Konstig framskärm?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hittade dessa bilder på Rich Oliver. Någon som sett liknande framskärm förr? Vad fyller den för funktion?

Bifogat

• 3u9qt6cnf7_1058036018.jpg
    3u9qt6cnf7_1058036018.jpg
    68.1 KB · Visningar: 221
  • ygfj8xzviw_1053263756.jpg
    ygfj8xzviw_1053263756.jpg
    39.8 KB · Visningar: 270
  • ft58m8jrl5_1053174913.jpg
    ft58m8jrl5_1053174913.jpg
    90.6 KB · Visningar: 257
minskar luftmotståndet, sägas det, rhinofender heter det väl...
gammalt

Penguin skrev:
Hittade dessa bilder på Rich Oliver. Någon som sett liknande framskärm förr? Vad fyller den för funktion?

Jo Rich körde med den framskärmen när jag var på Daytona 2003, men det var inte många fler än han och han använde den bara på snabba banor.

Inte säker på att det ger så mycket för då hade fler använt det. Kan tänka mig att det blir sämre kylning och där tappar man. Nu hade förstås Rich kitkylaren.

Ska tilläggas att Rich imponerade med sin körning, kändes som om Chuck Sorensen och Simon Turner inte hade något att sätta emot. Men Rich var tydligen inte så omtyckt i depån. Han kunde mycket väl tex köpa upp alla däcken som Dunlop hade och sen vägra sälja till någon annan.

Nordgren skrev:
Men Rich var tydligen inte så omtyckt i depån. Han kunde mycket väl tex köpa upp alla däcken som Dunlop hade och sen vägra sälja till någon annan.

Hehe, verkar vara ett bra sätt att dryga sig på..

/B

Bj.O.rn skrev:
Hehe, verkar vara ett bra sätt att dryga sig på..

/B

Jag har råkat ut för det på SM också några gånger både i 250standard och 250cc. Senast i år på Karlskoga när Kisa kommer med 7 bakdäck och låter en boka 4 av dem, men va fan det var bara att vända på ett gammalt. Är även många som köpt på sig däck inför tävlingar och inte haft lust att sälja.

Race hojjar blir ju bara snyggare o snyggare, så de fick införa ett reglemente för att få stopp på det...

Torkel skrev:
http://www.richoliver.net/TEAMOLIVERLATESTNEWS11.html
En inverterad variant av den första framskärmen! Är det hans grej kanske? Att sätta griller i huvudet på motståndarna genom att använda helskumma framskärmar. Ska testa det i år jag med...

Nu hittade jag citat jag letat efter från Rich efter Daytona" I'LL SURE MISS RIDING THE HIGH BANKS AT 14,OOO RPM!"
Jag kan bara hålla med. Numer är ju banan också ombyggd så att man inte ska köra så mycket och så snabbt på bankingen.

Nordgren skrev:
...Men Rich var tydligen inte så omtyckt i depån. Han kunde mycket väl tex köpa upp alla däcken som Dunlop hade och sen vägra sälja till någon annan.

Eller som kommentatorerna på Eurosport skulle uttryckt det; En typisk vinnarmentalitet :3freak *Ironi!*

Nordgren skrev:
Jag har råkat ut för det på SM också några gånger både i 250standard och 250cc. Senast i år på Karlskoga när Kisa kommer med 7 bakdäck och låter en boka 4 av dem, men va fan det var bara att vända på ett gammalt. Är även många som köpt på sig däck inför tävlingar och inte haft lust att sälja.

Hm.. tjurigt, jävligt tjurigt, rentav obegripligt.. trodde faktist inte sånt taskspel förekom här på hemmaplan

/B

Bj.O.rn skrev:
Hm.. tjurigt, jävligt tjurigt, rentav obegripligt.. trodde faktist inte sånt taskspel förekom här på hemmaplan

/B
Ungefär lika tjurigt som att hyra gelleråsen dagen före ett endurance och bara släppa in 3 hojar :rolleyes: :tungan

Nr:18 skrev:
Vet du om de höga herrarna ska köra första ERF:et på falkenberg? Jag har nämligen hyrt banan en vecka innan..... :D

Hähä, nä.. inte en susning. Men det tror jag inte

/B

Bj.O.rn skrev:

/B

Det behöver inte vara av jävelskap Att någon köpte 4 däck Dunlop har inte slicks på jättelager precis och ska man på em eller något helgen efter så köper man det man kommer åt tror jag i alla fall

moto-gg skrev:
Det behöver inte vara av jävelskap Att någon köpte 4 däck Dunlop har inte slicks på jättelager precis och ska man på em eller något helgen efter så köper man det man kommer åt tror jag i alla fall

Dunlop har haft stora problem med att ha däck hemma och oftas går det bra att hjälpas åt i alla fall bland de flesta förarna.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!