Hej! Brukar inte skriva så mycket här, men tänkte dock klargöra lite mer vad som hände:
Robban hade ett grymt roligt race och fick till det helt ok på Conti däcken då vi inte åkt på dessa under säsongen, Fick dessutom åka hela 14 varv istället för 8 varv som Fredags racet blev. Gick i mål som 3:a i privat cupen och blev således invinkad till park fermé, lagom inne i park fermé viker han upp visiret samtidigt som Freddy står halvmetern framför (observera inne i park fermé) och startar en burn out, jag själv står precis bakom Robban med stödet men är tvungen att skydda ansiktet mot gummit, (Någon som stått precis bakom en riktig burn out?) när den värsta röken lagt sig ser jag bara hur teamet till Freddy står och garvar och pekar på Robban, Jag går raka vägen fram till Freddy och gratulerar till hur man gör för att slippa att det kommer tillväxt i pro superbike, när jag vänder mig om 5 sekunder senare har Robban kastat hjälmen på backen och försvunnit, Jag tar mig ner mot vårat tält och finner cykeln lutad mot en betongsugga, (vet inte vart Robban tagit vägen) 10 minuter senare kommer han tillbaka rödögd som "#%& och med en buckla i handen som han fick av någon uppe vid prisutdelningen som han missat. Ungefär samtidigt kommer det en från tävlingsledningen och meddelar att hojen måste upp till Park fermé om han inte vill bli diskad (mycket vänligt gjort) jag hade dock påbörjat sanering av cykeln för att försöka få bort det värsta gummit på dom heta ställena innan det satte sig för jävligt, så när mannen från tävlingsledningen tyckte att det var jätte tråkigt att Robban hellre såg cykeln i skick än att ställa upp den i park fermé svarade Robban bara vänligt men bestämt -Det är den jag åker på och inte bucklan

Det slutade dock inte här utan någon timme senare kom tävlingsledningen med det skriftliga beslutet om diskning och förklarade på samma gång att om han bara stannat i park fermé med en gång så kunde han ha lämnat en protest så att dom kunde ha diskat Freddy istället (för det är aja baja att göra burn out i park fermé,). Är ganska säker på att vi inte åker detta igen ens som träning.
// Anders