfördes av element inom USA's egen regering och inom de egna organisationerna (militär, underrättelsetjänst etc). Motivet var att få amerikaner och speciellt kongressen att acceptera drastiskt ökade militära utgifter och att starta "The War on Terrorism". Syftet med det "kriget" är inte som man kan förledas att tro att jaga terrorister, utan det är att etablera kontroll och militära baser i Afghanistan, Irak och angränsande områden, en plan som fanns redan långt före 9/11-attacken.

De viktigaste punkterna:

• WTC1,2 och WTC7 demolerades med hjälp av någon form av sprängämnen. Skadorna från flygplanskollisionerna och efterföljande bränder kan inte få stålbyggnader att kollapsa på det sätt de gör. WTC7 är ett extra tydligt exempel på en kontrollerad demolering (WTC7 nämns överhuvudtaget inte i "The 9/11 commision report").
  • Ingen Boeing (flight 77) krachade in i Pentagon. Bildbevisen talar för sig själva. Data från flightrecordern släpptes av NTSB efter påtryckningar från allmänheten och analyserades av piloter (se länk nedan). Data't visar en helt orimlig, för att inte säga omöjlig manöver, för en Boeing 757, och det stämmer inte med skador observerade på marken.
  • Ingen Boeing (flight 93) kraschade i Shanksville, Pennsylvania. Bildbevis och vittnesmål. De första vittnesmålen av reportrar på plats är extra intressanta eftersom de inte hunnit påverkas av den officiella propagandan. En rykande liten krater var det enda de såg. Inga flygplansdelar. Ingenting.

Jag uppmanar alla att själva göra sin forskning. Acceptera inte den ena eller den andra konspirationsteorin, utan leta själva fram informationen, på nätet, i böcker, dokumentärfilmer etc. Inte bara om 9/11-attackerna utan om konflikter i världen från WWII till idag. Var beredda på att eran världsbild blir helt förändrad. Men det är en nyttig övning, dels för att bättre förstå det som händer i världen och dels för att bättre vara förberedd på det som kan hända i framtiden.

WTC demolering (bilder,video):
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/index.html

Pentagon:
www.davesweb.cnchost.com/nwsltr68.html

Piloter analyserar flightrecorder data:
Pandora's Black Box - Chapter 2: Flight of American 77
http://video.google.com/videoplay?docid=4648624627192508186

Bilder:
Gravitationen jobbar med att kollapsa WTC2 efter att "stålet mjuknat pga den intensiva hettan"? Eller finns det en bättre förklaring? Det tar ca 10sek, eller ca 10 våningar/sek. Nästan all betong förvandlades till ett finkornigt damm som täckte stora delar av Manhattan.

Flight 93's krasch-site i Pennsylvania. Enligt den officiella teorin störtade planet rakt ned i hög fart och "förgasades".

Last edited:
Nu har jag inte läst alla inlägg osv men jag tänkte att jag kunde såga Loose Change 2nd Edition-filmen i alla fall, att använda den i något syfte överhuvudtaget, mer än kanske som ruskigt dålig lördagsunderhållning, är bortkastad tid. Den franske killen som gjorde filmen har inte hälften rätt i den där dokumentären. Mer vinklat till egen vinning blir det knappast. Hade jag haft ork hade jag rotat fram allt material som talar emot hur mycket som helst i den dokumentären, men nu är klockan snart ett och jag ska fan sova.

Förövrigt undrar jag hur ni konspiratörer ställer er till alla andra attentat som har inträffat, 7/7 och Madridbomberna till exempel, är dom också bara icensatta av respektive regeringar för att... Ja för vadå?

Och var det förresten Herr Buske som parkerade skåpbilen under WTC i början på 90-talet också? :skrämd

@K-micke, såg ditt inlägg lite sent, jag undrar, alla dom som tydligen inte omkom vid krasherna i Pennsylvania och Pentagon, var tog dom vägen? Mutade man säg kanske 10 000 anhöriga och bekanta att hålla tyst och spela sorgsna medan dom som "dog" nu lever lyxliv på Påskön istället?

Last edited:
Nu har jag inte läst alla inlägg osv men jag tänkte att jag kunde såga Loose Change 2nd Edition-filmen i alla fall, att använda den i något syfte överhuvudtaget, mer än kanske som ruskigt dålig lördagsunderhållning, är bortkastad tid. Den franske killen som gjorde filmen har inte hälften rätt i den där dokumentären. Mer vinklat till egen vinning blir det knappast. Hade jag haft ork hade jag rotat fram allt material som talar emot hur mycket som helst i den dokumentären, men nu är klockan snart ett och jag ska fan sova.

Vi kan ju börja med de här:

http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

http://screwloosechange.blogspot.com/

Vi kan ju även avhandla pentagonkraschen som en del foliehattar gärna vill avfärda:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

Sen lite allmänt:

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html

Härnäst: Bush=Hitler

Men jösses, döda inte tråden redan nu! Jag hade ju räknat med minst sju sidor till med underhållning. :(

Men jösses, döda inte tråden redan nu! Jag hade ju räknat med minst sju sidor till med underhållning. :(

Flåt
emotsaddownsbe9.gif

bra, gör något vettigare en timme :)

BBC brukar vara bättre :näsblod

BBC har gjort ett nytt program om 9/11,

9/11 - The Third Tower

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/conspiracy_files/7330169.stm

vet inte om det är bättre än förra de gjorde , går i kunskapskanalen imorgon, kanske finns på youtube också.

Dokument utifrån. Brittisk dokumentär från 2008. Ännu sju år efter terrorattackerna mot World Trade Center spirar konspirationsteorierna. En av de mest långlivade gäller byggnad nummer sju - det tredje torn som rasade i samband med attackerna. Var det verkligen bränder som gjorde att den jättelika byggnaden föll ihop som ett korthus? Eller var det en planerad sprängning, utförd av säkerhetstjänsten, i syfte att undanröja viktiga dokument? BBC reder ut begreppen.

Last edited:
Om nu allt var iscensatt tycker man ju att dom skulle ha bemödat sig med att krascha ett plan i det tredje huset också och inte bara spränga det i luften och hoppas att ingen märker nåt.

Det är alltid lika kul att läsa denna tråd :D
Ok att det finns inavlade amerikaner som går på teorierna om att det inte var flygplan som kraschade i både torn och Pentagon, men att det är så många övriga som tror på det!
Vart var dem när det inträffade!? Såg de inte bla livesändningar/inspelningar direkt efter dåden? Hur fan kan man i sitt vuxna liv sitta och tro att det var ett dåd utfört av den amerikanska regeringen/nåt annat högt där borta och inte en terrorgrupp?

Det jag funderar mest på är vad som blir nästa mål för terroristerna? Det fanns ju vadslagning om det tidigare men togs bort efter påtryckningar, så mycket för den tryckfriheten :)

Bra och bra.
Jag har ertt flertal, vilka som är bra vet jag inte.
Vad gillar du för stil?

Finns det någon som är gjord i samarbete med fox news? Gärna där man sågar "foliehatsmarodörer" och nämner Gud minst 99 gånger!

n568952719_197894_4311.jpg

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey