Konstapel i blåsväder...

sandstream

Guest
Man kan skälla och kritisera någon utan att för den sakens skull kränka individen i fråga.
Att förnedra dem är inget jag heller förespråkar men en rejäl utskällning för att skaka liv i folk ser jag inga problem med.
Är du sann Sandström!? Av vem förtjänar hon en utskällning? av hamre´n som inte har ett kort rätt? av stig 63 som är kvinnomisshandlare men får behålla jobbet för poliserna håller varran om ryggen? "blip" har helt rätt! Det finns böter för för sådant och tillrättavisningar som ger något i stället för att skapa mer förakt för polisen!
Ja, jag tror jag finns på riktigt ;)
Hon förtjänade en utskällning av polisen eftersom hon utsatte en massa folk för en onödig fara genom att stanna mitt på motorvägen.

I övrigt är det intressant att se att så många tycker att poliserna alltid ska uppföra sig korrekt och lugnt oavsett situation. De är inte mer än människor och gör fel precis som vi andra.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Alltid lika kul med folk som försvarar sin rätt att bete sig som apor i trafiken med "varför ska de jaga fortkörningar när det finns olösta våldsbrott". Det är förbannat märkligt att folk vägrar förstå att trafikreglerna finns av en anledning och det är INTE för att jävlas.

Tycker det låter som polisen ifråga säger det som de flesta trafikpoliser skulle vilja säga. Drar gubben fram en batong och slår sönder dimljusen nästa gång han stöter på någon som vill se cool ut så kommer jag skicka pengar för att hjälpa han att betala skadeståndet.

Hade alla poliser tagit trafikförseelser på större allvar hade det bara varit positivt för alla som vill färdas på säkra vägar. Bland annat hade vi fått bort alla losers som skriver sina egna regler typ "jag använder alltid dimljus för att..."
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Noterar förnöjsamt att ALLA trafikdiskussioner till slut hamnar på frågan om dimljus vara eller icke vara.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Har inte läst hela tråden men en sak är i alla fall säker. Trafikpoliser som spelar allan finns det nog i hela landet, de finns oxå vissa som bara gör sitt jobb. Men dessa idioter som systematiskt och nitiskt letar småfel som tex. dimljus är endast ett slöseri med resurser. Är det ingen mer än jag som tycker att tex. en SUV eller buss/lastbil med Xenonljus är mer störande än ett par dimljus?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top