Konstigt slitage

Micke, om du tittat lite i lådorna så tror jaga att det funnits ett par buntar med beggade belägg med. Där syns klart och tydligt att den hojen ska slita beläggen mycket jämt. Vid ett tillfälle slet jag faktiskt fyra belägg plåtrena exakt samtidigt.

Förstår inte vad som kan skilja nu mot då om det inte är så att det är fråga om kärringbromsande. Jag hade iaf kollat upp det noga tex att alla kolvar ska gå att klämma in med handkraft.

Kör ni med någon ny fälg eller annat meck?
 
Chrille skrev:
det är fråga om kärringbromsande.
?

Saken e klar. Det e fråga om kärringbromsande. Lille stumpen Micke på 47 kilo o lite fisbromsande e INTE vad den hojen e van vid. Nej, rejäl broms till stillastående av en rejäl man i varje krök...

:kiss
 
jorpes skrev:
Saken e klar. Det e fråga om kärringbromsande.
Japp, sån är den, den rena, oförfalskade sanningen. Det finns många som kan sanningsvittna om den saken :fakta
 
GSXR1100R skrev:
Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm] :lol
Du har inte tid med sånt här´nt tjafs. Du är på semester med tant och fusk ferrari. Köp nya belägg på vägen hem, byt på fredag. :D

PS. Hoppas semestern kan ge dej nån konditions träning (typ). :tuttar Annars blir teamchefens behandling grov.
 
Boxer skrev:
Du har inte tid med sånt här´nt tjafs. Du är på semester med tant och fusk ferrari. Köp nya belägg på vägen hem, byt på fredag. :D

PS. Hoppas semestern kan ge dej nån konditions träning (typ). :tuttar Annars blir teamchefens behandling grov.
En veckas träningläger i Deutchnyland med :tuttar gav resultat.

Bromsarna slets inte lika mycket denna gång, men Knudan har ju ingen 280-80 inbromsning.
 
GSXR1100R skrev:
En veckas träningläger i Deutchnyland med :tuttar gav resultat.

Bromsarna slets inte lika mycket denna gång, men Knudan har ju ingen 280-80 inbromsning.

Det förekom kanske lite hårda inbromsningar mellan touringvarven :D
 
GUL skrev:
Det förekom kanske lite hårda inbromsningar mellan touringvarven :D
Du slet upp beläggen, däcken och höjde bensinförbrukningen, men om du ger oss bakfälgen så är vi kvitt.

Vi som skulle köra på rennisarna hela nästa år, nu är dom helpaj :mad:
 
Chrille skrev:
Micke, om du tittat lite i lådorna så tror jaga att det funnits ett par buntar med beggade belägg med. Där syns klart och tydligt att den hojen ska slita beläggen mycket jämt. Vid ett tillfälle slet jag faktiskt fyra belägg plåtrena exakt samtidigt.
Plåtrena belägg skadar skivan, dessutom begriper ingen i teamet varför du spar på utslitna belägg, va ska man ha dom till :va
 
GSXR1100R skrev:
Du slet upp beläggen, däcken och höjde bensinförbrukningen, men om du ger oss bakfälgen så är vi kvitt.

Vi som skulle köra på rennisarna hela nästa år, nu är dom helpaj :mad:


Vi blev kvitt för allt + att jag blev heders arrave and drive chaufför hela nästa år när Jenny puffade till :tuttar och bjöd dig på en öl på Harrys. Kommer du inte ihåg det?
 
GUL skrev:
Vi blev kvitt för allt + att jag blev heders arrave and drive chaufför hela nästa år när Jenny puffade till :tuttar och bjöd dig på en öl på Harrys. Kommer du inte ihåg det?
Nej jag har en enda stor minneslucka :va
 
GSXR1100R skrev:
Plåtrena belägg skadar skivan, dessutom begriper ingen i teamet varför du spar på utslitna belägg, va ska man ha dom till :va

Det är löjligt att spara på så många utslitna belägg som jag har gjort, det är mest en fix ide, men att ha ett set eller två för säkerhets skull är ju en annan femma. Om inte annat gav jag bort två set till folk som inte hade kunnat tävla annars. Ibland glömmer man ju .

Stål mot stål var naturligtvis ett stort misstag.
 
Last edited:
Chrille skrev:
Det är löjligt att spara på så många utslitna belägg som jag har gjort, det är mest en fix ide, men att ha ett set eller två för säkerhets skull är ju en annan femma. Om inte annat gav jag bort två ser till fol som inte hade kunnat tävla annars. Ibland glömmer man ju .

Stål mot stål var naturligtvis ett stort misstag.
Hade inte jag sparat gamla belägg så hade en viss Deefred antagligen inte kunnat starta på vissa race... Och nu väntar vi alla på att höra alla detaljer om samma Deefreds klantbromsklossmekning på Knutstorp i fjol, skruva i mörker kan leda till att det blir stål mot stål även fast belägget inte är slut, fundera på den ni! :va :D
 
Torkel skrev:
Skruva i mörker kan leda till att det blir stål mot stål även fast belägget inte är slut, fundera på den ni! :va :D

Jag läste en historia om en kille som kom till verkstan för att hans bromsar lät "konstigt" och de inte var så bra som förut (innan han bytte belägg själv allså). Mekanikern tittade på oken och konstaterade att slitytan ska vara mot skivan och inte mot kolvarna.
Killen svarade att han hade satt de nya beläggen precis som de gammla satt.
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top