GSXR1100R
The older i get the faster i was
Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på![]()
GSXR1100R skrev:Jag har fyrkolvsok (Nissin) på ERF hojen (GSX750R-00) beläggen på insidan slits dubbelt så mycket som på utsidan, kolvarna kärvar inte, vad kan detta bero på![]()
Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.soppatorsken skrev:Men det är väl bara att vända på beläggen när de är halvslut?
Verkar troligtobruT skrev:en gissning....
det blir varmare på insidan (pga mindre kylande luft)
På anderstorp såg ni inte ut o ha så bråttom när ni tankade iaf, en gubbe till o ni hade hunnit byta beläggen!GSXR1100R skrev:Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.
Varför hjälpte du inte till dåHanneZ skrev:På anderstorp såg ni inte ut o ha så bråttom när ni tankade iaf, en gubbe till o ni hade hunnit byta beläggen!
/ Hannes
Extremt varmt för bromsbeläggen när man kör RR, bättre kylning på insidan fixar nog detta.-PLM- skrev:Jag tycker det låter skumt! lite skillnad i slitage är det alltid, men inte så mycket som du beskriver.
Är du säker på att oket sitter centrerat över skivan? Ingen egentillverkad okdistans som kanske inte är 100%?
Händer det gång på gång, eller är det första gången du märker det nu?
Är det så på båda bromsoken?
Kanske nån luftbubbla som ligger inne i oket och jävlas?
..och vips så var turbotratten åter tillbaka på våra fordon *internt skämt*GSXR1100R skrev:Extremt varmt för bromsbeläggen när man kör RR, bättre kylning på insidan fixar nog detta.
På med grillvantarna..GSXR1100R skrev:Inte att rekommedera på ett sextimmarslopp, stressmeck med varma bromsar är ingen lek.
Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm]Pilsner skrev:På gamla SAAB 99 hade man pga bristfällig design samma problem. Man löste detta genom att ha olika hårdhet på beläggen insida/utsida. Naturligtvis har du ett fel som måste lösas, men eftersom jag antar att du vill ha det fixat innan helgen så är detta ett förslag.
Egentligen har insidan bättre kylning, eftersom gaffelbenet inte skymmer luftströmmen där, -men vad f*n, vem är petig?
pilsner

Den obefintliga hastigheten genererar inte nog mycket kylluft. GASA.GSXR1100R skrev:Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm]![]()
valmers skrev:Den obefintliga hastigheten genererar inte nog mycket kylluft. GASA.

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |