konstiga "utslag" på fälg

Autosol, gnugga och gnugga, sen gnuggar du lite till, sen polerar du bort resterna! Det blir säkert bra igen! :tummenupp

Crille skrev:
2351424 Fram med Autosol och gnid fälgarna så ska du se att dom kommer bli fina igen....

helt rätt. Glöm inte av att det går enbart att få bort autosolen med trasa, EJ VATTEN. tro mig jag har testat.

Den skivan såg inte bra ut heller, borde få en genomgång av nått.

Testa svinto :D funkade skitbra på mina.

Sen efterputs med autosol ;)

EDIT: såg skivan nu, går inte det bort om man bara åker och bromsar?

Last edited:
wINBLAD skrev:
2351440 Testa svinto :D funkade skitbra på mina.

Sen efterputs med autosol ;)

EDIT: såg skivan nu, går inte det bort om man bara åker och bromsar?

jo de e borta för de va i vintras som skivan va lite rostig... för tyvär så måste den stå ute på vintern...

jag har typ försökt med autosol till och med en polernings trissa. men jag antar att jag får gnugga mer :confused:

Last edited:
the_spirit skrev:
2351453 jo de e borta för de va i vintras som skivan va lite rostig... för tyvär så måste den stå ute på vintern...

jag har typ försökt med autosol till och med en polernings trissa. men jag antar att jag får gnugga mer :confused:

gnugga jättehårt! vad använder du för trasa? Jag använder ett gammalt lakan, funkar jättebra.

the_spirit skrev:
2351453 jo de e borta för de va i vintras som skivan va lite rostig... för tyvär så måste den stå ute på vintern...

Där har du boven i dramat!!!Går att skicka av dom på om-kromning men det är svin dyrt!!Tro nog du får leva med att du inte få väck allt.

Lycka till!!:tummenupp

jojon80 skrev:
2351959 Svinto är UBER!!
så länge du bara har löddret så repar det inte. Helt suveränt, men mycket jobb.

Jag tycker det funkar bäst torrt... men det är min åsikt.

Peter80 skrev:
2351975 Jag tycker det funkar bäst torrt... men det är min åsikt.

I det här fallet gör nog killen bäst i att använda det blött, och slänga det så fort det slutat löddra. Vem vill köra omkring med ett par matta repiga fälgar?

Det är inte säkert att du får bort det där hur hårt du än gnugggar... men mycket ska gå att få bort!

det värkar till att vara ett hopplöst fall:( jag har testat det mästa, det är precis som att det har varigt skit sen att man har sprutat klarlack åvan på. det sista jag kommer på vad man kan göra är att ta coca cola o folie

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph