Konstapel i blåsväder...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
snacka om att visa är så jävla barnsliga här. Blir förbannade på ljus.. Ja, hur fan fungerar människan.

90% av folket i denna tråden lär väl göra bort sig så fort dom gränslar sin motorcykel. Inkl mig. t ex.

Skrämma slag på trafikanter via omkörningar
Skrämma slag på alla som vistas på vägarna egentligen
Köra på TOK för fort än vad man får göra (0-110km/h)
Köra med ljudnivåer MYCKET högre än vad är lagligt
Använda blinkers väldigt dåligt
Uppträda på et arrognat sätt i trafiken - visa väldigt lite respekt för medtrafikanter.
Burna och ställa till med oreda på allmän väg.
KÖRA MED HELLJUS PÅ MC! DET ÄR JU OK HÄR ENLIGT MÅNGA?
Det är väl inte så konstigt att man blir förbannad på att man blir bländad hela tiden när man kör. Anledningen är ju att folk medvetet bryter mot lagen och bländar alla de möter bara för att själva se lite bättre. Ett jävla ohyfsat och egoistiskt beteende helt enkelt.
Jag tycker att det är mycket konstigare att bli förbannad på folk som blir förbannade på att folk kör med dimljus och halvljus i mörker.

Bara för att du beter dig som en idiot när du sitter på din MC betyder väl inte att alla andra gör det? Jag tycker att man ska visa respekt mot varandra, även i trafiken. Att du beter dig som du beskriver visar att du fullständigt saknar respekt för andra människor (i trafiken). Det är nog därför du inte förstår att folk blir sura på dimljus+halvljus. Det är helt enkelt avsaknad av empati. Hade du haft empati hade du kanske förstått.

Exemplet med helljus på MC är ganska dåligt. De som kör med helljus på MC:n gör det i dagsljus då det knappt bländar alls. Dessutom gör de det för att synas och därmed överleva.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Verkar inte som du vistas så mycket i trafiken för då skulle du veta att folk lyckas med de mest idiotiska saker man kan tänka sig och i vissa fall är det inte mer än rätt att de får sig en rejäl utskällning.
Sen är det tant Astas skyldighet att stänga av dimljusen (om de används ihop med halvljus) oavsett vem som kört bilen innan. Klarar man inte det rekommenderas kollektivtrafik.

Lägg ner, jag kör 4000 mil om året. Jag vet mycket väl att folk ställer till det för sej men man ska fan inte behöva bli kränkt för det, men du kanske tycker att mobbning på arbetsplatsen är okej också?

Medlet för tillrättavisning i trafiken heter böter eller rättegång.
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Lyfter tråden lite.

Någon som har en bild av herr Hamrén?
Skulle va lite fräckt o få veta om det var han o hans kollega som gav mig lite böter idag... (tyvärr var det hans kollega som skrev under boten)

Bland annat fick jag 1500 spänn för en lite smutsig regplåt...alltså, hojen tvättades för 4 dagar sen så ûberskitig är en överdrift.
Men av ngn anledning så känns det som om fabbro polisen inte gillar budhojar..!?!?! :D

Håller Sverige på att avkriminaliseras? Hur har de annars tid att spendera 40 min på mig o min regplåt...o innan de lämnade tillbaka körkortet hann de skälla på både en cyklist o en lastbilschaufför som stod lite felplacerade...

PROFFSIGT!! :tummenupp

DSC_0795.jpg


DSC_0804.jpg
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det finns ju en riktigt puckad och otrevlig trafikpolis i Norrtälje också. Som lär vara ännu värre än Hamrén.

tänkre du på Konstapel Kedman?

om det är han ni tänker på så är han nog inte värre än Hamrén de ligger nog på samma våglängd...

man har hört många historier om han när han har skyddat sina söner när de kört som svin å obesiktat å oskattat osv... men de är ju som sakt historier som har gått i Norrtälje.

Var väll ett satans gnäll om dimljus, jag har dom jämnt på, kom å skjut mig i knäna, men jag skjuter tillbaka, för att du körde 115 på 110 väg eller nått...

Dimljus i kombi med halvljus, bländar som satan :D = olagligt

Dimljus kombi parkeringsljus = Lagligt

Halvljus = Lagligt

Vad är det som bländar??? Det blir ju ingen böjning av ljuset så det böjs uppåt precis...

och bländar det så är inte bilen godkännd av SBP! eftersom dom kollar även dimljusen...

tror de mer handlar om att de blir väldigt starkt ljus med dimljus också, därav uppfattas som bländande?
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Lyfter tråden lite.



Bland annat fick jag 1500 spänn för en lite smutsig regplåt...


Surt och höra! Jag hade tur under min tid och klarade mig med skäll trots uppmätt fart och några enkelriktningskörningar.
 

sandstream

Guest
Lägg ner, jag kör 4000 mil om året. Jag vet mycket väl att folk ställer till det för sej men man ska fan inte behöva bli kränkt för det, men du kanske tycker att mobbning på arbetsplatsen är okej också? Medlet för tillrättavisning i trafiken heter böter eller rättegång.
Håller inte med om det. Vissa trafikanter gör så extremt korkade saker att de förtjänar en utskällning för att de ska förstå allvaret.

Ett exempel:
Polisen ska stoppa en tant som kör väldigt sakta i mittfilen på E4:an mot Arlanda (hon blir omkörd på insidan och orsakar väjningar).
Polisen går upp bakom, slår på blåljusen.
Tanten väljer då att sakta ner ännu mer och stannar till slut helt i mittfilen bakom ett krön före avfarten till Upplands-Väsby (där de andra bilarna höll 100-110 km/h).
En sån förare förtjänar en rejäl utskällning, pungt!
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Håller inte med om det. Vissa trafikanter gör så extremt korkade saker att de förtjänar en utskällning för att de ska förstå allvaret.

Ett exempel:
Polisen ska stoppa en tant som kör väldigt sakta i mittfilen på E4:an mot Arlanda (hon blir omkörd på insidan och orsakar väjningar).
Polisen går upp bakom, slår på blåljusen.
Tanten väljer då att sakta ner ännu mer och stannar till slut helt i mittfilen bakom ett krön före avfarten till Upplands-Väsby (där de andra bilarna höll 100-110 km/h).
En sån förare förtjänar en rejäl utskällning, pungt!

En sån förare förtjänar inget körkort, punkt!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Håller inte med om det. Vissa trafikanter gör så extremt korkade saker att de förtjänar en utskällning för att de ska förstå allvaret.

Ett exempel:
Polisen ska stoppa en tant som kör väldigt sakta i mittfilen på E4:an mot Arlanda (hon blir omkörd på insidan och orsakar väjningar).
Polisen går upp bakom, slår på blåljusen.
Tanten väljer då att sakta ner ännu mer och stannar till slut helt i mittfilen bakom ett krön före avfarten till Upplands-Väsby (där de andra bilarna höll 100-110 km/h).
En sån förare förtjänar en rejäl utskällning, pungt!

Man kan skälla och kritisera någon utan att för den sakens skull kränka individen i fråga.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Verkar inte som du vistas så mycket i trafiken för då skulle du veta att folk lyckas med de mest idiotiska saker man kan tänka sig och i vissa fall är det inte mer än rätt att de får sig en rejäl utskällning.
Sen är det tant Astas skyldighet att stänga av dimljusen (om de används ihop med halvljus) oavsett vem som kört bilen innan. Klarar man inte det rekommenderas kollektivtrafik.


"Blip" har helt rätt. Om Jag får en utskällning och blir förnedrad så kan han ju skita i boten annars får han skärpa sig. Hamre´n har Jag lackat rejält på och då han mildrar till nå´t fruktansvärt och ska bli "mc-kompis" men då är man redan så förbannad på honom. Han förväntar sig att man ska stå och skaka bara. En jävla sopa är han.

Poliser ska vara serriösa och konsekventa, det kan Jag kräva av dom när Jag betalar deras lön för att vara det med min skatt.

De flesta traffikförseélser är långt ifrån jämnförbara med bankrån så det ska inte vara något problem att hålla lugnet och i de fall där personer gjort misstag får konstapeln visa lite förståelse. Vem kan räkna med att alla, i ryggraden ska kunna alla regler i detta massregelharem på jorden?

Bajspoliser!

Håller inte med om det. Vissa trafikanter gör så extremt korkade saker att de förtjänar en utskällning för att de ska förstå allvaret.

Ett exempel:
Polisen ska stoppa en tant som kör väldigt sakta i mittfilen på E4:an mot Arlanda (hon blir omkörd på insidan och orsakar väjningar).
Polisen går upp bakom, slår på blåljusen.
Tanten väljer då att sakta ner ännu mer och stannar till slut helt i mittfilen bakom ett krön före avfarten till Upplands-Väsby (där de andra bilarna höll 100-110 km/h).
En sån förare förtjänar en rejäl utskällning, pungt!

Är du sann Sandström!? Av vem förtjänar hon en utskällning? av hamre´n som inte har ett kort rätt? av stig 63 som är kvinnomisshandlare men får behålla jobbet för poliserna håller varran om ryggen?

"blip" har helt rätt! Det finns böter för för sådant och tillrättavisningar som ger något i stället för att skapa mer förakt för polisen!

Å ena sidan vill du ha lag på ryggskydd och andra sidan förespråkar du att poliser med sina personliga metoder ska skälla ut folk!?!?

Jag får inget grepp om dig alls.

[edit:] Du och Jag kan skälla ut idioter i traffiken hur som helst (utom olaga hot) men en ordningsman måste sköta situationer profesionellt. De ska klara av att inte låta humöret ta över.

Ett pucko som ligger fel i en fil eller kör för sakta hajar nog vinken om denne blir stoppad av en polis för sitt beteénde och tillrättavisad. Inga spydigheter lär behövas alls. Det gör bara polisen mindre trovärdig.

En sån förare förtjänar inget körkort, punkt!

Man återkallar körkortet for vårdslöshet i traffiken. Enkelt!
Om Jag kör på bakhjulet brevid dagis eller om en halvblind människa vinglar vid mittfilen. Ena med flit, andra pga avsaknad av försnuft. Samma åtgäd...
 
Last edited:

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
Håller inte med om det. Vissa trafikanter gör så extremt korkade saker att de förtjänar en utskällning för att de ska förstå allvaret.

Ett exempel:
Polisen ska stoppa en tant som kör väldigt sakta i mittfilen på E4:an mot Arlanda (hon blir omkörd på insidan och orsakar väjningar).
Polisen går upp bakom, slår på blåljusen.
Tanten väljer då att sakta ner ännu mer och stannar till slut helt i mittfilen bakom ett krön före avfarten till Upplands-Väsby (där de andra bilarna höll 100-110 km/h).
En sån förare förtjänar en rejäl utskällning, pungt!

Rättelse: En sån förare förtjänar inte ett körkort.
Tycker det är helt rätt att polisen kallar någon som gjort något korkat för idiot. Det skall dock finnas någon grund i det ;)
 

MikkE

Guest
"Hur gammal var du när du fick körkort? Tre år? Lärde du dig ingenting på körskolan".

hahaha :rofl ..snubben har humor.

Jag tycker det bara är charmigt med hårda cops, som är stenhårda på sin sak. Ofta är man ju medveten om att man gör fel..och han gillar det han gör. Det är ju en slags tjusning att bryta mot trafikregler, just för att det är bl a förbjudet. Man får räkna med att få böter en och annan gång.

Creds till honom, han står på sig. Och hur skulle det se ut om alla släppte allt mellan fingrarna? :huvet

Men det är fortfarande ett serviceyrke som vi (ok, inte jag längre..) skattebetalare pröjsar. Kunden har alltid rätt till motparten kan bevisa det motsatta MEN det skall göras på ett proffesionellt sätt med lugn och klar förklaring. Stå och skrika och ge en massa dumma kommentarer gör ju bara att polisen får sämre rykte och SPECIELLT när det kommer fram i aftonblaskan som många av Sveriges invånare tror på till hundra procent.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men det är fortfarande ett serviceyrke som vi (ok, inte jag längre..) skattebetalare pröjsar. Kunden har alltid rätt till motparten kan bevisa det motsatta MEN det skall göras på ett proffesionellt sätt med lugn och klar förklaring. Stå och skrika och ge en massa dumma kommentarer gör ju bara att polisen får sämre rykte och SPECIELLT när det kommer fram i aftonblaskan som många av Sveriges invånare tror på till hundra procent.


AMEN!

Vi som inte är poliser kan dock beté oss lite hur som. Vi smutskastar ingen kår som bygger på förtroende. Jag personligen skiter i om någon tycker illa om mig, allra helst om Jag vet att Jag har rätt. Och Jag får inte betalt av svenska folket för att göra det konsekvent.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Det finns ju en riktigt puckad och otrevlig trafikpolis i Norrtälje också. Som lär vara ännu värre än Hamrén.

tänkre du på Konstapel Kedman?

Vill inte skriva namn. Men det lär finnas en motorcykelpolis som huserar i trakterna kring Norrtälje, jagar trimmade mopeder och bötfäller dig om du kör 50,75km/h på 50väg.

Allmänt känd på det lokala högstadiet som väldigt "jobbig" för att välja ett något mildare och snällare ord än vad dem beskriver honom med.

Aldrig drabbats av hans vrede eller paragrafläsande däremot träffat och pratat med honom på stationen och då är det en hyvens man.

-@
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
tänkre du på Konstapel Kedman?

om det är han ni tänker på så är han nog inte värre än Hamrén de ligger nog på samma våglängd...

man har hört många historier om han när han har skyddat sina söner när de kört som svin å obesiktat å oskattat osv... men de är ju som sakt historier som har gått i Norrtälje.
Japp det stämmer.

Fick även höra mycket konstiga historier om honom när jag jobbade i norrtälje en period. Bla att han gick runt på parkeringen utanför stationen och gjorde flygande besiktningar på kollegornas privata bilar och att ingen ville jobba ihop med honom för att gjorde sig ovän med hela stan.

Det är nog jobbigare att vara en så nitisk polis i en mindre stad där "alla känner alla", fick jag intrycket.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad

Tack Krisse! :tummenupp

Jepp, den sympatiska lilla herren var det som bötfällde mig. Då förstår jag hela sammanhanget...

Han måste vara hela kårens stolthet för att inte säga ryggrad. :D

Det får mig osökt att tänka på ordspråket:

"I de blindes rike är den enögde kung"
 

IronMike

Guest
Men det är fortfarande ett serviceyrke som vi (ok, inte jag längre..) skattebetalare pröjsar. Kunden har alltid rätt till motparten kan bevisa det motsatta MEN det skall göras på ett proffesionellt sätt med lugn och klar förklaring. Stå och skrika och ge en massa dumma kommentarer gör ju bara att polisen får sämre rykte och SPECIELLT när det kommer fram i aftonblaskan som många av Sveriges invånare tror på till hundra procent.

ja jo men ändå, gör man ngt olagligt - så är man medveten om det, och räknar med att få höra lite glåpord. sen kan man välja om man vill stanna elle ej för lite blåa saftblandare. man gör ju hela tiden ett val :tummenupp

jag tycker hamren är klockren som står på sig ... han är som en entusiastisk sporthojjare - fast tvärtom. kör sin grej. han är en så som med pistolen mot huvet - får frågan "slicka mina skor", men svarar "go to hell".

:yoparty
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04




Däremot så minns jag två st i Bålsta som var totalt slut i huvet. Minns tyvärr inte vad de hette... Det var säkert 10-12 år sedan...

/Anders


Dom hette Micke och Roger !
Kommer väl ihåg dom.
Micke sitter ny som Chef i Enköping..
Roger är nog kvar i Bålsta.
Rogers bror stog vakt på 4:an förut och fick bra många nmälningar mot sig även han... Dock lades alla ned.. märkligt..
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top