Konstapel i blåsväder...

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z1000-14
Dum Snut

Hallå där!

Blev helt paff när jag såg inlägget Hamren!!! jobbar han fortfarande blev stoppad av honom i Norrtälje 1987!! Vilken jävla idiot han är fan osams med sig själv han.. Blev stoppad för att jag hade för högt ljud på mitt VH jag hade på min GSX 1100. För att göra en lång historia kort så blev det böter men han provocerade mig till den milda grad att jag till slut kastade mit körkort på honom... kankse inte så smart. Hör till sak att jag hade ett nyopererat knä och en trasig startmotor på hojen så jag fick fanskapet att putta igång mig haha. Om det nu är samma MC polis måste han fan snart vara pensionär.
Hur som helst det är den dummaste snut jag någonsin sprungit på.

P.S I väntan på sommaren så får det bli lte Rally istället närmare bestämt Svenska Rallyt!
 

Nicotin

Guest
skulle inte förvåna mig om det är hamrén i artikeln....
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
"Du kör ju med dina jävla dimljus på och bländar mig. Du kanske vill låna mina glasögon eftersom du ser så himla dåligt. Vem har lärt dig att det är så coolt att köra med dimljusen på?"

Underbart.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tycker inte det känns så unikt, tycker väldigt många poliser beteer sig just så här.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det MÅSTE vara Hamrén, han är ett unikum i Sthlm och JA han är aktiv i allra högsta grad.
Jag och polaren arbetar hos ett företag som har sina lokaler ovanpå Trafikpolisens garage i Solna och ibland ser man en viss person komma åkande där, då vill lunchen komma upp :näsblod

/Nitrous
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
Skönt att han får lite smäll på fingrarna om han betett sig som det står. Vilket stolpskott.
Trillade väl ur vaggan som liten...

Jag tycker inte det känns så unikt, tycker väldigt många poliser beteer sig just så här.


Jag tycker precis tvärt om faktiskt! Men det kanske är jag som haft en jäkla tur!? :)
Däremot så minns jag två st i Bålsta som var totalt slut i huvet. Minns tyvärr inte vad de hette... Det var säkert 10-12 år sedan...

/Anders
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Skönt att han får lite smäll på fingrarna om han betett sig som det står. Vilket stolpskott.
Trillade väl ur vaggan som liten...




Jag tycker precis tvärt om faktiskt! Men det kanske är jag som haft en jäkla tur!? :)
Däremot så minns jag två st i Bålsta som var totalt slut i huvet. Minns tyvärr inte vad de hette... Det var säkert 10-12 år sedan...

/Anders



Hehe! ja du kanske har haft tur, nästan alla poliser jag kommit i kontakt med via trafik har varit stolpskott men jag kanske haft osis? :)
I bålsta har vi inga egna poliser utan det är rulians på antingen enköpings eller oftast uppsala polisen som kommer hit, och dom är inte riktigt kloka :rolleyes:
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Är det bara jag som tycker att det är helt ok att lätt efterblivna bilister som kör med tända dimljus får en rejäl åthutning av polisen? Hade jag fått bestämma så hade han gärna fått sätta ett par kulor med Sig-Sauern i knäna på dessa individer.

Jag tycker att han skulle fått bonuspengar på lönen istället, för rådigt ingripande.
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
Är det bara jag som tycker att det är helt ok att lätt efterblivna bilister som kör med tända dimljus får en rejäl åthutning av polisen? Hade jag fått bestämma så hade han gärna fått sätta ett par kulor med Sig-Sauern i knäna på dessa individer.

Jag tycker att han skulle fått bonuspengar på lönen istället, för rådigt ingripande.

Ja, nåra kommentarer var ju iskalla i artikeln :yoparty
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Är det bara jag som tycker att det är helt ok att lätt efterblivna bilister som kör med tända dimljus får en rejäl åthutning av polisen? Hade jag fått bestämma så hade han gärna fått sätta ett par kulor med Sig-Sauern i knäna på dessa individer.

Jag tycker att han skulle fått bonuspengar på lönen istället, för rådigt ingripande.

Jag tycker att du kan behålla dina åsikter för dej själv. Helt rätt av personalansvarsnämnden att fälla honom. En statsanställd ska inte missbruka de befogenheter som getts honom och som dessutom bekostas av statliga medel. Definitivt ska man inte behöva genomgå en kränkning för att man gjort fel i trafiken. Såvitt vi vet så kan det vara tant asta som är ute och åker med sin bil som sonen dessförinnan lånat och kört med tända dimljus.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Är det bara jag som tycker att det är helt ok att lätt efterblivna bilister som kör med tända dimljus får en rejäl åthutning av polisen? Hade jag fått bestämma så hade han gärna fått sätta ett par kulor med Sig-Sauern i knäna på dessa individer.

Jag tycker att han skulle fått bonuspengar på lönen istället, för rådigt ingripande.

Jag kör alltid med dimljusen på. Så mycket tycker jag inte det bländar mötande men du kanske har något annat argument till varför jag ska stänga av dom?
 

sandstream

Guest
Jag tycker att du kan behålla dina åsikter för dej själv. Helt rätt av personalansvarsnämnden att fälla honom. En statsanställd ska inte missbruka de befogenheter som getts honom och som dessutom bekostas av statliga medel. Definitivt ska man inte behöva genomgå en kränkning för att man gjort fel i trafiken. Såvitt vi vet så kan det vara tant asta som är ute och åker med sin bil som sonen dessförinnan lånat och kört med tända dimljus.
Verkar inte som du vistas så mycket i trafiken för då skulle du veta att folk lyckas med de mest idiotiska saker man kan tänka sig och i vissa fall är det inte mer än rätt att de får sig en rejäl utskällning.
Sen är det tant Astas skyldighet att stänga av dimljusen (om de används ihop med halvljus) oavsett vem som kört bilen innan. Klarar man inte det rekommenderas kollektivtrafik.
 

tommi

Guest
Jag kör alltid med dimljusen på. Så mycket tycker jag inte det bländar mötande men du kanske har något annat argument till varför jag ska stänga av dom?


hmm en stilla undran bara hur vet du om du bländar mötande eller inte? :va
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag kör alltid med dimljusen på. Så mycket tycker jag inte det bländar mötande men du kanske har något annat argument till varför jag ska stänga av dom?
Jag brukar slå små barn, så ont tror jag inte att det gör, men du kanske har något annat argument till varför jag ska sluta slå dom små liven?

Varför i helvete kör du med tända dimljus när det inte är dimma? Säg inte "för att det är så schnyyggt!".
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Jag kör alltid med dimljusen på. Så mycket tycker jag inte det bländar mötande men du kanske har något annat argument till varför jag ska stänga av dom?


Dimljus är irriterande och bländande. Jag kör ca 60mil varje natt och var 8-10 idiot som man möter använder dessa små äckliga lysen tillsamans med halvljuset, de är GRYMT irriterande och tröttande i längden.
Och nej, det är inte snyggt heller.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Är det bara jag som tycker att det är helt ok att lätt efterblivna bilister som kör med tända dimljus får en rejäl åthutning av polisen? Hade jag fått bestämma så hade han gärna fått sätta ett par kulor med Sig-Sauern i knäna på dessa individer.

Jag tycker att han skulle fått bonuspengar på lönen istället, för rådigt ingripande.



Håller fullständigt med dig. mer behöver inte sägas,
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Har jag helt fel om jag säger att jusst Hamréns namn har varit med i nån (MC) tidning, har för mig det stod att han ska vara Ö-känd i norden. Tillomed hans kollegor försöker avstå från att jobba med honom.
Är jag helt ute o cyklar, eller nån mer som läst samma sak?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top